|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on May 18, 2008 21:23:19 GMT 2
Het was zoals altijd weer rustig bij de bibliotheek. Als er al mensen waren waren die te verdiept in hun boeken om enig geluid te produceren buiten ademen en soms hoesten. Buiten de bibliotheek was dat niet anders. Hoewel er een persoon onrustig liep over de gang. Je moest maar één blik werpen op de bruine haren die begonnen in een zwarte punt om te weten dat het Cyvix was. Haar koude, groene ogen bevestigden het. In haar ranke handen hield ze het beursje wat haar geld bevatte. En dat was niet erg veel meer. Met enig geluk zou ze nog genoeg overhouden om alles te betalen dit jaar maar ze had dringend nieuw geld nodig. Zweinsveld was niet gratis en ook niet goedkoop en ze wilde niet terugkeren zonder iets vandaar. Zuchtend keek ze rond naar een slachtoffer en besloot om uiteindelijk maar voor de bibliotheek neer te zitten. Veel meer kon ze toch niet doen nu en enkel hopen dat er een sulletje uitkwam dat ze allereerst niet kende en ten tweede alleen was. Uit pure verveling greep ze weer naar het mesje dat in haar gewaad lag en zette het snijblad in de huid van hals en maakte een redelijk diepe snee. Ze verbeet de pijn even voordat ze de wonde weer met magie heelde.
|
|
|
Post by Ridje on May 18, 2008 21:41:21 GMT 2
Stil liep Sawyer tussen de rijen boekenkasten die in de bibliotheek stonden en keek naar de boeken. Rustig ging hij de titels langs die op de kaft van de boeken stonden geschreven. Na even zoeken pakte hij een boek eruit en liep naar een andere kast waar hij nog een boek uit pakte. Raar genoeg leek Sawyer niet echt te letten op de boeken die hij pakte maar meer op de Leerlingen die ook in de Bibliotheek zatten.
Toen een Raafje opstond en weg liep om waarschijnlijk naar de wc's te gaan grijnsde Sawyer toen hij zag dat de leerling een geheugensteen en een appel had laten liggen op de tafel. "Accio geheugensteen." mompelde Sawyer en richtte op de steen die nu richting hem vloog. Snel deed Sawyer de steen in zijn tas en mompelde dan dezelfde spreuk om ook de appel te krijgen. Toen liep Sawyer met zijn nieuw gekozen boeken in de ene hand en de appel in zijn andere naar de balie en liet weten welke boeken hij leende. Toen hij klaar was liep hij rustig de bibliotheek uit en keek op de gang even rond, hij zag iemand voor de deur van de bieb zitten maar schonk verder geen aandacht aan hem of haar. Stil liep Sawyer de gang in, weg van de bieb.
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on May 18, 2008 21:47:02 GMT 2
Cyvix had alles gehoord wat er in de bibliotheek was afgespeeld. Een lichte grijns krulde zich om haar lippen toen ze de stem herkende. Ze wist dat dat Sawyer was, de man die bekend stond om zijn secret stashes. Ze heelde al de wonden die ze in de loop der tijd had aangebracht en stond op zodra Sawyer een eindje van de bibliotheek was weggelopen. Haar bloed droop nog steeds over haar keel en onderarmen om kleine vlekjes op de vloer te vormen. Op een geruisloze manier volgde ze Sawyer maar ook op een subtiele manier. Ze zou daar toch zeker wel iets uit kunnen slaan dat ze kon verkopen of dergelijke.
|
|
|
Post by Ridje on May 18, 2008 21:55:12 GMT 2
In een rustig tempo liep Sawyer door terwijl hij een hap van zijn appel nam. Toen hij iets verder liep zag hij het Raafje dat hij net had bestolen vanuit de Wc's kwam en weer in de richting van de bieb liep. Sawyer grijnsde, maar niet om het feit van het Raafje dat nu terug ging naar de bieb, maar omdat hij gevolgd werdt. Zelf wist Sawyer niet hoe het kwam dat hij het wist, hij wist het gewoon. Sawyer zou alleen nog even afwachten tot het goede moment. Opeens stapte hij een hoek om.
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on May 18, 2008 22:02:06 GMT 2
Onopvallend en met een duidelijk dromerige blik in Cyvix' ogen, enkel om Sawyer mee te verwarren strompelde ze door de gangen. Toen Sawyer echter om een hoekje liep beet het meisje op haar onderlip. Dit kon nog eens gevaarlijk worden. Soms kon het zijn dat een gang doodliep en dan wist haar slachtoffer dat hij gevolgd werd. Cyvix hief haar arm even op en begon deze schoon te vegen terwijl ze doorliep. Ze kon het later nog altijd stoten op dat ze te druk bezig was met haar wonden of dat ze was aan het dagdromen. Tenminste dat hoopte ze toch. Het bloed dat aan Cyvix haar armen kleefde liet niet makkelijk los en was al wat korrelig geworden door de lange duur dat ze het eraan had laten kleven. Het goedje liet een vage rode schijn achter op haar huid toen ze uiteindelijk de korstjes ervanaf had gekrabt. Op dat moment stapte ze ook net om de hoek.
|
|
|
Post by Ridje on May 18, 2008 22:16:36 GMT 2
Gelijk toen Sawyer de hoek om was zette hij een snelle maar zeker onhoorbaare sprint in en rende snel door tot hij bij de volgende hoek was waar hij weer afsloeg. Snel zakte hij neer en haalde uit zijn tas een magisch spiegeltje. Het spiegeltje was totaal onzichtbaar voor iedereen behalve de eigenaar. Ook verborg het spiegeltje de eigenaars hand waardoor je gerust je hand om de hoek kon laten zonder dat iemand het zag. Stil keek Sawyer in het spiegeltje en grijnsde toen hij iemand de hoek om zag komen. De persoon was nog te ver om te zien wie het was maar Sawyer zag wel dat het een meid was. Sawyer grijnsde waarna hij het spiegeltje weer opborg in zijn tas en weer omhoog kwam waarna hij rustig tegen de muur leunde wachtend op de persoon.
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on May 18, 2008 22:30:30 GMT 2
Toen Cyvix nog net de sleep van Sawyers gewaad om de hoek zag verdwijnen zuchtte ze diep. De jongen had door dat ze hem was aan het volgen. Meteen rolde ze met haar ogen en begon het bloed in haar nek weg te krabben. Met rustige passen liep ze verder en maakte zeker er zorg van dat geen van haar passen te horen waren. Ze wachtte eventjes net voor de hoek voordat ze verder liep. Ze zag Sawyer leunen tegen de muur en besloot daarop om maar gewoon verder te wandelen, richting het lokaal van Transfiguratie. Alles was verpest. Ze was haar dekmantel kwijtgeraakt en nu zou ze waarschijnlijk in de klappen moeten delen. Uiteindelijk was haar keel ook ook schoongekrabt en keek ze opeens naar Sawyer voordat ze zachtjes sliktte om haar onschuldigheid te behouden.
|
|
|
Post by Ridje on May 19, 2008 0:18:10 GMT 2
Sawyer grijnsde vriendelijk naar Cyvix waarna hij haar volgde met zijn blik. "So why is Little Red Riding Hood following the Big Bad Wolf?" vroeg Sawyer dan en hij keek even de gang in waar Cyvix net uit kwam om te zien of ze alleen was of niet. Hij nam nog een hap van zijn appel en stapte dan van de muur af en onderzocht Cyvix. "Ik ken jou, ik heb van jou gehoord. Jij bent degeen die andere Freak noemen, ik houdt het liever op Roodkapje." zei Sawyer dan waarna hij kort grijnsde. "Maar nu even eerlijk, waarom volg je me? Je zou beter moeten weten dan te proberen om van me te stellen als dat je bedoeling was." zei Sawyer dan en hij grijnsde, hij wist een hoop over Cyvix.
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on May 19, 2008 6:30:05 GMT 2
Geschrokken keek Cyvix op maar trok alsnel haar wenkbrauw omhoog bij het horen van haar nieuwe bijnaam. Ze moest lichtjes grijnzen gezien zíj meestal werd gezien als de Big Bad Wolf en niet als het meisje met de rode kledij. "Little Red Riding Hood... That is indeed a new one." zei ze al smalend voordat ze zich omkeerde naar Sawyer en haar armen over elkaar kruistte om wat imponerender over te komen. Haar hals reiktte ze ook wat uit om dit effect te verhogen. "Roodkapje? Als je me zo gaat noemen ken je me helemaal niet. En weet je ook waarom ze me 'Freak' noemen?" vroeg ze zelfingenomen om te zien of de jongen wél iets wist over haarzelf. "Over jou kan ik al beginnen. Je bent een zelfingenomen, arrogante zak die het leuk vind om andermans eigendommen te stelen en ze dan terug te geven tegen betaling. Verder ben je een zwadderaar, dat vergroot de eerste drie kenmerken." grijnsde ze breed. Sinds hij tegen haar was opgelopen bij de toilettes was ze veel over hem teweten gekomen. "Mag een jon-... meisje dan niet naar haar les Transfiguratie gaan?" zei ze daarop met een redelijk agressieve toon in haar stem. Ze besloot maar om niets te zeggen van zijn stashes. Het zou enkel leiden tot een gevecht. Zonder magie zou Cyvix hoogstwaarschijnlijk een voordeel hebben maar met magie kon men daar nog wel eens aan twijfelen. Haar punten waren ook niet zo erg fenomenaal.
|
|
|
Post by Ridje on May 19, 2008 12:30:47 GMT 2
Sawyer grijnsde toen ze meer over hem leek te weten dan hij had gedacht. "Zo hebben we allemaal wel onze problemen toch? Maar ik moet toegeven dat je meer weet over mij dan ik had gedacht." zei Sawyer dan en hij keek naar Cyvix. "Nou mevrouw Zaharia Cyvillis Ripanu of Cyvix, ik weet wel wat dingen over jou, ze noemen je Freak omdat je in een freakcircus bent opgegroeid min of meer, je hebt eerst op Beauxbatons gezeten, haat duiven en meiden daarom ga je ook liever met jongens om. En je bent een Puffje wat raar is want je steelt net zo als ik. Moet ik doorgaan?" vroeg Sawyer en hij grijnsde kort hij had graag informatie over de weinige personen op Zweinstein die net als hij dingen namen die niet van hen waren. "O nou ok dan, veel plezier bij transfiguratie, met Griffoendor en Ravenklauw." zei hij dan waarna hij weer de gang in stapte om verder te lopen naar zijn Stash.
|
|