|
Post by melien on Jun 1, 2008 0:37:52 GMT 2
"Niet dat het je aangaat ofzo, maar ik was toevallig in zweinsveld toen het begon te regenen en aangezien ik geen zin had om te gaan rennen werd ik nat. En als ik eenmaal nat ben, waarom dan nog naar binnen gaan? Dan maak je daar alleen maar alles nat." zei ze koeltjes. Ze forceerde een glimlachje, wat vrij moeilijk ging. Wat wilde hij van haar? Ze sloeg haar armen over elkaar, maar maakte geen aanstalten om weg te lopen. Ze voelde de kou van de regen niet eens meer, ze was toch al helemaal doorweekt. Ze keek hem onderzoekend aan. Ze kreeg geen hoogte van hem en dat irriteerde haar mateloos.
|
|
|
Post by Madjic on Jun 1, 2008 0:43:18 GMT 2
"Buiten het feit dat je weerstand omlaag gaat door de kou, je dan verkouden word en daarna nog zieker kan worden. Nee inderdaad, er is helemaal niets waarom je naar binnen zou gaan. Maar als ik ju met een smerige en drijfnatte hond naar binnen ga maak ik het toch al vies. Dus dan kun jij nu net zo goed mee gaan, want het word hoe dan ook al vies. Als je nou langer wacht, misschien dat ze het dan schoon maken en dan maak je het opnieuw vies. Dat zou niet zo aardig zijn voor die arme, arme huiselven. Tenzij je zo aardig bent om het zelf schoon te maken, in dat geval moet je het helemaal zelf weten." Tijdens het praten keek hij serieus, maar nu hij klaar was glimlahte hij weer vrolijk en buikte zich even om Mack te aaien, waardoor er allemaal witte en zwarte haren aan zijn handen bleven plakken.
|
|
|
Post by melien on Jun 1, 2008 0:48:05 GMT 2
"Dat zijn wel de slechtste redenen om naar binnen te gaan." mompelde ze amper hoorbaar. Ze weerhield zich er nog net van om een hand op haar buik te leggen. Ow wat vervloekte ze zichzelf op dat soort momenten. "Daarvoor heb je toverspreuken. Medelijden met huiselfen waarvan de helft het nog leuk vind ook? Alsjeblieft zeg. Wat komt er daarna? Medelijden met grifjes??" Een vleugje minachting klonk door in haar stem. Dit gold echter meer haarzelf dan hem. Maar dat kon hij moeilijk weten.
|
|
|
Post by Madjic on Jun 1, 2008 0:53:22 GMT 2
Opnieuw trok Zed een wenkbrauw op. Ditmaal niet geamuseert of speels, maar serieus en een beetje geergert. "Het zijn mensen net als jij en ik." Sprak hij zijn ergenis uit. Mack merkte de verandering van sfeer op en keek op zijn houde van Zed naar Cassandra. "Je mag ze niet beoordelen omdat ze een ander karakter hebben dan jij en door een onzinnige hoed ergens anders zijn ingedeelt. De grensen van de afdelingen zijn maar relatief. Heb liever een hekel aan iemand gewoon omdat je hem of haar niet mag." Dit had hij wel vaker gezegt, meestal waren ze verbaast dat een zwadderaar er zo over dacht en andere verklaarde hem weer voor gek.
|
|
|
Post by melien on Jun 1, 2008 0:59:52 GMT 2
"Ow, sorry hoor." zei ze. Het klonk even of ze het meende, maar dat wat ze er aan toe zou voegen zou het teniet doen. "Laat ik het anders zeggen: medelijden met de mens." zei ze rustig. Ineens voelde ze zich weer wat veiliger doordat ze hem eindelijk geirriteerd had gekregen. Het betekende dat ze niet zomaar met alles weg kon komen en op de een of andere manier gaf haar dat een veilig gevoel. Wat best wel raar was eigenlijk. Ze keek hem recht in zijn ogen. In haar blik stond te lezen dat ze het meende. Ze was mensen in het algemeen zat. Daarom was ze überhaupt alleen op stap gegaan. Er stonden teveel dingen in haar geheugen gegrift om helemaal geen haat te voelen.
|
|
|
Post by Madjic on Jun 1, 2008 1:05:45 GMT 2
Zeds wenkbrauw zakte weer nogmaal en zijn irritatie verdween, maar maakte plaats voor een wat zorgelijke blik. "Nou je doorziet in ieder geval de grensen." Mompelde hij. "Waarom ben je mensen zat? Je hoieft het overgens niet te antwoorden als je niet wilt. Heb geen zin om door te drammen ofzo, dus je zegt het maar als je me weg wilt." Zei hij toen weer heel beleeft. Hij vroeg zich af hoe het kwam dat hij zoveel types tegen kwamd ie het er zo moeilijk mee hadden. Eerst June, toen Litha en nu dit meisje. En dat teriwjl hij een prachtig leven had tot nu toe. Het enige mindere was de eeuwige ruzie tussen hem en d ravenklauwer William.
|
|
|
Post by melien on Jun 1, 2008 1:11:27 GMT 2
Cassandra deed haar mond open om te antwoorden, maar betrapte zichzelf er nog net op tijd op dat ze de waarheid wilde vertellen. Waar was ze mee bezig? Ze kende die gozer niet eens. "Grenzen kun je alleen doorzien als je ze daarvoor maakt." zei ze maar gewoon in plaats van de waarheid. Waarom stond ze hier, midden in de regen met een wildvreemde jongen te praten? Het was werkelijk een raadsel voor haar. Eigenlijk wilde ze weglopen, maar haar benen werkten niet mee. Ze bleef rustig staan en keek naar hem, haar houding was nog steeds verdedigend en terughoudend alhoewel in haar stem nog maar weinig daarvan doorklonk.
|
|
|
Post by Madjic on Jun 1, 2008 1:28:03 GMT 2
Het feit dat ze de vraag ontweek ging Zed ervan uit dat ze geen antwoord wilde geven. "Of je bent slim genoeg om te zien dat de grensen die mensen maken enkel een illusie zijn en mensen deze enkel dikker maken om zichzelf te beschermen." Zed haalde even diep adem en liet het toen weer via zijn mond ontsnappen. "Zeg vind je het nou echt prettig om hier zo te staan praten? Waarom ga je niet mee naar binnnen." Hij voelde opeens iets zwaars op zijn voet. Hij keek naar beneden, waarbij zijn blik onmiddelijk vertedert werd toen hij zag dat Mack zijn kop op zijn voet har gelegt en half in slaap viel.
|
|
|
Post by melien on Jun 1, 2008 1:36:32 GMT 2
Prettig vind ik het zeker wel. Zo ben ik tenminste de enige weet wat regen is en wat tranen zijn.. Bijna, heel bijna, had ze die gedachte uitgesproken. En daar schrok ze van. "De enige reden om naar binnen te gaan is om bij het haardvuur van een warme chocolademelk te genieten. En daarbij komt nog.. dat ik niet eens weet waarom ik met jou mee naar binnen zou gaan." ze zei het botter doordat ze van zichzelf geschrokken was. Ze was echt niet al te handig bezig. Het gedoe met de grenzen liet ze maar gewoon voor wat het was. Dat kon haar vrij weinig schelen namelijk. Ze keek even vluchtig naar de hond, maar liet deze ook voor wat hij was.
|
|
|
Post by Madjic on Jun 1, 2008 1:46:01 GMT 2
Zed keek op naar Cassandra en haalde zijn schouders op. "Omdat we aan het praten zijn en dat niet heel prettig is in de regen. Omdat ik het wel grappig vind om met jou te praten omdat je niet zo oppervlakkig bent als de meeste meisjes hier op shcool. Wil je nog meer redenen, want ik kan wel even doorgaan, deze zijn alleen degene die ik het beste vond."
|
|