|
Post by melien on Jun 11, 2008 17:01:50 GMT 2
"Het kan altijd nog zo zijn. Ik ken je tenslotte niet." was vrijwel het enige wat ze zei. Ze keek vanuit haar ooghoeken naar hem, maar bleef zich afstandelijk gedragen. Ze kon het echter niet laten om alsnog op zijn tweede opmerking te reageren. "Heb je liever iemand die zo doorzichtig is als wat?" Nu keek ze hem wel aan. Haar ogen verrieden alleen dat ze het eigenlijk wel prettig vond dat hij haar niet kon peilen. Een vage glimlach speelde om haar lippen terwijl het water over haar gezicht liep.
|
|
|
Post by Madjic on Jun 13, 2008 19:49:55 GMT 2
Zed haalde zijn schoiuders op. "Dat ik je altijd nog kan kwetsen of wat bedoel je?" Hij keek niet naar haar opzij. "Ik maak me er geen zorgen over dat ik iets zal doen. Want ze moet veel moeite doen om Mack te maken dat hij je niet aardig vind. Je hebt hem net notabene nog genegeert en dat vond hij niet erg en bleef hij proberen je aandacht te trekken." Zijn ogen gingen nu wel haar kant op. "Nee, dat niet. Maar jij bent wel heel extreem. Maar er is een verschil tussen doorzichtig zijn en niet te peilen zijn. Ik bedoel bijvoorbeeld, dat ik niet zou weten hoe je zou reageren als ik een grapje maakte of iets deed. Of je dan zou lachen of me zou vervloeken."
|
|
|
Post by melien on Jun 14, 2008 14:33:00 GMT 2
"Ik bedoel dat ik niet zou weten hoe jij bent, dus kan ik daar nog niets over zeggen." zei Cassandra rustig. Ze bleef naar hem kijken. De weg naar het kasteel kende ze toch wel. Ze veegde haar haar naar achter zodat het niet meer in haar gezicht plakte. "Zie ik eruit als iemand die snel iemand anders vervloekt dan?" Ze keek hem dan wel verbaasd en scheinheilig aan, maar schijn bedriegd. De waarheid was namelijk dat ze het zo zou doen als ze zich bedreigd voelde of het zat was. Wat 'het' dan ook mocht zijn. Op de rest ging ze gewoon weg niet in.
|
|
|
Post by Madjic on Jun 14, 2008 17:11:14 GMT 2
"Eerste indruk, milady. Daar kun je al veel uithalen. De eerste blik, eerste beweging, eerste ontmoeting. Die zijn meestal het eerlijkst." Hij keek weer voor zich uit. "Misschien wel. Daarom zeg ik dat je niet te peilen bent. Je bent geheid anders dan jongedames van jou leeftijd. DIe zijn nog voor de halve wereld bang."
|
|
|
Post by melien on Jun 14, 2008 18:04:03 GMT 2
"Schijn bedriegt. Zo ook de eerste indruk vaak." zei Cassandra koeltjes. Ze had zich nooit laten leiden door een eerste indruk, en dat zou ze ook nooit doen. "Meiden van mijn leeftijd die nog bang zijn voor de halve wereld hebben schijnbaar erg weinig meegemaakt om te weten waar je bang voor moet zijn en waar absoluut niet." En die hebben zeker niet hetzelfde als ik meegemaakt... Ze voegde het er in gedachten wel aantoe, maar ze sprak het niet uit. Ze richtte haar blik op het kasteel dat langzaam uit de regen opdoemde. Het zou niet al te lang meer duren voordat ze binnen waren, in het droge.
|
|
|
Post by Madjic on Jun 14, 2008 21:32:06 GMT 2
"Schijnbedriegt maar men weet het eerste moment niet wat ze moeten doen en spreken daarom de waarheid. Doen dan wat ze eerlijk zijn." Hij voelde de neiging om even stil te bleven zijn en hield daarom heel even zijn pas in, maar hij bedacht zich en liep weer verder door. "Bij god zij dank dat ze dat niet hebben meegemaakt. Ik heb liever dat een meisje bang is, dan dat ze al vele gruwels van de wereld kent."
|
|
|
Post by melien on Jun 15, 2008 7:54:34 GMT 2
Dan zul je toch wel ander gezelschap moeten vinden.. Cassandra had haar mond al geopend om ook dit te zeggen, maar bedacht zich op het laatste moment. "Tja, zo kun je het ook zien. Maar ik blijf erbij dat je iemand pas kan beoordelen als je diegene kent. En dan zeker niet aan de hand van de eerste indruk." zei ze maar in plaats van wat ze eigenlijk had willen zeggen. Als iedereen nou alleen op de eerste indruk af zou gaan... dan zouden er wel heel wat meer mensen zijn die me alleen maar arrogant vinden. Ze keek vanuit haar ooghoeken even naar Zed, maar keek al gauw weer naar de zware, eikenhouten deuren die voor haar neus opdoemden.
|
|