|
Post by melien on Jun 1, 2008 9:05:04 GMT 2
Dit ontlokte toch wel een lach aan Cassandra. De eerste van die dag. "Wie is nu degene die niet door grenzen heen kijkt? Ik ken zat meiden die overkomen als oppervlakkig maar alles andere zijn." zei ze. Een glimlach hoefde ze niet te forceren deze keer. "Maar goed, als meneer van suiker is kunnen we beter naar binnen gaan ja." zei ze na even stil te zijn geweest. Ze bedoelde het plagend, maar ze zei het even koel als dat ze alles andere had gezegd. Ze mocht hem wel. Een beetje. Ze was weliswaar nog steeds op haar hoede, maar ook dat praatte ze zichzelf langzaam uit. Tenslotte, als hij kwaad in de zin had gehad, had hij vast al wat gedaan.
|
|
|
Post by Madjic on Jun 1, 2008 11:25:12 GMT 2
"Ah! Maar die stellen zich niet open op die manier. Die doen alsof ze oppervlakkig zijn als eeen soort schild en dat is ook verkeerd. Je moet zijn wie je bent en niet zijn wie andere vinden dat je moet zijn." Hij knikte dankbaar. "Dank je, ik hou niet zo van als mijn gezicht uitloopt, dan moet ikhet weer helemaal bijwerken." Hij bukte zich en schudde Mack wakker. Deze keek hem alleen slaperig aan en liet zijn kop toen weer op Zeds voeten zakken. "Kom op jongen." Grinnikte Zed gleed met een arm omder het lichaam van de hond door terwijl hij de andere onder de kont legte. Hij spande zijn spieren aan en tilde de hond voorzichtig op. Vervolgens liet hij de voorpoten en de kop op zijn schouder rusten. "Net een slapende baby." Zei hij vertedert tegem Cassandra.
|
|
|
Post by melien on Jun 2, 2008 19:00:55 GMT 2
Cassandra wuifde dat wat hij net gezegd had weg met haar hand. "Wat jij wil. Uiteindelijk doet toch iedereen zich anders voor dan dat hij of zij is." zei ze koeltjes. Hij mocht dan wel gelijk hebben, maar zij was wel de laatste die dat toe zou geven. Ze keek van hem naar zijn hond toen hij over een slapende baby begon. Weer die kilte in haar, soms kreeg ze er echt grondig genoeg van. Ze kreeg de neiging om keihard de gaan schreeuwen, maar dat leek haar geen goed plan met Zed in de buurt. Met wie dan ook in de buurt leek het haar geen goed plan. Ze zette zich in beweging, meer uit tegenzin dan iets anders. Waarom ging ze eigenlijk met die jongen naar binnen? Ze kende hem nauwelijks.
|
|
|
Post by Madjic on Jun 3, 2008 20:21:12 GMT 2
Zed keek even behoedzaam toe hoe haar gedrag even veranderde. "Niet iedereen." Zei hij toch rustig. "Sommige zijn juist zichzelf om anders te zijn dan de mensen die zich zo 'cool' voordoen." Bij 'cool' maakte hij de haaktjes met zijn vingers, met maar een hand omdat hij de andere nodig had om Mack omhoog te houden. Al drong de geur van natte hond zijn neus binnen, had hij er geen erg in dat ze nu nog steeds buiten stonden.
|
|
|
Post by melien on Jun 3, 2008 20:31:12 GMT 2
"Jawel, iedereen. Iedereen doet zich weleens of altijd anders voor dan dat ie is. Of het nu bewust gebeurt of onbewust. Het komt op hetzelfde neer." sprak Cassandra tegen. Weer nam ze een arrogante houding aan. Ze deed het zo vaak dat het zelfs voor haar moeilijk te onderscheiden viel wanneer ze nou wel en niet zichzelf was. Ze keek expres niet naar de hond toen ze zich naar Zed toe draaide. "Ik dacht dat meneer naar binnen wilde?" vroeg ze vrij kortaf.
|
|
|
Post by Madjic on Jun 4, 2008 11:26:20 GMT 2
"Nou mevrouw, dan kan ik U vertellen dat ik dan blijkbaar uniek ben. Je verschuilen achter een gemaakte persoonlijkheid vind ik maar laf en ik doe er niet aan mee." Zei hij met een knipoog en liep op haar af. "Ja, dat wil ik ook. Ik geef je alleen even de tijd om nog van gedachte te veranderen., want volgens mij heb je helemaal geen zin om naar binnen te gaan. En het is je eigen keuze."
|
|
|
Post by melien on Jun 4, 2008 20:39:03 GMT 2
En je denkt dat ik dat geloof? Een cynische blik verscheen in haar ogen, maar haar gedachten uitspreken? Oh nee, ze dacht er niet eens aan om daar aan te denken. "Tijd heb ik niet nodig. Er is nog een weg te gaan voordat we überhaupt bij het kasteel zijn. Tijd zat dus." zei ze, weer over gestapt naar het koele. Ze draaide zich weer naar het kasteel toe en kwam in beweging. Of hij nou mee zou lopen of niet, het maakte haar vrij weinig uit op dat moment.
|
|
|
Post by Madjic on Jun 8, 2008 22:31:46 GMT 2
Zed hield zijn hoofd schuin en keek haar vragend aan. Hij wilde vragen waar ze het in godsnaam overhad, maar toen begon ze richting het kasteel te lopen glimlachte hij en liep met haar mee. "Je kan niet goed kiezen wie je wilt zijn he? Die koel, 'het kan me niets uitmaken' of gewoon een normaal persoon." Zei hij toen rustig.
|
|
|
Post by melien on Jun 9, 2008 20:07:17 GMT 2
Cassandra schrok toch wel lichtjes door deze opmerking. Ze liet het amper merken, maar het was wel te merken. "Normaal is voor iedereen anders. En daarbij, hoe kom je er op?" reageerde ze vrij bot. Wie denk je wel niet dat je bent? Ten eerste ken je me niet en ten tweede heb je niet het recht om te doen alsof je dit wel doet. Ze liep rustig door, maar sloot haarzelf ondertussen wel helemaal af voor Zed. Tenminste dat gedeelte wat over haar gevoelens ging. Het kon haar niet schelen dat het in haar ogen te lezen zou zijn als ze loog, daar kon ze toch niets aan doen.
|
|
|
Post by Madjic on Jun 11, 2008 14:51:25 GMT 2
"Nou dat bedoel ik. Je verandert om de twee seconde van humeur en je uit het nog alsof je het tegen de verschrikkelijkste jongen van de school hebt." Hij ging naast haar liepen en keek haar over Mack heen aan. "Het is moeilijk te pijlen hoe je zult reageren op iets. En ik wil je echt niet kwetsen, ofzo."
|
|