|
Post by » Jasmijn « on Aug 3, 2008 17:03:32 GMT 2
Diep in gedachten verzonken was Mike op weg naar de leerlingenkamer. Hij dacht na over een grap. Het was al eeuwen geleden dat hij een grap had uitgehaald. Zo diep in gedachten had Mike niet door dat hij al voor de ingang stond. Zo automatisch als het ging zei hij het wachtwoord en liep naar binnen. Hij had niet eens door dat hij in de eerste de beste lege stoel ging zitten. Victory, zijn slang, kwam aangegleden. Pas toen de slang zich om zijn schouders heen kronkelde werd Mike wakker uit zijn gedachten.
"Weet jij nog een leuke grap?" Vroeg hij aan Victory. "Ik heb gesssien en gehoord dat Mariël versssteend isss." Zei hij. "Misssschien kun je daar wat mee doen." Langzaam maar zeker borrelde er een goeie grap op in Mike. Hij ging er goed voor zitten en dacht er nog eens diep over na. Hij moest dit goed aanpakken.
|
|
|
Post by melien on Aug 3, 2008 20:54:57 GMT 2
Mara was boos weg gelopen van Thomas. Hoe kwam hij erbij dat er meer dan vriendschap was tussen haar en Tim? In alle vrolijkheid, voordat Thomas zo raar was gaan doen, was ze op weg geweest naar buiten, maar uiteindelijk was ze naar de leerlingenkamer gelopen. Voordat ze het door had stond ze al voor de ingang. Ze mompelde het wachtwoord. Onderdrukte woede en pijn klonken door in haar stem toen ze het wachtwoord fluisterde. Haar ogen waren op de grond gericht terwijl ze naar een bank toe liep en daarop neer plofte. Mike merkte ze niet op, laat staan iemand anders. Ze beet op haar lip, proberend om de tranen tegen te houden. Ze had weer ruzie met Thomas, maar dit keer over iets compleet onbenulligs. "Hij is alleen maar een vriend verdomme." mompelde ze.
|
|
|
Post by » Jasmijn « on Aug 3, 2008 21:43:14 GMT 2
Mike schrok op uit zijn gedachten. Wie kwam daar aangelopen? Hij keek op en zag Mara naar de bank toe lopen. Hij zag dat er iets mis was en stond op. Voorzichtig zodat er niets met Victory zou gebeuren. Hij ging naast haar zitten. ""Wat is er gebeurt?" Fluisterde hij rustig, terwijl hij probeerde zijn nieuwsgierigheid niet door te laten klinken. Dit lukte alleen niet helemaal. Toneel spelen was hij nooit goed in geweest. Hij hoorde Mara wat mompelen, maar hij kon het niet zo goed verstaan. "Wat zei je?" Vroeg hij fronsend.
|
|
|
Post by Krista - on Aug 3, 2008 21:50:40 GMT 2
Kaitlin had zich met een matige vorm van enthousiasme op haar huiswerk gestort, en toen dat haar niet meer kon interesseren had ze haar blik op de rug van Mike gevestigd. Mike, een van de weinige jongens uit zwadderich die Kaitlin echt interesseerde. Zwijgend had ze naar hem gestaard, en het gesprek tussen hem en Victory had ze opgevangen. Niet dat ze er iets van snapte natuurlijk. Verbijsterd, en gestoord, keek ze op toen Mara binnen kwam en stond op. Langzaam liep ze naar het meisje en fronsde haar wenkbrauwen, maar knikte toen veelbetkeenend alsof ze hier alles van begreep. "Is er iets met Thomas?" vroeg ze dan langzaam. Ze had vrij snel dingen door van anderen, ook al gingen die haar niks aan.
|
|
|
Post by melien on Aug 3, 2008 22:03:25 GMT 2
Mara schrok op door Mike. Ze keek naar hem vanuit haar ooghoeken. Even twijfelde of ze het wel zou vertellen, maar uiteindelijk flapte ze het er alleen maar uit. "Ik heb ruzie met Thomas om het feit dat hij denkt dat er meer dan vriendschap is tussen mij en Tim." zei ze zachtjes. Ze ging met een hand door haar haar. "Sorry, ik wil je er niet lastig mee vallen." zei ze met een gedwongen glimlachje. "En ik zei dat hij alleen maar een vriend was." beantwoordde ze toen zijn tweede vraag.
|
|
|
Post by » Jasmijn « on Aug 3, 2008 22:13:08 GMT 2
Mike keek naar Kaitlin die aan de andere kant van Mara was gaan zitten en gaf haar een knipoog. Toen hij weer naar Mara keek zag hij dat ze schrok. Maar blijkbaar vertrouwde ze hem want opeens kreeg hij een antwoord. Hij knikte vol medelijde toen hij hoorde waar het over ging. "Nu snap ik dat je je zo voelt." Zei hij. "Gepest worden is niet leuk, maar zelf andere pesten is het leukste wat er is, nietwaar Kaitlin?" Vroeg hij deels aan Kaitlin en deels om Mara een beetje op te vrolijken. Pas te laat dacht hij eraan dat Mara de gedachte aan het pesten van modderbloedjes misschien toch geruststellend zou vinden. Bij nader inzien was Kaitlins zet iets passender.
|
|
|
Post by Krista - on Aug 3, 2008 22:23:22 GMT 2
Kaitlin glimlachtte zelfvoldaan toen ze de knipoog van Mike zag en ging met haar hand door haar haar, en vestigde toen weer haar blik op Mara. Ze vond dat die iets meer aandacht nodig had dan Mike momenteel. Zwijgend ging ze op de stoelleuning zitten en sloeg haar ene been over het andere. "Waarschijnlijk komt hij er vroeg of laat wel achter dat hij een fout heeft gemaakt. Weet je nog het Ryanne-tijdperk? Daar liepen ze ook constant achter elkaar aan. Misschien is hij er niet aan gewend". Ze haalde haar schouders op. Ryanne was toch wel een goede vriendin geweest, en Kaitlin was er ook totaal door van slag geweest toen het meisje naar Azkaban werd gestuurd. Ze knikte op de opmerking van Mike en grijnsde even "Mara, had je het al gehoord? Er schijnt een griffoendor half dóod te zijn!" vervolgde ze dan opgewekt.
|
|
|
Post by melien on Aug 3, 2008 22:40:37 GMT 2
"Ik denk dat je het aan de grifjes moet vragen of gepest worden leuk is of niet." zei ze rustig tegen Mike. Kaitlin had ze maar half opgemerkt, maar nu moest ze haar wel opmerken. "Het zal wel. Ik ben het even zat." Haar blik ging weer naar de grond. Even gingen haar gedachten weer wandelen, maar die waren al gauw weer bij het tweetal naast haar door de opmerking van Kaitlin. "Een grifje..? Wat?!" vroeg ze verbaasd. Thomas was meteen ergens achter in haar gedachten. Een grifje dat half dood was.. Dat was iets dat je niet elke dag hoorde. Verbaasd draaide ze zich half om naar Kaitlin.
|
|
|
Post by » Jasmijn « on Aug 3, 2008 22:57:42 GMT 2
"Dat vindt ik een goeie! Ik zal het de volgende keer aan een grifje vragen of het leuk is om gepest te worden." Zei hij grinnekend. Victory hing nogsteeds glibberig om zijn nek. Hij was hem bijna vergeten. Hij wrikte de slang voorzichtig los en legde hem op de grond. "Ga maar even iets anders doen. Hier heb je denk ik niet zo veel aan." Zei hij in sisselspraak en vestigde zijn blik daarna weer op Mara. "Ene Mariël toch? Ik hoorde het net van Victory." Zei hij om maar op het onderwerp door te gaan. Hij hoopte dat Mara Thomas zo een beetje zou vergeten.
|
|
|
Post by Krista - on Aug 4, 2008 9:24:54 GMT 2
"Ja, Mariël Elfglow" vervolgde Kaitlin vrolijk, aangezien ze dacht dat Mara zo reageerde omdát ze het, net als Kaitlin, geweldig vond. "Aan dat mens had ik toch al altijd een hekel, dus het is maar goed zo. En wie weet : Misschien volgen er meer. Ik hoop dat het die Colin is, dat kleine wurmpje werkt op mijn zenuwen". Ze grijnsde breed en wierp een blik op het nog altijd sluimerende vuur in de zwarte openhaard. Tevreden keek ze voor zich uit en wierp een blik op de wegglijdende slang.
|
|