|
Post by Ridje on Aug 3, 2008 21:01:52 GMT 2
Stil wandelde hij de grote zaal binnen en gaapte even waarna hij zijn rugtas nog verder over zijn schouder trok. Tevreden streek hij door zijn haar dat nog nat was van het bad dat hij had genomen. Het was gezellig geweest met Mara ookal had hij zijn mond voorbij gepraat over dat hij wat voelde voor Kyra. Iets wat hij echter niet wist was dat Mara en Thomas ruzie hadden gekregen. Stil wandelde hij verder de grote zaal door waarna hij stopte bij de Zwadderich tafel en ging zitten, hij knikte even naar een paar meiden die hem glimlachend toewuifde. Hij was dan wel populair bij een hoop meisjes, er was er voor hem maar 1 en dat was Kyra. Hij zuchte even toen hij aan haar dacht en keek de tafel even af om te zien of ze er was. Toen hij haar niet zag zuchte hij nog een keer maar dan wat teleurgesteld, waarna hij wat fruit pakte en dat in zijn tas deed. Daarna pakte hij wat toast en de ochtendprofeet die zijn uil eerder die ochtend had bezorgd. Nog even schonk hij wat te drinken in voordat hij de profeet open sloeg en begon te lezen. Het was dan wel heerlijk weer buiten, wat ook te zien was aan het plafond in de grote zaal, maar er was toch een storm op komst.
Stil zat ze voor zich uit te staren terwijl haar brood beweegloos op haar bord lag. Een paar uilen vlogen over maar Sasha keek er niet van op. Zelfs het lawaai dat een paar van haar mede grifjes maakte haalde haar niet uit gedachten. Ze was namelijk weer eens aan het dromen en goed ook, als je haar aandacht zou willen krijgen dan zou je heel erg je beste moeten doen op deze warme zonnige dag.
|
|
|
Post by Krista - on Aug 3, 2008 21:12:18 GMT 2
Nog steeds in een erg slecht humeur, banjerde Thomas de grote zaal binnen. Hij had met vrijwel niemand gepraat, en had daar ook geen behoefte toe. Zelfs niet met Draconic, met wie hij vrijwel alles besprak. Vandaag had hij daar geen zin in, maar waar hij nog minder zin in had was in contact te komen met Mara, of nog erger : Tim. Toch wist hij dat hij het er ooit van moest komen. Ze hadden veel lessen samen, en ze constant ontwijken. Met een woeste uitdrukking op zijn gezicht plofte hij op de bank neer en wierp een blik op de persoon die naast hem zat. Met grote ogen kwam hij tot de ontdekking dat het Tim was, naast wie hij in zijn haast was neergeploft. Met een snuif draaide hij zich weer recht en liet een broodje op zijn bord vallen, waarna hij zijn vork er agressief inplantte.
|
|
|
Post by Ridje on Aug 3, 2008 21:32:22 GMT 2
Verbaasd keek hij langs zijn krant naar de persoon die naast hem was neer geploft. Hij knikte naar Thomas als begroeting maar de jongen had zich alweer weg gedraaid. Nog verbaasder keek hij naar zijn mede Zwadderaar. Al te lang bleef hij echter niet kijken naar Thomas en Tim richtte zijn aandacht al snel weer op de ochtendprofeet, er stond een artikel in over Azkaban, iets wat hij graag wou lezen aangezien zijn ouders daar zaten. Geintereseerd gleed zijn blik over de tekst terwijl hij de krant opvouwde tot 1 pagina waardoor hij de krant met 1 hand kon vast houden terwijl hij met zijn andere hand zijn glas pakte waar hij een slok uit nam. Toen Thomas zijn broodje zo agressief aan zijn vork boorde keek Tim weer verbaasd op naar hem. "Ben je kwaad op het brood dat je het zo barbaars aan je vork rijgt?" Grapte Tim dan onwetend dat hij het was waar Thomas zo kwaad op was.
|
|
|
Post by Krista - on Aug 3, 2008 21:53:38 GMT 2
Verbijsterd, alsof hij niet verwacht had dat Tim tegen hem zou praten, keek hij op en staarde in de lachende ogen van zijn mede-zwadderaar. Natuurlijk. Tim had geen flauw idee wat er aan de hand was. Of hij wist het wel, maar deed alsof er niks aan de hand was. Alsof hij niet door had wat er speelde. Hij snoof even, verontwaardigd dat iemand hem voor iets doms kon aan zien. "nee" antwoorde hij dan koeltjes en schonk een beker pompoensap in. Daar nam hij eerst een slok van voordat hij weer antwoorde. "Ik ben om héle andere dingen boos". Hij ademde zwaar door zijn neus, terwijl hij Tim aanstaarde en met zijn ogen probeerde de waarheid uit hem te boren.
|
|
|
Post by Ridje on Aug 3, 2008 22:27:51 GMT 2
Verbaasd keek hij Thomas aan, zijn antwoord klonk nou niet echt vriendelijk en daardoor begon Tim alles in de gaten te houden wat Tomas deed. Een vreemd gevoel kreeg Sawyer terwijl hij naar zijn vriend keek. Hij had niet vaak dat hij zich ongemakkelijk voelde bij vrienden maar Thomas deed behoorlijk raar. "Dan ben je zeker boos over die modderbloedjes die in de hal Chocola staan te verkopen voor een belachelijk hoge prijs. Mischien kan je wat voor Mara kopen, ze vind Chocola altijd lekker, hoezo snap ik niet, Fruit is gezonder." lachte Tim kort, hij wist niet dat hij dat over Mara beter niet had kunnen zeggen. Kort keek hij nog even naar Thomas maar pakte dan zijn toast weer en nam een hap gevolgd door een slok sju d'orange dat in zijn beker zat. Toen hij zijn beker weer had neergezet en hij Thomas' blik zag raakte hij nog verbaasder, er was iets aan de hand. Tim wist dan niet wat precies maar hij had wel door dat het iets met hem te maken had.
|
|
|
Post by Krista - on Aug 3, 2008 22:32:53 GMT 2
"Ik vond het een normale prijs" antwoorde Thomas kinderachtig, alsof hij het nu constant niet eens wou zijn met Tim. Dat was niet waar. Hij had die mensen nog geen eens gezien, want daar was hij ook weer langs gestampt. Hij haalde diep adem, wierp nog een blik op zijn bord waar het onaangeroerde broodje lag en draaide zich dan om naar Tim. Zijn adem stokte bij de naam Mara en hij voelde zich diep bedroefd worden. Hij hield niet van ruzie met haar, maar hij had ook geen ruzie met Mara. Toch? "Je weet wel heel veel van Mara, hè?" bracht hij moeizaam uit en staarde Tim aan, zijn antwoord afwachtend, alhoewel hij het liever niet zou weten.
|
|
|
Post by Ridje on Aug 3, 2008 22:52:22 GMT 2
"Een normale prijs, ja als je de prijs in Zweinsveld niet hebt gezien ja. Daar is het zeker lager dan dat die stinkende Modderbloedjes vragen." zei Tim verveeld en gaapte nog maals. Hij had de prijs van Chocola in Zweinsveld onthouden aangezien hij dat laatst had bekeken toen hij de roos had gekocht voor Kyra, hij had het maar raar gevonden dat de rozen pal naast de chocola stond maar goed Zweinsveld had vaak nogal drukke dagen waardoor ze vast niet te veel lette op waar alles stond. Toen hij Thomas' bewegingen zag toen hij Mara's naam liet vallen had Tim een vermoedde over waarom Thomas zo fel bezig was. Verbaasd keek hij de jongen aan na zijn vraag. "Tuurlijk weet ik veel van Mara, kom op zeg, we zijn goede vrienden dus dan moet je wel het een en ander weten van elkaar." zei Tim dan.
|
|
|
Post by Krista - on Aug 4, 2008 9:29:12 GMT 2
Hij had geen zin meer om in te gaan over de hele chocola - questie waar Tim zich blijkbaar nu mee bezig hield. Zwijgend staarde hij weer voor zich uit terwijl hij naar de juiste woorden zocht die hij nu moest gebruiken. Goede vrienden, ja. Dat zei Mara ook. Misschien wel meer dan goede vrienden. Waarom was niemand eerlijk tegen hem?. "Wat ik heb gehoord" zei hij uiteindelijk met een zucht en keek Tim streng aan "Is dat jullie wel meer dan vrienden zijn. En persoonlijk wordt ik er niet echt blij van als ik hoor dat je.. met mijn vriendin, in bad bent geweest?". Bij deze woorden trok hij een vreemd gezicht en keek Tim weer aan, alsof hij hem aan het verhoren was.
|
|
|
Post by greenlightning on Aug 4, 2008 11:01:09 GMT 2
Er was maar een iemand in haar gedachte. Er was de laatste tijd maar een persoon in zijn gedachten geweest, en dat beansgtigde hem. Sinds wanneer was hij instaat om zo verliefd te worden? Was eht niet zo dat hij altijd de persoon was die leifde op afstand hield? de gedachte aan Rose maakte hem warm en koud tegelijk. Hoe had hij zo'n idioot kunnen zijn? Hij hield... Opnieuw die twijfels. Hield hij van haar? Of vond hij haar gewoon leuk? Hij had haar liefde niet beantwoord op dat moment, maar wist dat hij alles voor haar zou doen. Wat betekende dat?
Met een zucht liet hij zich naast Thomas neerzakken. Op dat moment schoot alles wat hij over de jongen wist door zijn hoofd. Aardig wat. Het was een gewoonte geworden. Hij hoorde Tim praten, maar de woorden ontgingen hem. Opnieuw alles over Tim. Dat was beangtiegend veel. Hij mocht Tim niet bepaald, maar als mede Zwad had je niks daarvoer te zeggen. Hij besloot zihc maar te richten op de woorden van Thomas, al moest hij zijn vuisten ballen om niet te lachen. Hij wist van de bad situatie af, maar die was onschuldig geweest. Waarom dit gezuer? Hij hield zijn gezicht in plooi. 'Ook goeie morgen. Wat een opgewekte gesprekken, zo aan het begin van de dag.'
|
|
|
Post by Ridje on Aug 4, 2008 14:10:30 GMT 2
Stil hoorde hij Thomas aan en keek alleen even op naar Cameron toen die er bij kwam zitten. Tim had echter liever iemand anders gehad aangezien hij en Cameron nou niet echt goede vrienden meer waren, en hij zag hem ook niet te hulp schieten als Thomas te ver zou gaan want nu wist Tim dat hij op moest passen met Thomas, Jaloezie was een rare emotie die je een moord zou laten plegen. Zijn blik ging weer naar Thomas toen die klaar was met praten. "Wat ik heb gehoord is dat Rachanna en Drac ruzie hebben en dat ze uit elkaar gaan. Gelukkig maar dat ik niet zo goedgelovig ben. Er gaan teveel geruchten rond in Zweinstein Thomas, het is het beste dat je daar maar niet naar luisterd." zei Tim en hij keek Thomas waarschuwend aan, als hij te ver zou gaan zou Tim geen moeite hebben met zijn toverstok te gebruiken. "Het klopt, ik ben met Mara in bad geweest, maar aangezien het bad net een zwembad is zal ik daar maar verder niks op zeggen. Mischien moet je maar even je jaloezie opzij leggen, ze is jou vriendin, en ik zit niet achter haar aan. Ze is een goede vriendin en ik ben niet iemand die relaties verpest." zei Tim en bij het laatste wierp hij kort een blik op Cameron maar die werdt alsnel weer op Thomas gericht. "Ik kan er niks aan doen dat jij en Mara niet zo vaak bij elkaar zijn, maar je moet dat niet op mij afreageren alleen omdat ik vaker met haar praat dan haar eigen vriendje." zei hij dan en hij keek weg van Thomas en naar zijn beker waar hij een slok uit nam en waarna hij zich weer op zijn krant richtte. Het was mischien gemeen geweest om te zeggen dat hij meer met Mara omging dan haar vriendje maar het was wel de waarheid. Mara had het hem verteld dat zij en Thomas elkaar niet zo vaak meer zagen.
|
|