|
Post by melien on Aug 13, 2008 13:55:52 GMT 2
Rose had zich weer eens niks aangetrokken van de regels van Sneep. Wat boeide het haar ook? Daarom was ze echter wel blij dat ze in zweinsveld had afgesproken met Green. Daar was het tenslotte makkelijker om Sneep te ontlopen. Haar rennen was over gegaan in huppelen zodra ze Zweinstein had verlaten. En zodra ze Zweinsveld binnen liep ging het huppelen over naar rustig wandelen. Haar blik liet ze langs de verschillende etalages gaan, maar echt iets interessants zag ze niet. Haar gedachten liet ze weer hun gang gaan, waardoor ze uiteindelijk toch weer bij Cameron uitkwamen. Een glimlach verscheen weer op haar gezicht en haar blik begon afwezig naar haar omgeving te kijken. Doordat haar omgeving niet echt tot haar doordrong liep ze bijna de drie bezemstelen voorbij. Maar ja, bijna is niet helemaal. Ze had het nog net op tijd door. Grinnikend duwde ze de deur open en keek om zich heen. Het was vrij rustig, wat eigenlijk wel bijzonder was voor de drie bezemstelen. Schouderophalend keek ze of ze Green kon vinden, maar dat was niet zo. Tenminste zag ze haar nergens. Rustig liep ze naar de bar toe en nam daar maar plaats. De tafels waren voor haar te laag en ze had geen zin om naar een tafel voor twee toe te lopen.
|
|
|
Post by Ridje on Aug 13, 2008 14:13:28 GMT 2
Vrolijk fluitend liep ze over het grasveld in de richting van Zweinsveld. Ze had haar boog al opgeruimd en ze had al een deel van haar huiswerk gemaakt, vooral het transfiguratie deel. Dat was ook het geen dat ze het makelijkst vond Waarzeggerij ging echt niet ze snapte er niks van en elke keer als ze een voorspelling deed was het dat ze dood ging. Ze lachte in zichzelf na die gedachte en keek even naar achter naar Zweinstein. Green keek nog even voordat ze bijna omver werdt gelopen door een overhaast pufje, "Hey kijk uit jij." siste Green geiriteerd en keek het pufje aan die hevig blozend naar haar keek en een excuus mompelde. Toen het Pufje weer door was gelopen zuchte Green even waarna ze haar haar veranderde in een licht blauwige kleur met wat zwarte plukken er door heen. Nog net op tijd had ze door dat ze in de drie bezemstelen moest zijn en opende de deur. Toen ze binnen stond keek ze rond opzoek naar haar vriendin waar ze mee had afgesproken en toen ze Rose zag zitten wandelde ze vrolijk op de bar af. "Hey schoonheid, alles goed?" vroeg Green dan vrolijk aan Rose terwijl ze naast haar ging zitten.
|
|
|
Post by melien on Aug 13, 2008 14:46:34 GMT 2
Rose zat met haar rug naar de deur toe en het boeide haar vrij weinig wie er binnen kwamen en wie niet. Dromerig keek ze voor zich uit. Het was nog steeds even wennen dat ze ineens een hele lading geld had. Nouja, eigenlijk had ze die altijd al. Ze schudde haar hoofd en wierp een vernietegende blik op een jongen die verderop naar haar zat te kijken. Ze had geen behoefte aan mannelijke aandacht, nu al helemaal niet. Rose draaide zich verbaasd om. Toen ze Green echter zag verscheen er weer een grijns op haar gezicht. "Heey Sweetie. Heb je iets nieuws met je haar gedaan?" begroette Rose haar vriendin. "Het kan haast niet beter. Hoe zit dat met jou?" reageerde ze vrolijk. Daarna bestelde ze een boterbier voor zichzelf en keek ze vragend naar Green. "Wat wil je drinken?"
|
|
|
Post by Ridje on Aug 13, 2008 15:00:38 GMT 2
Toen het leek of Rose haar aandacht naar de jongen richtte in plaats van haar keek Green wat verbaasd naar de jongen, maar grijnsde al snel toen ze zag dat Rose een niet vriendelijke blik op de jongen wierp. Haar ogen schoten omhoog en het leek alsof ze naar het dak keek, ze keek echter naar haar haar, zover als dat kon dan. "Ja, ik vond dit wel gepast voor het weer van vandaag." lachte ze kort. "Kan haast niet beter? Hoezo dat? Heb je weer eens een voldoende gehaald bij toverdranken?" lachte Green en ze keek even naar de bar voordat ze haar blik weer op Rose liet vallen. "Ja gaat wel, het is alleen zo irritant dat mijn zus zo gestrest raakt als ik wat kleren van haar leen." zuchte Green dan en ze pakte een paar munten uit haar zak en bestelde ook een boterbier. "Hetzelfde als jij natuurlijk suffie." grijnsde ze dan vrolijk ze vond het fijn dat ze weer eens met haar vriendin samen was. Konden ze eindelijk weer eens samen kletsen over van alles en nog wat.
|
|
|
Post by melien on Aug 13, 2008 15:19:15 GMT 2
"Hadden we iets moeten doen dan voor Sneep waar we een cijfer voor kregen?" vroeg Rose verbaasd aan Green. "Nee, daar komt het niet door, maar alles op zijn tijd." zei ze grijnzend. Haar blik ging weer naar Green's haar. "Nu je het zegt.. Het past inderdaad wel erg goed." merkte ze op nadat ze een blik uit het raam had geworpen. Even klopte ze op de bar stoel naast haar als teken dat Green gewoon moest gaan zitten. "Welke van de twee? En er is toch niks raars aan? Ik leen ook altijd de kleding van mijn nichten." reageerde Rose vrolijk. "Niks ervan. Ik betaal vandaag." zei ze vast besloten toen ze het geld in Green's hand zag. "Zo, wat is er in jou leven aan de hand?" vroeg ze toen de boterbier eindelijk voor hun neus stonden.
|
|
|
Post by Ridje on Aug 13, 2008 16:24:14 GMT 2
Ze lachte even kort en schuldig. "Geen idee, maar als hij wel wat geeft maak ik het toch niet. Het maakt niet uit of ik het maak of niet hij geeft me toch wel een onvoldoende. Hellemaal na die les waarin ik me haar net zo zwart en vettig had gemaakt als dat van hem. Dat kon hij niet echt waarderen." grinnikte Green dan en ze keek weer naar Rose. "Daar komt het niet door he? Hmm nou ben ik benieuwd, maar iets zegt me dat je het me nog niet gaat vertellen of wel?" ze lachte kort, ze wou dan wel graag weten waarom Rose zich zo goed voelde maar als ze het liever nog even voor zich wou houden begreep ze het wel. "Blue natuurlijk, ze vind het maar niks als ik wat leen. En het vreemde is is dat ze het altijd doorheeft als ik in haar koffer zit. Ja ik weet het, als ze allebei groter waren dan konden ze ook mijn kleren lenen maar ze zijn nou eenmaal kleiner dan mij, ik zou het niet erg vinden als ze wat leende." zuchte Green en ze dacht even na over hoe het kon dat Blue haar elke keer doorhad, zonder succes ze had echt geen idee hoe het kon. Ze keek verbaasd op naar Rose en knikte dan en stopte de munten weer in haar zak. "Ehm nou ok dan, bedankt Rosetje." lachte ze dan blij en ze omhelsde haar vriendin. Nadat ze Rose weer had los gelaten en een slok boterbier had genomen dacht ze even na over Rose haar laatste vraag. "Ehm niet veel. Het gebruikelijke denk ik zo, behalve dat ik laatst een Zwadje heb buitenwesten gevloekt toen hij een meisje had versteend. Tenminste ik denk dat hij het had gedaan. Net als dat meisje van Grif die enne Mariël die ook versteend is. Het is vreemd, heel vreemd, die aanvallen zijn raar." zei ze dan bezorgd.
|
|
|
Post by melien on Aug 13, 2008 16:44:43 GMT 2
"Malle meid. Vind je het dan heel gek? Je moet hem ook niet zo heel erg uit de tent lokken. Ok, het is wel heel erg leuk, maar uiteindelijk heb je er maar even lol van. Nee wacht, dat is onzin wat ik zeg. Het blijft leuk. Maar... Sneep's haar, op jou hoofd?? Dat lijkt me dus echt helemaal niks. Als ik er alleen al aan denk..." Ergens was Rose te vrolijk om serieus te doen. Even dacht Rose er nog even over na. Zou ze het nu wel of niet meteen vertellen? Het was wel leuk om er nog even mee te wachten, maar eigenlijk wilde ze het haar vriendin gewoon vertellen. Ze kon het alleen niet laten om het gewoon te vertellen. "Nou.. Tussen mij en Cameron gaat gewoon alles super goed wat al een hele goede reden zou zijn. Daar bij komt ook nog eens dat ik er verleden week achter kwam dat mijn oma schijnbaar alles aan mij heeft over gelaten. Dus ik heb een vermogen in de bank en ik heb een eigen huis - en dan bedoel ik zo'n echt oud herenhuis - en een klein vakantiehuisje ergens op een tropisch eiland. En wat er met school aan de hand is heb ik geen flauw idee, want echt opletten doe ik niet." Rose vertelde het zonder echt adem te halve waardoor het er allemaal erg snel uit kwam. "Blue moet gewoon niet zeuren. Als je zussen hebt heb je het recht om kleding van je zussen te lenen en dat zij jouw kleding lenen dus hoe ze er bezwaar kan hebben is mij een raadsel." zei ze na een korte adem pauze in te hebben gelegd en naar Green's woorden te hebben geluisterd. Ze beantwoordde Green's knuffel van harte. "Niks te danken." Weer die grijns. Het nieuws over de twee versteende meisjes kwam toch iets harder aan. Dit was de eerste keer dat ze erover hoorde. Geschokt keek ze Green aan. "Twee meiden zijn versteend?!"
|
|
|
Post by Ridje on Aug 13, 2008 17:08:16 GMT 2
Green lachte om Rose' woorden en knikte toen ze zei dat het onzin was wat ze zei. "Wat? Ik mag toch zeker wel mijn haar doen zoals ik dat zelf wil. Maar goed mijn neus net zo spits maken als die van hem ging denk ik wel te ver. Toen lokte ik hem wel uit de tent. Dat is min of meer onzin, gezien de lol af was gelopen toen hij 50 punten af trok van Ravenklauw." zei Green en ze grijnsde schuldig en keek even weg. Ze nam nog een slok boterbier en keek dan weer naar Rose. "Cameron en jij? Samen? Alles super? Ok dat is onverwacht." Mompelde Green wat verbaasd en ze kuchte even gezien een deel van haar laatste slok boterbier niet goed haar keel in was gegaan. Door het gekuch waren Greens laatste woorden waarschijnlijk niet verstaanbaar geweest voor Rose. "2 huizen, geld en 1 huis nog op een tropisch eiland ook? Damn wat een geluk, tenminste behalve dan dat je oma is overleden." ze keek Rose wat bezorgd aan maar grijnsde al snel en hief haar flesje boterbier op. "Op jou en je huizen." lachte ze dan. Het lachen stopte al snel toen Rose over de 2 meisjes vroeg. "Ja, 2 al en volgens mij weten ze niet hoe het kan. Maar ze zijn volgens mij nog in leven." mompelde ze dan.
|
|
|
Post by melien on Aug 13, 2008 17:27:49 GMT 2
"Soms ben ik toch wel blij dat ik niet in ravenklauw zit. Alhoewel hij punten aftrekken van huffelpuf ook wel errug leuk schijnt te vinden. Maar wacht even... Jij met Sneep's haar EN zijn neus? Jammer dat ik dat niet gezien heb. Het zou een leuke foto voor in de grote zaal zijn geweest: 'De vrouwelijke kant van Sneep'." merkte Rose op. Ze pakte nu ook haar boterbier op en nam een slok. De helft van wat Green zei over Cameron en haar verstond ze niet door het gekuch. "Ja, Cameron en ik zijn samen. Gaat het?" vroeg ze, een tikkeltje bezorgd. "Nee hoor, 1 huis ergens in het hartje van Londen en 1 op.. Ik heb geen flauw idee op welk eiland. En de grap is... M'n oma is al jaren lang dood. Zeg maar... Al zo'n 17 jaar." zei ze, nu wel iets rustiger dan daarnet. Ook Rose hief haar flesje boterbier op. "Je zou een keer mee moeten gaan. Even de huizen verkennen. Schijnbaar hebben mijn ouders ze al die tijd schoon gehouden enzo." Ze viel weer even stil. "Als ze versteend zijn zullen ze vast nog wel leven. Maar... Waarom weten mensen niet wat er gebeurt is?" Een rilling liep over haar rug toen ze er aan dacht dat er elk moment een volgende zou kunnen volgen. Nog een slok boterbier volgde, en ze probeerde meteen maar om het toch een beetje te vergeten. Als ze erover na begon te denken begon het eng dichtbij te komen.
|
|
|
Post by Ridje on Aug 13, 2008 17:48:24 GMT 2
"Jaja, het was ook heel leuk, alleen niet voor Sneep en niet voor Ravenklauw. En ik ga het je niet nog een keer laten zien, die transformatie ga ik echt nooit meer doen, het zag er niet uit." lachte Green waarna ze knikte. "Ja het gaat wel." zei ze dan en ze keek even door het raam naar buiten en dacht even na. Ze vond het maar niks, ze vertrouwde die Cameron niet niet na wat ze had gehoord. "Dat zou ik een eer vinden Vrouwe Rose. Zolang de huizen schoon zijn." zei ze dan met een glimlach en ze keek Rose aan en maakte een lichte buiging. "Je hebt nu geld en huizen dus je moet je dan wel gaan gedragen als een vrouw met een status he." lachte ze dan. "Waarschijnlijk omdat niemand weet wat er is gebeurt, niemand was er in de buurt toen het gebeurde en ze hebben alleen de lichamen gevonden en geen sporen ofzoiets." zei ze dan bezorgd.
|
|