|
Post by melien on Aug 13, 2008 18:12:24 GMT 2
"Of het voor Sneep leuk is of niet boeit niet. Maar voor Ravenklauw is het jammer genoeg inderdaad wat minder." Rose keek even bedenkelijk voor zich uit. Dit verhaal bewees maar weer eens dat Sneep alles behalve humor had. En daarbij: als Green een zwadderaar was geweest dan was er helemaal niks aan de hand geweest. Ze probeerde zich voor te stellen hoe Green eruit zou zien als ze Sneep's haar en neus had. Ze kreeg het alleen niet echt voor elkaar. "Dat vind ik nou jammer. Ik had het graag gezien. Maar ik snap ook wel dat je het niet nog een keer doet. Het staat Sneep nog geen eens, dus dan kan het iemand anders ook niet staan." "Is er iets?" vroeg ze echter toen ze geen reactie van Green kreeg. Daarnet had ze al niet al te gelukkig geklonken toen ze het nieuws mededeelde van Cameron en haar, en nu reageerde ze er helemaal niet op. Dat stelde haar niet echt gerust. "Ik, en een vrouw van status? Zie je het al voor je? Ik breek constant regels.. En dan moet ik me zeker ineens aan etiquette ga houden? Het enige wat ik met etiketten doe is ze ergens op plakken." zei Rose, met moeite haar lach inhoudend. "Mooi. Dat is dan afgesproken. Je mag je zussen trouwens ook best meenemen als je wilt. Maken we er meteen een heel feest van." Ergens begon het steeds aantrekkelijker te klinken. Bij dat wat Green zei over de gebeurtenissen beet ze even zachtjes op haar onderlip. Ze wist er echter niet wat ze erop moest antwoorden. Het was gewoon erg raar voor haar gevoel.
|
|
|
Post by Ridje on Aug 13, 2008 18:28:18 GMT 2
Green knikte en dacht na. "Ja Ravenklauw krijgt met elke les minder kans op de afdelingsbeker. Nu maar hopen dat Griffoendor zijn best doet, liever hun dan Zwadderich." siste Green kwaad waarna ze Rose aankeek met een lichte verbazing. "Nouja als je geluk hebt laat ik het je ooit nog wel eens zien." lachte ze dan kort voordat ze weer verbaasd keek en daarna wat ongemakelijk. "Ehm nee er is niets. Ik zit alleen in over die aanvallen op school." loog ze dan waarna ze Rose kort aankeek maar haar blik toch ontweek. "Nouja het kan best. Je hebt alle middelen al dus zolang je geen zeurend trutje wordt dat op de regels let blijf ik toch van je houden hoor. Ookal wordt je de koningin van je eigen prive eilandje. En mijn zussen zullen dat wel leuk vinden denk ik." lachte ze dan gemaakt. Ze voelde zich niet zo lekker bij de situatie van dat ze moest liegen tegen haar vriendin. Zou ze het vertellen over Cameron? En wat ze over hem had gehoord? Mischien niet nu, ze hadden het nu net zo gezellig.
|
|
|
Post by melien on Aug 13, 2008 19:51:59 GMT 2
"Ach.. Het maakt me niet echt zo heel veel uit. Uiteindelijk speelt die beker toch alleen maar de ruzies tussen de afdelingen in de hand.." zei Rose schouderophalend. Nog niet zo heel lang geleden was ze het 100 procent met Green eens geweest, maar dat was ook nog toen ze geen relaties aanging. Nu was ze er nog geen eens zo heel erg zeker meer van. Het tweede wat Green tegen haar zei ging bijna langs haar heen. Ze knipperde een keer extra met haar ogen en keek weer naar Green. "Ha, maar dan wil ik wel op de foto met de vrouwelijke Sneep." zei ze met een grijns. Rose wist niet helemaal zeker of ze haar moest geloven, want haar gevoel zei iets anders. Maar ze liet het er maar bij zitten. Het was niet aan haar om aan Green te twijfelen. Waarom zou ze ook tegen haar liegen? "Sorry, maar ik ben al hard op weg om zo'n Park trutje te worden..." zei ze met een vrij serieus gezicht. Even dacht ze erover na, maar ze kreeg vrijwel meteen kippenvel. Dat was wel het allerlaatste wat ze wilde zijn. "Hell no. Nooit van m'n leven. Het enige waarin ik ga veranderen is de feestjes in mijn huizen." zei ze met een grijns. Het klonk toch wel erg raar om de huizen van haar groot ouders de hare te noemen. Sowieso wist ze niet dat die überhaupt nog bestonden. Nadenkend draaide ze het boterbierflesje rond in haar handen. "Het moet natuurlijk wel allemaal veranderd worden..." mompelde ze. Het was meer tegen zichzelf bedoeld dan tegen Green, maar Green kon het makkelijk horen als ze dat wilde.
|
|
|
Post by Ridje on Aug 14, 2008 0:30:18 GMT 2
Ze knikte eens en keek Rose dan weer kort aan terwijl ze tegelijk toch haar blik ontweek. "Ja die beker kan me niet echt veel schelen, hij is niet eens mooi. Maar het is de houding die Zwadderich tegenover de jongere jaren van andere afdelingen heeft. Ze gaan de jongere kinderen die hier komen steeds vaker pesten en daar kan ik niet tegen." zei Green en ze zuchte even waarna ze weer kort uit het raam keek. Ze nam nog een slok boterbier. Ze negeerde Rose haar opmerking over de foto en ook de opmerking over dat Rose al net zo'n trutje wordt als de Park zusjes. "Feestjes zijn leuk. Je grootouders zullen inderdaad wel een oudere mensen style hebben achter gelaten aan inrichting enzo." mompelde Green dan en ze sprak het een beetje vreemd uit. Ze had naar de grond gekeken en had Rose niet aangekeken terwijl ze dat zei. Opeens keek ze echter op en keek Rose nu aan waardoor hun blikken elkaar kruisten. "Rose hoe goed ken je dat vriendje van je?" vroeg ze dan, het was wat plots en mischien waren het haar zaken niet maar ze moest het haar vertellen.
|
|
|
Post by melien on Aug 14, 2008 18:19:07 GMT 2
Rose liet haar blik weer naar Green glijden. Er waren later nog zat momenten om ergens over te peinzen. "Daar heb je gelijk in. Maar echt veranderen zal dat wel niet.. Nouja, misschien valt hun nog een beetje wat te leren, maar dat betwijfel ik ten zeersten." zei ze glimlachend. Ze had wel degelijk door dat Green ergens mee zat, er naar vragen deed ze echter niet. Haar blik gleed weer even naar haar inmiddels al halflege boterbierflesje. Toen pas merkte ze op dat ze er mee aan het spelen was en dus zette ze het flesje aan haar lippen en nam een slok. "Ik ga echt niet leven met een antieke inrichting. En met antieke dingen in huis kun je ook niet echt feestjes geven.." zei ze, nadat ze het flesje weer voor zich neer had gezet en Green opnieuw aankeek. De manier waarop de vraag over Cameron kwam zorgde echter voor een naar voorgevoel bij Rose. "Vrij goed denk ik zo. Hoezo?" antwoordde ze. Haar blik keek Green onderzoekend aan, maar haar houding veranderde niet. Niet zichtbaar tenminste.
(sorry voor de korte post...)
|
|
|
Post by Ridje on Aug 14, 2008 20:14:47 GMT 2
Een smalle, flauwe en neutrale glimlach was het enige antwoord dat Green op Rose haar woorden gaf. Ze wist niet precies of ze hier goed aan deed of niet. De woorden die Rose uit had gesproken waren volledig langs haar heen gevlogen behalve het deel van hoe goed ze Cameron kende. "Vrij goed." herhaalde Green zacht en haar blik vloog even naar de deur als in de verwachting dat Cameron zo kwam binnen stormen en haar vervloekte voor haar bemoeienis, het was best mogelijk Cameron stond bekend als de jongen die alles wist. "Je weet dat ik om je geef he? Dat ik je nooit wil kwetsen en dat ik alles voor je over heb. Ik wil niets liever dan jou gelukkig zien, zelfs als het een Zwaddje is. Maar ik moet dit zeggen." ze zweeg even en haalde even diep adem gezien ze alles had verteld zonder rustig adem te halen. "Ik weet niet of het waar is en ik hoop het niet maar.." ze zweeg weer en keek Rose bezorgd aan. Toen besloot ze maar alles te vertellen gezien ze wou dat haar vriendin het wist. "Ik heb gehoord dat Cameron, dat Cameron ehm dat hij iets heeft met een Zwad meisje, en dat hij voor haar plezier andere meisjes pest door hen te laten denken dat hij van hen houdt." ze dacht even na en keek Rose nog steeds aan ze was wat angstig. Hopend dat dit niet iets ergs zou betekenen voor Rose. (nouja meer kwam er niet uit )
|
|
|
Post by melien on Aug 15, 2008 13:45:12 GMT 2
De manier van Green's doen stond haar alles behalve aan. Wat was er aan de hand? Rose keek vragend naar Green. Even volgde ze haar blik, maar begreep er steeds maar minder van. "Ja weet ik. Wat is er aan de hand?" Inmiddels had ze al door dat er iets was wat met Cameron te maken had. En alleen de toon al stond haar niet aan. Laat staan de voorzichtigheid van Green. Blijkbaar was er iets echt goed mis. De woorden die volgden raakten haar als een klap in haar gezicht. Het liefste wilde ze geloven dat Green loog, maar ergens wist ze toch wel dat ze dat niet zou doen. De nacht dat ze Benjamin had verteld over haar plotselinge rijkdom drong zich weer aan haar op. Cameron was ook opgedoken, maar niet voor haar. Ze kreeg het ijskoud toen ze aan Reena dacht. Die was er ook nog geweest. "Ergens klinkt het wel erg logisch. En ik geloof hem ook nog." mompelde ze. De glimlach was nu toch wel van haar gezicht verdwenen. "Houd me alsjeblieft tegen als ik ooit weer een zwadderaar wil geloven." zei ze daarna weer op normale toon en luidsterkte tegen Green. Rose liet niet merken dat het behoorlijk zeer deed. Eigenlijk was het ook gewoon haar eigen schuld. Ze had aan het begin al beter geweten dan verliefd op hem te worden, en toch had ze het toegelaten.
|
|
|
Post by Ridje on Aug 15, 2008 14:07:15 GMT 2
Ze keek haar vriendin bezorgd aan en het leek alsof ze elk moment in huilen uit kon barsten, ze vond het dan ook heel erg naar dat zij het was die het Rose moest vertellen. Ze keek even weg maar keek al snel weer naar Rose en omhelsde haar. "Het spijt me Rose dat ik het ben die dit moet zeggen. Ik wou dat ik je beter nieuws had kunnen geven nu we eindelijk weer eens samen zijn maar ik kon niet tegen je blijven liegen en ik vond dat je het moest weten." zei Green dan en ze liet Rose weer los en keek even weg. Ze dacht kort aan Cameron en toen ze dat deed voelde ze plots een enorme haat voor de jongen opkomen. "Ik had het nooit zo op Zwaddjes maar toen ik hoorde dat jij met een Zwadje ging had ik toch wel een grote hoop voor jullie. Maar nu blijkt maar weer dat ze niet te vertrouwen zijn." ze bedoelde het niet kwaad en ze wist dat er nog steeds een kans was dat het een leugen was wat ze gehoord had.
|
|
|
Post by melien on Aug 15, 2008 14:21:08 GMT 2
Rose concentreerde zich even op haar ademhaling waardoor ze min of meer kalmeerde. De slok die ze nam van haar boterbier proefde ze niet eens echt. Het was raar. Eindelijk was er weer een jongen die ze dichtbij liet komen op een andere manier dan vriendschap, en dan bleek het allemaal een leugen te zijn. Ze beantwoordde de knuffel van Green. "Ach.. Het is neit alsof jij er wat aan kan doen. En heel eerlijk hoor ik het leiver van jou dan van een van die zwadjes." Rose mocht dan nog steeds wel een vonkje hoop hebben dat het niet waar was, maar toch.. Ze wist dat Cameron er makkelijk tot in staat was. Hij verdraaide de waarheid nou eenmaal graag als het hem uitkwam. Dat had hij zelf toegegeven. "Blijkbaar kun je ze alleen maar overschatten als je denkt dat ze ook anders kunnen zijn. Maar goed.." zei ze onverschillig. Zin om er verder over na te denken had ze niet echt. "Zin om te shoppen?" vroeg ze plotseling aan Green. Nadenken had ze geen behoefte aan. Niet nu tenminste. Het had een leuke middag met Green moeten worden, en dat liet ze niet zomaar verpesten door een zwadderaar.
|
|
|
Post by Ridje on Aug 15, 2008 14:32:26 GMT 2
Ze was blij dat Rose het haar niet kwalijk nam dat ze het verteld had maar toch voelde ze zich niet zo vrolijk als toen ze binnen was gekomen. "De meeste van die Zwaddjes doen meer kwaad dan goed. Alleen voor elkaar zijn ze goed en als ze wat van je kunnen krijgen." siste Green kwaad. Ze nam de laatste slok boterbier en keek Rose dan verbaasd aan. "Ehm ja tuurlijk, als jij er ook zin in hebt. Ik moet wel wat dingen hebben mijn inkt is op en ik moet perkament hebben." mompelde Green en ze keek Rose aan en glimlachte dan flauwtjes. Ze kon niet begrijpen dat Rose zo normaal eronder bleef hoewel ze wel doorhad dat het slechte nieuws pijn had gedaan, tuurlijk wie zou dan ook geen pijn voelen bij dit soort gemene Zwadder streken.
|
|