|
Post by melien on Aug 16, 2008 16:07:31 GMT 2
Hij had gelijk. Hij had gelijk en ze wist het. Daar kon Mara al helemaal niet tegen op dat moment. Met al haar kracht - wat behoorlijk wat was door de woede - duwde ze hem van zich af. Haar hand ging naar haar broekzak, maar zodra ze het hout van haar toverstaf voelde leek ze te beseffen waar ze mee bezig was. Boos draaide ze zich van hem af. Oh wat had ze een hekel aan Xander op dat moment. Ze keek naar Cassandra die al vrolijker leek te zijn en naar Zed. "Waar lachen jullie nou weer om?" beet ze hen toe. Maar daar had ze meteen alweer spijt van. "Daar heb je een heel goed punt. Ik denk dat dat nog makkelijker is ja. Ookal vinden ze altijd wel een manier om te zeuren." zei ze met een grijns. Cassandra keek Zed verbaasd aan toen hij zo tegen Xander sprak. Ze tikte hem op zijn arm. "Uhhm.. Ik geloof dat Mara in een rothumeur is. Daar kan hij niet echt veel aan doen." Stiekem gaf ze hem echter wel gelijk.
|
|
|
Post by Madjic on Aug 17, 2008 0:12:52 GMT 2
Xander rolde met zijn ogen. "Ok, hint begrepen. Ik laat je al met rust, muisje." Hij glimlachte en draaide zich naar Zed. "Dat waren mijn laatste woorden tegen haar, geen zorgen." Zei hij met zijn handen omhoog alsof Zed een politieagent was die hem bedreeg met een geweer. Hij keek naar Cassandra en haalde zijn schouders op. "Stiekem probeerde ik haar rothumeur ook wat te verminderen... dat blijkt maar weer, ik stink in aardig doen." Lachte hij en wreef even over zijn achterhoofd.
Zed negeerde Xander en Mara voor de rest, hij had gezegd wat hij wilde zeggen en nu waren ze niet interesant meer. "Ja, misschien. Maar dan verslechterd hij het nu alleen maar en dan vermijd ik dan liever. Ik heb namelijk niet graag twee mensen van de zelfde afdeling die een duel aangaan in de trein." Zei hij met een knipoog naar Cassandra voor hij toch maar meer naar Mara keek. "Dat heet sociaal tegen elkaar zijn en vrienden zijn. Zou je ook eens moeten proberen, je word er namelijk veel gelukkiger van dan zo'n brompot zijn als je nu bent." Zei hij rustig en glimlacht kalmpjes.
|
|
|
Post by melien on Aug 17, 2008 9:27:18 GMT 2
Mara vertikte het om op Xander te reageren. Vandaag was ze gewoon even niet op te vrolijken. En dat moesten ze maar gewoon begrijpen. De woorden van Zed - ook al waren ze tegen Cassandra gericht - ontlokten wel een reactie. "Oh alsjeblieft zeg. De enige keer dat ik tegen mensen in mijn eigen afdeling duelleer is in een les als het moet van de zoveelste leraar." En daarbij is hij het niet eens waard.. Het ergste was: ze was niet boos, op wie dan ook in die trein. Dat wat Zed wel tegen haar zei kreeg alleen maar een vernietigende blik als antwoord.
"Nee hoor. Je doet het alleen niet al te tactisch." zei Cassandra glimlachend tegen Xander. Ze had het al aan het begin opgegeven om Mara op te vrolijken, dat lukte toch niet. Even had ze moeite om haar lach in te houden om Zed's woorden, maar het lukte uiteindelijk toch wel. "Zullen we maar naar de coupé gaan?" vroeg ze, tegen alledrie. Ze hielden het allemaal toch wel heel erg op.
|
|
|
Post by Madjic on Aug 17, 2008 12:13:47 GMT 2
Xander was even stil. "Ja... dat kan ook. He jammer, dacht ik nou net dat ik had hunnen zeggen dat ik gewoon niet aardig bent, komt er een ander muisje dat bewijst dat dat niet zo is." Hij sloeg zijn armen over elkaar en deed alsof hij boos was.
Zed keek even naar Mara en toen naar Xander. Maar hij zei niet tegen beide en richtte zich op Cassandra. "Waarom? We staan hier toch goed?" Hij keek even over zijn schouder en zag een jongen kijken hoe er langs kon komen. "Ok, misschien zijn we een beetje tot last bij hen, maar wat maakt dat uit?"
Xander wees naar Zed. "Kijk! Hij kan zeggen dat hij niet aardig is." Lachte hij. "Maar, is er in deze hele trein dan nog een coupe vrij dan? Want het lijkt mij een beetje bomvol."
|
|
|
Post by melien on Aug 17, 2008 12:42:29 GMT 2
"Waar denk je dat onze koffers zijn?" vroeg Mara. Het klonk nog steeds bot, maar de woede was een beetje gezakt. Even dacht ze erover na of er misschien niet al iemand anders was gaan zitten, maar die zouden er binnen no time uit zijn als dat het geval was. Ze had geen geduld, voor niets of niemand. Haar blik ging naar de mensen die er eigenlijk langs wilden.
Cassandra keek naar Zed. "Tja, daar heb je een punt. Maar eigenlijk zit ik liever in een trein. Jij niet dan?" zei ze met een grijns. Daarna wendde ze zich pas tot Xander. "Wat? Wil je niet aardig zijn? Jammer zeg. Want ik vind alleen aardige mensen lief en als jij niet aardig bent..." Cassandra maakte haar zin expres niet af. Ook de pruillip die ze trok bleef niet al te lang. Waarom ze daarnet nog zo boos was geweest wist ze nu niet meer zo goed. Eigenlijk was het toch super gezellig in de trein?
|
|
|
Post by Madjic on Aug 18, 2008 22:23:00 GMT 2
"Ow ik dacht dat met jou talenten je die waarschijnlijk onzichtbaar getoverd had." Grijnste Xander naar Mara, maar wende zich onmiddelijk naar Cassandra. "Ja, maar jij bent Zeds muisje al, dus ik kan jou geen muisje meer noemen. Dus je hoeft me niet per se aardig te vinden." Hij draaide een rondje en maakte daarna een buiging voor Cassandra. "Maar toch zal ik mijn best doen om lief tegen u te doen, dan kan ik het genoegen ervaren om ook lief gevonden te worden door u." Hij ogen glinserde speels. Zed knikte en keek naar Xander waardoor hij met zijn ogen rolde. "Je hebt gelijk Cassandra, leid de weg maar." Hij reageerde niet op wat Xander zei en glimlachte naar Cassandra en Mara. ( Ben inspi dood ineens!! )
|
|
|
Post by melien on Aug 18, 2008 22:33:13 GMT 2
Mara rolde met haar ogen, maar reageerde niet op Xander. Waarom ook? In haar ogen was hij even onbelangrijk als de rest van de mensen op de wereld. "Die kant op." zei ze rustig. Terwijl ze dit zei knikte ze in de richting waar ze naar toe aan het lopen waren. Even verderop was de coupé. Inmiddels had ze haar emoties weer in de hand en merkte je alleen nog maar aan haar blik dat ze chagrijnig was.
Cassandra trok haar wenkbrauwen op. Daarna wendde ze zich tot Zed. "Zeg. Is meneer altijd zo raar bezig?" vroeg ze oprecht verbaasd terwijl ze naar Xander wees. Haar blik ging echter weer naar Zed. "Hou op met je 'u' jij. Dat zeg je hooguit tegen oude mensen. En ik ben niet oud. Ik durf te wedden dat ik van ons vieren de jongste ben." zei ze met een grijns. Haar blik stond uitdagend.
|
|
|
Post by Madjic on Aug 18, 2008 23:53:49 GMT 2
Xander grinnikte en liep Mara achterna. "Follow the leader!" Riep hij en zwaaide even zijn armen heen en weer alsof ze in de poloniause liepen. Daarna stopte hij en keek naar Cassandra. "Of je zegd bij een groot respect aan iemand of iemand met een hogere positie als het persoon dat het zegd. Of, zoals je zegd, bij een ouder persoon, maar meestal is ook dat dan meer uit respect." Zei hij en stak zijn vinger op om 'inteligenter' te lijken.
Zed knikte. "Snap je nu waar ik allemaal mee moet leven? Ik ben volgens hem de hondenman of Zeddie, zoals Freddie." Hij keek even schuin naar Xander, maar schudde toen zijn hoofd. "Blijf uit zijn buurt als je de kans hebt, want als je eenmaal iets doet dan kom je nooit meer van hem af." Dit laatste zei hij met een steeds groter wordende grijns.
|
|
|
Post by melien on Aug 19, 2008 12:13:17 GMT 2
Mara wierp een blik over haar schouder. Hoofdschuddend keek ze even naar Xander. Maar ze zei niks. In plaats daarvan liep ze rustig door tot aan de coupé. De deur schoof ze open en wonder boven wonder was er niemand gaan zitten. Rustig stak ze haar hoofd weer naar buiten om te kijken waar de rest bleef. Echt lang wachten had ze echter geen zin in. Zodra ze het drietal had gezien liep ze weer de coupé in en plofte ze neer bij het raam. Cassandra luisterde rustig naar Zed, maar reageerde niet. Ze keek hem alleen maar aan alsof hij gek was. "Ik heb medelijden met je. Ik wordt nu al gek van hem." zei ze met een plagende grijns. Ze meende het maar half aangezien het ook wel erg grappig was. "Laten we maar naar de coupé gaan." voegde ze er nog aan toe. Vrolijk trok ze Zed en Xander mee, aangezien ze geen zin had om te blijven staan.
|
|