|
Post by melien on Aug 18, 2008 22:26:09 GMT 2
Een les lang lol getrapt. Het lokaal had gegonst van de muziek terwijl er overal voetballen waren, de vloer hinkelpaadjes waren geworden, de leraar niets van alles had gehoord, en de kleding van de leraar ook nog eens matchend met de voetballen. Waarom de leraar zo was geflipt wist ze niet, maar het kon haar ook niet schelen. Nu stond ze dus in Vilder's hok, te wachten totdat Vilder terug kwam. Blijkbaar waren er nog meer mensen in problemen gekomen.
Mara had net een vloek op een grifje afgestuurd, puur omdat diegene een grote mond tegen haar had en het gevoel had gehad dat hij grappig moest zijn. Nu was ze op weg naar dezelfde lokatie als dat Cassandra al was. Vilder was namelijk precies op dat moment opgedoken. En puur omdat Benjamin bij haar was geweest moest ook hij mee. Waar Vilder allemaal op mopperde kon geen tweeën echt schelen. Strafwerk was nou eenmaal strafwerk, en het was niet alsof het voor een van de twee voor het eerst was.
Toen de deur open ging keek Cassandra op vanuit de stoel die ze tevoorschijn had getoverd. Ze keek alles behalve verbaasd toen ze zag dat Vilder twee andere zwadderaars bij zich had. Vandaag was hij nu eenmaal op zoek naar zwadderaars die een misstap deden. Ze bekeek haar nagels en deed ongeïnteresseerd. "Wat.. zijn dat de enigen die je nog ergens op kon betrappen?" vroeg ze ondertussen brutaal aan Vilder zonder op te kijken.
|
|
|
Post by \\ Jess' on Aug 18, 2008 22:36:44 GMT 2
Serenity en Scorpius waren nu allebei opweg naar Vilder. De blikken die op hun waren gericht waren puur alleen om hen uit te lachen. Scorpius had zijn toverstok al te pakken voordat Anderling er wat aan kon doen. Hij snoerde de monden letterlijk en figuurlijk dicht. Zijn lach was gemeen, heel gemeen. En ook Serenity moest erom lachen. Anderling helaas niet. Ze hadden al teveel kattekwaad uitgehaald in de wc bij Jammerende Jenny. Jenny was er niet blij mee, Anderling niet en Vilder zou hun wel even 'aanpakken'. Scorpius had er alleen maar om kunnen lachen. En Serenity was best wel brutaal geweest tegen Anderling. Ze konden tegenwoordig ook niks waarderen op Hogwarts. "Moeten we weer naar de aardigste conciërge op Zweinstein.." Gromde Serenity. Scorpius moest lachen en keek even achterom naar Anderling. Die nors en boos naar hen keek.
Toen ze uiteindelijk bij het hok waren mochten ze meteen naar binnen. Anderling zei wat tegen Vilder terwijl Serenity en Scorpius naar de drie andere Zwadderaars keek. Scorpius gezicht en humeur vrolijkte meteen op bij het zien van Cassandra. Serenity stak haar hand omhoog om ze te begroeten. Vilder gooide de deur dicht met een smak en keek de vijf met een chagerijnig gezicht aan. "En jullie dachten even grappig te zijn?" Zei hij tegen de vijf. "Ja dat dachten wij ja. Ik denk het kan wel elke dag 1 April zijn" Floepte Scorpius eruit, een beetje té brutaal. Maar dat kon hem weinig schelen. Serenity moest er best wel om lachen en deed haar hand voor haar mond.
|
|
|
Post by melien on Aug 18, 2008 22:48:07 GMT 2
Cassandra had niet opgekeken naar wie er binnen kwamen. Zogenaamd was ze geobsedeerd van haar nagels, gewoon iets waarvan ze wist dat Vilder er niet tegen kon. "Nou eigenlijk dacht ik niet grappig te zijn. Ik verveelde me dood, zoals elke week weer een keer bij een les dat zou je moeten weten, dus ging ik de les wat opfleuren. Ik snap niet wat de leraar heeft tegen een disco-voetbal-hinkelpaadje-lokaal." zei ze. Pas toen keek ze op. Haar blik stond koel en berekenend, maar deze veranderde toen ze Scorpius zag. Een glimlach kon ze niet verhinderen. Toen ze echter weer naar Vilder keek was haar blik weer veranderd in brutaal. "Wat die leraar ertegen had weet ik niet. Dat zul je aan hem moeten vragen." voegde ze er nog schouderophalend aan toe.
Mara had Cassandra's voorbeeld gevolgd en had er een stoel bijgehaald. Ze was net gaan zitten toen Serenity, Scorpius en Anderling binnen kwamen. Dat ze net pas zat kon haar vrij weinig schelen. Ze sprong meteen weer overeind toen ze haar vriendin zag. Een knuffel had Serenity dan ook snel gekregen. "Hey. Wat hebben jullie uitgespookt?" vroeg ze vrolijk. Vilder negeerde ze volkomen. Het maakte haar niet uit dat het niet de leerlingenkamer was, haar gedrag zou ze niet aanpassen.
Alleen Benjamin leunde kalm tegen de muur aan. De verandering van blik van zowel Scorpius als Cassandra merkte hij wel degelijk op. De vraag van Vilder trok hem echter uit zijn gedachten. "Eigenlijk was ik alleen maar van mijn les naar de leerlingenkamer aan het lopen toen u besloot dat ik iets fout had gedaan." bromde hij. Zijn stem verried echter niet dat hij de concierge minachtte. Alleen de reeks bulgaarse scheldwoorden die erachteraan kwamen verrieden het, maar die zou Vilder toch niet begrijpen. Zo slim was die gozer niet.
|
|
|
Post by \\ Jess' on Aug 18, 2008 22:57:48 GMT 2
Scorpius was nu in de ban van boosheid omdat Vilder een opmerking maakte die hij niet echt accepteerde. "U denkt echt dat wij niks te doen hebben hé.. Jij bent hier de conciërge.. Niet wij" Hij keek of er nog stoelen overwaren en pakte er één. Hij plofte erop neer en negeerde de snauw van Vilder en de preek die hij kreeg om de éne opmerking. Scorpius deed nonchalant zijn armen over elkaar en gaapte verveeld. Vilder was nu bezig met de anderen, die hem blijkbaar ook negeerde. Serenity knuffelde Mara terug en keek naar Vilder. Ze stak haar hand op terwijl ze daarna ging zitten. Ze mocht hem niet en het liefst verdween ze weer. Ze pakte een stoel en ging helemaal achterin het hok zitten. Of, voor zover dat kon. Ze deed haar benen over elkaar en keek een keer naar haar nagels. Ze veegde haar haar uit haar gezicht om daarna een blik op de anderen te werpen. Scorpius had zijn blik alweer op Cassandra gevestigd. Maar het moest niet te verdacht zijn. Wie wist wat er daarvan zou komen..
|
|
|
Post by melien on Aug 18, 2008 23:23:12 GMT 2
Cassandra had haar blik alweer afgewend. HAar nagels schenen wel heel interessant, maar ondertussen was ze vanuit haar ooghoeken toch naar Scorpius aan het kijken. Eigenlijk wilde ze het niet, maar ze kon er niets aan veranderen. Verbaasd keek ze op toen er een schaduw over haar heen viel. Vilder stond voor haar. "Niet zo brutaal jij jongedame." zei hij dreigend. Cassandra voelde zich niet geintimideerd, in tegendeel. Rustig stond ze op. Aangezien Vilder niet de grootste was hoefde ze amper omhoog te kijken om hem aan te kijken. "Of anders?" zei ze rustig. Daarop volgde een hele preek die korter was dan normaal, maar de woorden hoorde ze al niet meer. Ze deed haar haren in een staart. Een onschuldig glimlachje op haar gezicht, maar dat kwam meer omdat ze ergens heel anders aan dacht.
"Hoe bedoel je meneer heeft niets anders te doen?" merkte Mara op. Ze verdraaide haar ogen bij de tweede preek die Vilder gaf. Het kon haar echt helemaal niks schelen wat hij wilde. Ze draaide zich om, eigenlijk met de bedoeling om iets tegen Vilder te zeggen, maar iets anders viel haar op. Rustig en nonchalant liep ze naar Serenity toe voordat ze haar aanstootte. "Zie jij wat ik zie?" vroeg ze toen zachtjes - zoals alleen Serenity het kon horen - terwijl ze onopvallend naar Scorpius en Cassandra wees.
Benjamin zette zich af van de muur. In eerste instante was de bedoeling geweest om gewoon weg te lopen, maar uiteindelijk pakte hij gewoon een stoel en plofte naast Scorpius neer. "En waarom kan jij je blik niet van haar afhouden?" vroeg hij met een vriendelijke grijns. Hij zei het net hard genoeg zodat iedereen mee kon luisteren. Hij was alleen tactisch als hij het zelf wilde, en dat was dus niet als er alleen zwadderaars in de buurt waren. En Vilder was gewoon iemand die zo onbelangrijk was die net zo goed niet aanwezig had kunnen zijn. Zoveel verschil maakte hij.
|
|
|
Post by \\ Jess' on Aug 19, 2008 15:31:01 GMT 2
Serenity werd bijna laaiend en keek boos nu naar Vilder. Ze had de nieging om die man te slaan, te vervloeken en op te hangen ondersteboven aan zijn benen. Toen Mara naast haar neerknielde luisterde ze aandachtig en een glimlach sierde haar gezicht. Ze keek even van Cassandra naar Scorpius en terug. "I see it.." Fluisterde ze terug naar Mara. "Maybe it is love?" Vroeg ze aan Mara op fluistertoon. Ze kwam oevreind maar voordat ze op kon staan stond Vilder alweer bij hun. "Ga NU zitten!" Beveelde hij terwijl Serenity haar wenkbrauw optrok. "Voor jouw zeker? Als je het nou aardig vraagt. Maar nee hoor" Ze had een gemene grijns rond haar lippen. Vilder gaf nu weer een preek, dit keer waren Mara en Serenity aan de beurt. Maar het laatste wat Serenity deed was luisteren. Ze vertikte het om ook maar één oor te laten luisteren.
Scorpius hoorde pas latet iemand naast hem neerploffen, en al helemaal niet wat hij vroeg. Nouja half dan. Pas toen dat tot hem doordrong keek hij gehaast opzij. "Ehh? Valt het dan zo erg op" Zuchtte hij terwijl hij op zijn lip beet. "Ja ik vind haar leuk" MOmpelde hij. Serenity had Benjamin wel degeleijk gehoord en grinnikte. Vilder werd hier nog bozer om. "Ja ik weet niet wat ze van mij vind" Zei hij en keek naar Cassandra. Al snel keek hij weer naar Benjamin. "Ik zit in een dilemma" Mompelde hij tegen Ben.
|
|
|
Post by melien on Aug 19, 2008 18:33:32 GMT 2
Cassandra werd uit haar gedachten gehaald door Benjamin's woorden. Verbaasd draaide ze zich naar de jongens om, toch wel blij dat ze nu een reden had om naar Scorpius te kijken. "Sorry?" zei ze. Dat wat Scorpius antwoordde hoorde ze echter niet door Vilder die er doorheen begon te kletsen. Met een zucht verdraaide ze haar ogen. "Zeg Vilder, zo kunnen we natuurlijk nooit een gesprek houden." Gelukkig zei ze het net niet hard genoeg zodat Vilder het hoorde. De gebaren die het kleine mannetje maakte bracht haar echter wel op een idee. Een onheilspellende grijns verscheen op haar gezicht. Om de een of andere reden zat ze heel erg met voetbal in haar hoofd aangezien hij haar deed denken aan een van die bijdehandte scheidsrechters. Onopvallend richtte ze haar toverstok op hem. Eigenlijk wilde ze zijn kleding omtoveren in een scheidsrechters uniform, maar dat ging een klein beetje mis. Het wit was rood en het zwart was om de een of andere reden verandert in geel. Verbaasd keek ze naar de kleding. "Dat was niet helemaal de bedoeling."
"Of dat is het inderdaad, of ze zijn hard op weg daar naartoe." antwoordde Mara even zachtjes als dat ze daarnet had gesproken. Verbaasd keek ze op naar Vilder die zo tegen Serenity praatte. De preek ging compleet langs haar heen. Toen ze opstond keek ze Vilder recht in zijn ogen aangezien ze even groot was. En dat wilde wat zeggen aangezien ze nou niet precies de langste was. "Zeg, zo praat je niet met mijn vrienden." zei ze rustig. Niets straalde dreiging uit, maar dat was juist gevaarlijk. Doordat de kleding van Vilder echter veranderde schoot ze in de lach. Vilder compleet negerend. Hij had tenslotte niets over haar te zeggen. "Zeg meneer de mopperkont. Ben je klaar? Ik heb nog andere dingen te doen vandaag." zei ze tegen Vilder nadat ze het lachen weer onder controle had. Het strafwerk zou Sneep wel voor zorgen dat het verdween.
"Ja het valt op. Tenminste voor iedereen die kijkt. Wat je van Vilder niet kunt zeggen." zei Benjamin vriendelijk, dat laatste net even wat harder. "Wat nou dilemma? Ik zie niet in waar jij een dilemma kan zien. Misschien moet je een keer niet wegdromen als je naar haar kijkt maar ook echt naar d'r kijken." Hoofdschuddend keek hij van de een naar de ander, maar zijn aandacht werd opgeëist door Cassandra's laatste woorden. Verbaasd keek hij naar Vilder die compleet door het lint ging. Toen hij de kleding zag snapte hij het ook wel, maar zover hij kon zien stond niemand met een stok in zijn hand dus was het onmogelijk te bewijzen. Grinnikend keek hij naar het schouwspel.
|
|
|
Post by \\ Jess' on Aug 20, 2008 13:45:08 GMT 2
Serenity had weer naar Mara gekeken en stond uiteindelijk op. Ze was van plan om naar de deur te lopen, toen ze het gelach hoorde. Ze draaide zich om naar Vilder en barstte zelf ook in lachen uit. Hij zag er nu als een kanarie uit. Serenity pakte haar eigen toverstok om er een fluitje erbij te toveren. In zijn mond. Dus als hij wat zei kwam er alleen maar gefluit uit. Serenity kon het nu echt niet meer houden en de tranen rolden nu over haar wangen. Vilder was nu laaiend. Maar het enigste wat uit zijn mond kwam was zinloos gefluit. Scorpius was nu ook op de hoogte van alles en moest ook lachen. Hij had Benjamin wel degelijk gehoord. Misschien moest hij dan toch maar dichter in haar buurt komen om te laten zien dat hij intresse in haar had. Hij haalde een keer diep adem tussen het lachen door. Terwijl het lachen wegstierf toen het daadwerkelijk niet meer leuk was. Scorpius stond op en liep naar Vilder. "Geef ons nou eens redelijk strafwerk. Anders ben ik weg" Zei hij nu heel koel tegen Vilder. Hij pakte zjin eigen toverstok om het fluitje weg te toveren. Vilder was nu echt laaiend en het enigste wat nog uit zijn mond kwam was alweer een preek. Dit was voro Scorpius teveel en liep dus naar de deur toe. Serenity had haar armen over elkaar gedaan en keek nu naar Vilder.
|
|
|
Post by melien on Aug 20, 2008 17:30:05 GMT 2
Cassandra's blik ging weer naar Scorpius, of ze het nou wilde of niet. Zelfs het gefluit van Vilder kon haar niet schelen. Ergens was het niet echt grappig meer. En interessant was het al helemaal niet. Vilders pissige blik merkte ze niet op, ze merkte niet eens op dat iedereen het inmiddels doorhad. Pas toen het gefluit weer in werd geruild door de irritante stem van Vilder leek Cassandra weer terug op aarde te zijn. Lichtjes schudde ze haar hoofd en wendde haar blik af. "Oh, ik weet wel wat voor strafwerk u ons kan geven." zei ze toen tegen Vilder. De toon waarop ze het zei liet denken dat ze het serieus meende. Daardoor had ze dan ook meteen Vilders aandacht te pakken. "We kunnen uw kantoor opnieuw inrichten en opruimen." zei ze, nog steeds op dezelfde toon. Zodat het bij je kleding past. In haar gedachten voegde ze het er weliswaar aan toe, maar ze sprak het maar niet uit. Dat zou niet al te handig zijn. Vilder leek even verbijsterd door het voorstel van Cassandra, maar na enkele seconden begon hij te tieren dat ze weg moesten wezen.
Mara keek even verbaasd naar het fluitje, maar al te lang was dat niet. Een tweede lachssalvo zorgde ervoor dat ze op de stoel moest gaan zitten om niet om te vallen. Ondertussen stak ze haar duim op naar Serenity. De volgende preek van Vilder kon ze echter niet tegen. Opnieuw verdraaide ze haar ogen en stond op. "Let's get out of here." momepelde ze tegen serenity toen ze bij haar stond. Dit schouwspel had ondertussen wel lang genoeg geduurd.
Ook Benjamin was inmiddels opgestaan. Door het voorstel van Cassandra moest hij toch even grinniken. Hij gaf Scorpius een zetje. "Vergeet je vriendinnetje niet." zei hij zachtjes. De woorden van Vilder negeerde hij een keer niet. Als Vilder hen zonodig weg moest sturen, wie was hij dan om daar tegen in te gaan?
|
|
|
Post by \\ Jess' on Aug 22, 2008 16:55:36 GMT 2
Serenity had Mara bij haar hand gepakt en haar meegesleurd naar de deur. Ze duwde Scorpius aan de kant en opende de deur. Daarna liep ze er, zonder om te kijken, uit. Met nog steeds Mara's hand in de hare. Toen ze uit het lokaal was liet ze Mara's hand los en keek nu wel om naar de deur. Ze wachtte tot er meer volgde. Scorpius had niet echt meer omgekeken naar Vilder. Bij Benjamins opmerking kon hij ook niet echt lachen. Hij durfde niet echt goed in Cassandra's buurt te komen. Hij wist ook niet echt wat hij moest doen. Zijn blik ging dus terug naar Cassandra en hij grijnsde een keer vreindelijk naar haar. "Ga je mee?" Vroeg hij haar terwijl hij haar probeerde voor te laten gaan. Serenity had zich neergeplaatst op een bankje en deed haar benen rustig over elkaar. Ze hoorde Vilder zijn laatste woorden zeggen. Scorpius keek nog steeds vragend naar Cassandra, met een vriendelijk blik in zijn ogen.
|
|