|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on Sept 21, 2008 17:28:43 GMT 2
"Mooi zo." glimlachte Cyvix eventjes voordat ze wat rondkeek. "Zin om samen iets te doen?" stelde ze dan nonchalant voor. Lewis had gelijk. Of ze nu opdaagde of niet het zou toch niets uitmaken. Ze was gebuist voor het hele jaar. "De bibliotheek? Oh! Dat klinkt zo als een concentratie-kamp, vind ik. Er zijn toch leukere plaatsen om naartoe te gaan... Het bos ofzo... Of de slaapkamer van de jongens insluipen om een grap uit te halen met iemand..." Ze beet even op haar onderlip toen ze zichzelf wat had verraden. Maar waarschijnlijk zou Lewis al wel weten dat Cyvix klant aan huis was bij de jongens slaapzalen. En anders zou hij het wel snel genoeg weten.
|
|
|
Post by Krista - on Sept 23, 2008 15:22:26 GMT 2
"Ja, tuurlijk!" zei Lewis haastig in een poging om niet onaardig te klinken. Hij haalde zijn schouders op en glimlachtte even. "Klinkt goed". Hij had nog nooit echt íets gedaan met Cyvix, maar vond haar er niet onaardig uit zien. Soms deed ze wel een beetje vreemd, maar met de meeste huffelpuffers was je dat wel gewend. Oke.. misschien was Cyvix toch iets vreemder dan de gemiddelde afdelingsgenoot van hem, maar daar viel aan te wennen. "Bibliotheek zouden ze eigenljik anders moeten noemen" filosofeerde hij hardop "Zoals.. happy place ofzo". Hij grijsnde even onschuldig.
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on Sept 23, 2008 18:04:32 GMT 2
Toen Cyvix Lewis hoorde spreken over de bibliotheek viel Cyvix' mond zowat open. Hoe kon iemand de Bibliotheek nu 'Happy Place' noemen? Haar ene wenkbrauw hief ze op terwijl ze de jongen wat onzeker aankeek. "Ben jij tegen iets opgelopen ofzo? Ik denk dat je wat verward bent." mompelde ze wat onverstaanbaar voordat ze in haar handen klapte. Haar teken om het onderwerp te veranderen."Wat wil je dan doen?" vroeg ze hem geïnteresseerd, het hele bibliotheek-gedoe al weer vergeten. "Zwadderaartjes pesten? Raafjes pesten? Grifjes pesten misschien? Of Leraren irriteren?" vroeg ze met een valse grijns.
|
|
|
Post by Krista - on Sept 24, 2008 20:11:45 GMT 2
"Ik ben tegen jou aangelopen," zei Lewis maar deed er uiteindelijk het zwijgen toe. Hij volgde zichzelf niet meer, en was bang dat Cyvix hem nu vreemd vond. Iets wat hij liever niet wou. "Laat maar" voegde hij er onverstaanbaar aan toe en liet zijn handen weer in zijn broekzakken glijden, iets wat hij altijd deed als hij onzeker werd of dergelijke. "Ik.. heb geen idee" bracht hij uit, totaal in de war. Voornamelijk door zichzelf.
(oee post met Baby xD ik wil Lewis en Baaabyyy/barbaraah)
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on Sept 24, 2008 20:26:43 GMT 2
((hehe xD Don't blame me! You wanted it ^^ Here she comes!)) Cyvix trok haar wenkbrauw even op voordat ze naar Lewis keek. Hij was écht een warhoofd. Wat onzeker schudde de faunate het hoofd voordat ze wat om zich heenkeek, zoekend naar iets dat ze kon doen. "Klopt... je bent tegen mij aangelopen." merkte ze droogjes op. Lewis zijn onverschilligheid had effect op haar ook om een of andere vreemde reden. Even beet de Roemeense op haar onderlip uit besluiteloosheid wat ze zouden kunnen doen.
Een hoog gegiechel klonk door de hallen van Zweinstein. Hét geluid wat menig leerling, niet afkomstig uit zwadderich, kippenvel deed krijgen maar zelfs menige jongen uit zwadderich kon hier ook de rillingen door krijgen. Dat hoog, sadistisch gegibber kon enkel afkomstig zijn van de Texaanse aandachthoer; Barbara Firefly, beter bekend als Baby. "Echt waar... Iémand moet die ontwikkelingspufjes toch helpen! Hoe hulpeloos zijn ze wel niet!" sprak ze tot haar vriendinnen tot haar blauwe ogen iets in het vizier kregen. Een gemene grijns kroop om de lippen van Baby voordat ze op een langzaam tempo en heupwiegend naar Lewis toestapte. "Chinese. Japanese. Dirty knees. Look at these." neuriëde ze zachtjes tot ze net langs de jongen stopte en haar borst wat omhoog drukte toen ze het laatste zinnetje zong. "Well hello there." klonk haar hoge, giechelende stem. "Wie hebben we hier? Kyra's lesbische stalker en een jongen..."
Cyvix gromde angstaanjagend toen ze Barbara in het oog kreeg. Sinds kort had de blondine het op de brunette gemunt, waarschijnlijk omdat ze laatst Kyra had lastig gevallen en de twee leken elkaar te mogen. "Scheer je weg, slet. Ga tegen een paal ofzo opschurken als je jeuk hebt." lispelde het meisje. Haar hoektanden waren ontbloot terwijl ze dat siste. "Tuurlijk... ik ben een lesbienne... Hoe wist jij dat?" klonk haar stem nadien doordrenkt met haat en sarcasme.
|
|
|
Post by Krista - on Sept 25, 2008 17:25:51 GMT 2
Lewis staarde een moment naar de grond en had de behoefte daar in weg te zakken. Soms werd hij knettergek van wat hij allemaal uitbracht. Want heel vaak wist hij precies wat hij wou zeggen en hoorde te zeggen. Het kwam alleen zijn mond niet meer correct uit. Hij verstijfde bij het horen van een stem en draaide zich langzaam om, en staarde Barbara zwijgend aan toen ze dichterbij keek. Hij had geen hekel aan meisjes. Wel dat soort meisjes.. En hij kende jongens die een moord zouden doen om dichter in haar buurt te komen (alhoewel dat niet zo moeilijk was). Lewis had ook geen hekel aan aandacht van dat soort meisjes, maar ze waren naar zijn mening iets te direct. Waar hij niet tegen kon. "Hoi" bracht hij schor uit en beet een moment op zijn onderlip, iets wat hij altijd deed in situaties waar hij geen grip meer op had. Hij keek weer verbaasd opzij naar Cyvix toen die iets zei, maar zei zelf niks meer.
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on Sept 25, 2008 18:09:10 GMT 2
Barbara negeerde Cyvix compleet. Ze was haar tijd niet waardig. Haar ogen stonden gevestigd op de andere huffelpuffer. Ze was niet zo zeer hetzelfde als Kyra. Anders dan Kyra zou Barbara niet snel verder gaan dan wat pesten en rond de pot draaien. Hetgene waar het bij Barbara om ging was aandacht. "What's wrong, lad? Een beetje verlegen?" vroeg ze met een schattig stemmetje terwijl ze een perfect heilig gezichtje opzette. "Moet je niet zijn. Baby heeft enkel het beste met je voor. Baby gaat je geen kwaad doen... Als jij mij toch geen kwaad doet." giechelde ze voordat ze op een zeer subtiele wijze zich tussen Cyvix en Lewis plaatste, alle aandacht opeisend. Haar blauwe ogen staarden voor een moment recht in die van de jongen voordat ze luchtig begon te giechelen.
Cyvix rolde geïrriteerd met haar ogen en maakte op haar beurt plaats voor het opdringerige meisje voor haar. Hoewel ze het alles behalve goedkeurde had ze nu geen zin in een gevecht met het keffertje voor haar. Hoewel zij het waarschijnlijk zou winnen van het minder intelligente blondje moest ze niet vergeten dat ze een Firefly was. Mensen met veel geld en veel invloed. En een Ripanu was onbestaand. "Je maakt hem bang." merkte de faunate wat terloops en ongeïnteresseerd uit alsof ze daarmee Barbara kon wegjagen.
|
|
|
Post by Krista - on Sept 25, 2008 18:37:03 GMT 2
Lewis staarde op zijn beurt naar Barbara zonder wat te zeggen, totdat hij door alle aandacht die nu op hem gevestigd was begon te stotteren. Wanhopig probeerde hij uit zijn woorden te komen, maar zonder écht resultaat. "Ik.. nou ja, ik bedoel-" stamelde hij en voelde een hittegolf langs zijn gezicht vloeien. Verbaasd keek hij om naar Cyvix en fronsde zijn wenkbrauwen. "Ik ben niét bang!" zei hij dan op verontwaardigde toon en keerde zich weer richting Barbara maar deed op zijn beurt wel weer een stap achteruit. Alleen een beetje in de war. . Die vervloekte bindingsangst ook. Of wat het ook was. Afdelingsgenoten hadden het voor hem zo genoemd en konden er om lachen. Lewis niet. Het duurde en tijdje voor hij een meisje had gevonden, maar het duurde niet lang voordat de relatie voorbij was. Hij zou waarschijnlijk voor altijd alleen blijven. Maar van opdringerige types als Barbara werd hij bloednerveus. Waarom déden ze het in godsnaam?
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on Sept 25, 2008 20:50:27 GMT 2
Barbara grijnsde zachtjes toen Lewis zo bits reageerde op Cyvix. Ze hernam haar plaats net voor Lewis en streek met haar hand over diens wang. "Ze moeten niet voor je praten. Jij bent een stoer genoege jongen om zelf je mond open te trekken, nietwaar? fluisterde ze zachtjes voordat ze zich tegen Lewis aanvleide en gelukzalig zuchtte alsof Lewis dé man in haar leven was. "Zet dat vuil freakje maar eens op haar plaats." moedigde ze Lewis aan om Cyvix te doen weggaan.
Cyvix huiverde toen ze Baby bezig zag met Lewis. Dat soort praktijken zou ze nooit doen. Zelfs niet voor de grap. Dit ging te ver naar haar zin en net op het moment dat ze wou ingrijpen stapte ze naar achteren door het bitse antwoord van Lewis. Ze staarde hem wat verbaasd aan, niet wetend wat te zeggen voordat ze zuchtte en wegstapte. "Djeeses! Bijt mijn neus er niet af!" mompelde de faunate op een geschrokken toontje terwij ze over haar neus wreef en wat naar achteren stapte, zoekend naar een reden om weg te kunnen komen.
|
|
|
Post by Krista - on Sept 25, 2008 21:53:46 GMT 2
Uit een reflex greep hij naar haar hand en duwde hem weg, zonder hem los te laten, waarna hij weer automatisch een pas achteruit deed. Oké, nu was Barbara toch écht op zijn zenuwen aan het werken. Iets wat hij niet prettig vond. Hij werd er misselijk van. Hij keek om toen hij Cyvix hoorde mompelen en staarde haar even aan met een verontschuldigende uitdrukking in zijn bruine ogen. Het was niet echt zijn bedoeling geweest om zo bot tegen haar te zijn, maar hij had er nog al moeite mee dat iedereen hem als iets 'hulpeloos' zag. Dat was hij namelijk niet. Alleen.. alleen in situaties als deze. Maar Cyvix moest niet weggaan, dan was hij helemaal ten dode opgeschreven. "Ik.." zei hij weer in een poging iets slims terug te zeggen tegen Barbara. Hij fronsde zijn wenkbrauwen even en schudde zijn hoofd "Ze zit bij mij in de afdeling. Ik.. ik vind haar wel aardig".
|
|