|
Post by Madjic on Oct 13, 2008 13:18:25 GMT 2
Rovc had zich in het uurtje sinds het laatste briefje voilledig voorbereid. Namelijk, hij had wat geld bij. Zodat, als hij iets zag wat leuk was voor El, hij het misschien wel stiekem voor haar kon kopen als ze even niet oplette. Maar zijn voornaamste bezigheid nu was... ongeduldiog zijn. Hij ijsbeerde langs de kant van de straat, keek dan weer even op en ging verder met ijsberen. Misschien hadden ze een betere plek moeten afsprkeen, een specifice winkel misschien. Want wat als ze elkaar niet konden vinden? Dan was deze hele 'date' een blunder! En hij wilde geen blunder... hij wilde zijn vriendin! ROc kreunde en keek opnieuw even op. Hij veerde op toen hij dacht dat hij haar zag, maar kromp weer ineens toen hij zagh dat zijn ogen hm voor de gek hield. "El waar ben je?" Vroeg hij op fluistertoon aan zichzelf.
|
|
|
Post by melien on Oct 17, 2008 20:02:10 GMT 2
Elvira had geen antwoord meer gestuurd. In plaats daarvan had ze in alle rust haar spullen opgeruimd en ergens kleding vandaan gehaald waarmee ze over straat wilde. Het resultaat? Ze was wat aan de late kant. Haasten deed ze zich echter niet. Waarom zou ze ook? Roc wachtte heus wel. Eindelijk liep ze dan ook langs de winkels. Haar ogen hielden haar omgeving scherp in de gaten. Uiteindelijk zag ze Roc ijsberen. Glimlachend liep ze naar hem toe en ging naast hem lopen. "Waarom ijsbeer je?" vroeg ze glimlachend terwijl ze vragend opzij keek naar haar vriendje.
|
|
|
Post by Madjic on Oct 18, 2008 13:31:32 GMT 2
Roc keek naar Elvira en glimnlachte breed. "El!" Riep hij vrolijk en sloeg zijn armen om haar heen. Hij gaf haar een zoen om de vraag maar te ontwijken. Hij was nou eenmaal een klein beetje ongeduldig en verlangde er echt naar haar te zien. Maar ja, om dat nou te zeggen was ook weer te. "Ik heb je gemist." Zei hij grijnzend en knipoogte een keer. "Maar je bent wel laat. Foei foei, om mij zomaar te laten wachten. Dat is wel een beetje gemeen van je hoor, mij zomaar laten lijden tot het wederzien van de schoonheid die nu eindelijk voor mij staat." Zei hij dramatisch en legte zijn handen op zijn borst alsof het daar ontzettend pijn deed.
|
|
|
Post by melien on Nov 5, 2008 22:26:12 GMT 2
Elvira beantwoordde zijn zoen, haar lachen inhoudend. "Dat je me hebt gemist had ik al door ja. Je briefje liet niet echt veel anders te raden over. Welke jongen gaat nou vrijwillig shoppen met een meisje?" zei ze grinnikend. Het was schattig, en eigenlijk had zij hem wel een briefje gestuurd als hij het niet had gedaan. Ze mochten dan wel op dezelfde school zitten, maar als ze eerlijk was zag ze hem veel te weinig. "Volgende keer beter, maar ik was niet echt van plan geweest om nog de straat op te gaan." zei ze rustig. Alsof dat alles verklaarde. Bij haar vriendinnen had dat waarschijnlijk alles verklaard, maar bij Roc was ze zich daar niet zo zeker van.
|
|
|
Post by Madjic on Nov 5, 2008 23:22:11 GMT 2
"Een zeer wanhopige jongen die echt sterft als hij zijn vriendin niet vaker ziet." Hij trok haar iets dichter tegen zich aan en grijnste. "Serieus ja, wie is er nou weer zo gek om de hele dag met zo'n mooi meisje over straat te lopen zodat iedereen kan zien dat ze bij elkaar horen en de jongen daarom heel erg trots mag zijn op dat meisje dat hij zijn vriendin noemt? Echt ik weet niet waarom iemand dat zou doen!" Hij liet haar even los om zijn amrne te heffen in een vragend gebaar, maar sloeg ze toen weer losjes om haar heen. Hij hield zijn hoofd een beetje schuin. "Lief, waar heb je het over? Niet echt van plan geweest om nog de straat op te gaan? Wat is er? Is er iets gebeurd?" Zijn vrolijke gedrag was onmiddelijk over geslagen naar het bezorgte persoon dat hij veel was en dan al helemaal als het om ELvira ging.
|
|
|
Post by melien on Nov 6, 2008 10:48:10 GMT 2
"Overdrijven is nog steeds een kunst merk ik." zei ze glimlachend. Elvira sloeg haar armen om hem heen en gaf hem een zoen. Het hele verhaal wat er nog achteraan kwam negeerde ze maar gewoon. Er viel niet echt veel op te zeggen. Even keek ze verbaasd toen zijn toon omsloeg in bezorgdheid. "Nee lief. Alleen maar een Sneep die weer een hele berg huiswerk heeft opgegeven." zei ze vlug, geen zin hebbend om een bezorgd vriendje bij zich te hebben. "Daar was ik ook mee bezig voordat een of andere uil me kwam verstoren." voegde ze er nog met een plagende grijns aantoe.
|
|
|
Post by Madjic on Nov 15, 2008 16:11:28 GMT 2
Roc was even sti en keek haar met een uitdrukkingloze blik aan. Pas toen er een grijns verscheen en een twinkeling in zijn ogen zei hij weer iets. "Ik kan erg goed overdrijven he? Jeej, ik er nog iets waar ik goed in ben." Lachte hij. De bezorgheid was weer helemaal verdwenen. Hij liet haar een beetje los, een arm helemaal en de andere liet hij om haar middel liggen. Zo konden ze verder lopen toch dicht bij elkaar zijn. "Dan ben je vast heel erg blij dat ik die uil stuurde." Grinnikte hij en gaf haar een kus. "Als het echt veel en moeilijk is kan ik wel helpen als je wilt. Het is toch al gesneden koek voor mij en dan heb jij meer tijd om leuke dingen te doen... Zoals hier zijn met mij!" Hij keek haar vrolijk aan, zorgeloos en helemaal gelukkig dat ze weer even samen waren.
|
|
|
Post by melien on Nov 23, 2008 12:01:08 GMT 2
Even keek Elvira bedenkelijk naar Roc. "Nee hoor hoeft niet. Sneep moet maar tevreden zijn met wat hij krijgt." zei ze vrolijk. "Ach, als ik geen tijd heb maak ik wel tijd vrij." voegde ze er nog schouderophalend aan toe. Ze was dus echt niet van plan om meer met huiswerk bezig te zijn dan met haar vriendje. Als ze moest kiezen wist ze het zo ook wel. In eerste instantie wilde Elvira gaan lopen, maar ze deed het toch maar niet. "Waar gaan we heen?" vroeg ze. Echt veel uitmaken deed het haar niet en dus liet ze de keuze ook maar aan Roc over. Hij had tenslotte willen shoppen, of niet soms?
|
|
|
Post by Madjic on Nov 23, 2008 13:15:12 GMT 2
"Nou, ergens vind ik het wel jammer, het zou weer een mooi excuus zijn om veel bij je te zijn. Maar aan de andere kant weet ik ook weer niet hoeveel ik je dan werkelijk over het vak zou leren en helpen." Grijnste hij uitdagend. "Maar ik vind het een geruststellend idee dat je mij belangrijker vind dan je huiswerk... denk ik. Tenzij je straks nog je Owls niet haalt, want dan zou ik opnieuw de mijne moeten verprutsen. Dus doe maar wel goed genoeg je best dat we aan het einde samen hier weg kunnen wandelen." Hij had nog steeds een aantal keer ruzie gehad met zijn ouders dat hij expres voor zijn Owls gezakt was voor haar, aangezien ze niet wisten hoe lang ze het samen zouden uithouden. Maar op de een of andere rede was nog even op school blijven een beter idee dan verder te gaan met zijn studie voor fotografie. Toen ELvira hem vroegf waar ze heen gingen haalde hij zijn schouders op. "Het maakt mij eigenlijk helemaal niets uit. Mijn enige eis was dat ik bij je kon zijn, dus naar de wc gaan of slaapzaal mag niet... alhoewel, dat laatste mag wel. De regels een klein beetje overtreden is ook weer niet zo'n ramp. Maar goed, voor de rest kunnen we alles doen wat we maar willen!" Zei hij vrolijk en lachte naar haar. Wat hen betreft blijven ze gewoon hier staan en dan zou hij nog tevreden zijn, maar waarschijnlijkj ging dat op ten duur toch wel een beetje vervelen\.
|
|
|
Post by melien on Dec 6, 2008 22:26:06 GMT 2
Elvira prikte Roc zachtjes in zijn zij. "Sinds wanneer heb je een excuus nodig om bij mij te zijn? En daarbij levert het nou niet echt iets op voor het vak zelf als je me gaat helpen." zei ze grinnikend. Waarschijnlijk was ze dan nog eerder klaar met het helemaal zelf doen dan als ze het samen met Roc ging doen. In het laatste geval zou het waarschijnlijk helemaal niet af komen. "Ik ga echt mijn owls niet verpesten hoor. Al is het maar om je ouders niet over me heen te krijgen omdat jij het vertikt om ze te halen als ik ze niet haal. Maar over dat hier weg wandelen... daar ben ik het niet mee eens. Eerder weg vliegen of in ieder geval erg snel weg wezen. Na 7 jaar lang heb ik het hier wel weer gehad hoor." ging ze vrolijk verder. Bedenkelijk keek ze even voor zich uit. Waar wilde ze nou eigenlijk heen? Hoe meer ze erover nadacht, hoe meer ze tot de conclusie kwam dat ze eigenlijk helemaal geen zin had om te shoppen. Het was veel te leuk om gewoon bij Roc te zijn. En shoppen zou alleen maar betekenen dat ze haar aandacht moest opdelen en daar had ze geen zin in. Daar was Roc toch net even te belangrijk voor. "Weet je. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in winkelen." concludeerde ze uiteindelijk hardop. Pas nadat ze het had uitgesproken keek ze Roc weer aan.
|
|