|
Post by greenlightning on Jan 21, 2008 19:20:55 GMT 2
Het gewicht van de sneeuw op het dak was de arme kas tveel geworden. Half het dak en de wand eromheen waren ingezakt. Met magie ging alles misschien sneller, maar was ook niet half zo leuk. Met ontbloot bovenlijf, korte broek en tot zijn kuiten in de sneeuw bestudeerde Teddy de schade. in zijn ene hand rustte een hamer, in de ander een nieuw stuk hout. Het observeren duurde een paar minuten en vervolgens ging hij aan het werk. Planken zagen, glas in de juiste maat snijden en vervolgens alles op zijn plaats zetten. Fluitend werkte hij. Wat was er leuker dan lekker werken in de buitenlucht?
|
|
|
Post by » Aline. on Jan 22, 2008 19:22:25 GMT 2
'Serieus, waar ben jij mee bezig?' Hij begreep gewoonweg niet waarom iemand zich in de sneeuw zo uitsloofde, terwijl hij ook magie kon gebruiken. En hij begreep al helemaal niet hoe Teddy er zin in had om bij dergelijke temperaturen halfnaakt rond te lopen. Chris kreeg het al koud alleen als hij er aan dacht. Hij sloeg de sjaal nog een keer om zijn nek heen en wachtte op een antwoord van Teddy. 'Heb je het niet... koud?' vroeg hij met een gefronst voorhoofd.
|
|
|
Post by Krista - on Jan 22, 2008 19:46:14 GMT 2
Florian was Chris achterna gelopen en trok aan zijn sjaal, en wierp een verbaasde blik op Teddy. Zelf was hij gehuld in een dikke trui, waarschijnlijk van zwitserse afkomst, en een dikke winterjas. Om het plaatje af te maken had hij nog een muts op. "Wat doe jij nou?" zei hij verwonderd, maar ook onder de indruk "Straks vries je nog.. dood"
|
|
|
Post by greenlightning on Jan 22, 2008 20:29:13 GMT 2
Teddy keek alchend om. 'Haaj jongens. Hoezo doodvriezen? Ik heb dus nergens last van.' Hij liet de het glas zweven en lastte die vast met zijn toverstok. 'Ik heb aangeboden de kas weer te repareren. Ik had niks anders te doen en... Nouja, ik had niks anders te doen.' Eigenlijk wilde hij meer speiren ontwikkelenen, in de hoop dat Meija dat zou zien. Hij liep vaak genoeg zonder shirt rond... Eigenlijk ahd hij gehoopt dat ze hier was, maar Chris en Florian waren ook gezellig. 'Hebben jullie eht zo koud dan?' Vroeg hij lachend.
|
|
|
Post by » Aline. on Jan 22, 2008 21:25:07 GMT 2
Chris keek om naar Florian en haalde een wenkbrauw op. Ook haalde hij even zijn schouders op, met een blik van 'nee, ik begrijp het ook niet'. Hij grijnsde even en keek weer naar Teddy. 'Eh... Ja. Is dat raar? Het vriest!' zei hij, en keek Teddy nog stomverbaasder dan eerst aan. 'Maarja... Meningen verschillen.' Hij lachte even en keek opzij naar Florian. 'Maar goed, kan ik helpen? Alles is beter dan bezig zijn met dat opstel voor Toverdranken.'
|
|
|
Post by Merel on Jan 23, 2008 9:49:06 GMT 2
"Ach Teddyberen hebben nou eenmaal een dikke vacht.. " Zei Kélian die inmiddels in de deuropening van de kas stond. Tenminste, zover je het nog een deur opening kon noemen. "Maar Teddy, volgens mij zit er wel wat meer achter nietwaar? Anders had je vást alleen je toverstok gebruikt.. Een hint, ga gewicht heffen.. Werkt stukken beter.." Zei hij en rolde met zijn ogen alsof het echt zó logisch was..
|
|
|
Post by Krista - on Jan 23, 2008 14:03:56 GMT 2
Florian had nog grijnzend naar Teddy gekeken, maar zijn gezicht vertrok langzaam naar een niet al te best humeur toen hij de stem van Kelian herkende. Hij draaide zich om en keek Kelian aan alsof die een hond was die net in iets smerigs had lopen rollen. "Oh." zei hij kortaf "Jij weer"
|
|
|
Post by greenlightning on Jan 23, 2008 15:01:39 GMT 2
Teddy liet de plank die hij vasthad vallen en keek verschrikt om naar kelian. 'Eh.. hoi. Nee, dit is gewoon een hobby. Waarom zou ik gewicht heffen? Alsof het mij wat uitmaakt.. dit is gewoon.. een fijne bijkomstigheid. De sperien bedoel ik.' Hij was helemaal in de war en bukte zich onzeker, terwijl hij met een angstig voorgevoel hem zijn rug toekeerde. Nu was hij bij dat Meija er niet was. Wat zou ze zeggen als ze hem zo zag?
|
|
|
Post by Merel on Jan 23, 2008 20:07:49 GMT 2
"Ja ik weer.. Last van achterlijk modderbloedje?" Gromde Hij naar Florian en keek hem aan alsof ze hem net van de vuilnisbuilt hadden geplukt. "Waarom Gewichtheffen? Omdat je dan éínderlijk eens iets als spieren zou gaan kweken.. En jij bent zeker niet de enige die dat nodig heeft." ZEi hij en kek met een veel betekenende blik naar Florian en Chris.
|
|
|
Post by » Aline. on Jan 24, 2008 18:30:49 GMT 2
Chris keek even naar Florian en haalde een wenkbrauw op. Hij kreeg opeens de sterke drang om zijn toverstok te trekken en de eerste de beste spreuk die in hem op kwam op Kélian af te sturen, maar wist dit verlangen te bedwingen. In plaats daarvan draaide hij zijn hoofd langzaam om naar Kélian en staarde hem vol afschuw aan. 'Nee, nu je het zegt... Misschien moet je hem maar gaan helpen, Parkie. Of is dat hout te zwaar voor je?'
|
|