|
Post by matthanje on Mar 22, 2008 9:17:09 GMT 2
De 15 jargie Jamie Sheila Feller lag languit in het gras terwijl ze naar de blauwe lucht staarde. Naast haar lag een stapel schoolboeken die duidelijk nog met geen vinger waren aangeraakt. Eigelijk moest ze huiswerk maken, maar hier had ze zoals gewoonlijk totaal geen zin in. Dus was ze naar buiten gegaan in de goede hoop dat ze lekker buiten er wel zin in had, not dus. Jamie zuchte eventjes en staarde naar de blauwe lucht, het was veel te lekker weer om binnen te zitten toch ?
|
|
|
Post by melien on Mar 22, 2008 9:51:37 GMT 2
Geteisterd door verveling en verleid door de zon, liep Adam rustig en in gedachten verzonken buiten rond. Voor de verandering droeg hij eens een keer een blauwe spijkerbroek. Zijn gedachten waren weer eens ergens heel anders. Ergens waar alleen hij bij kwam. Hij keek voor zich uit en liep rustig over het grasveld, maar hij nam zijn omgeving niet waar. Afwezig bleef hij maar frummelen aan de veter die hij om zijn pols had gedaan, als een soort armband. Hou zou het thuis zijn?
|
|
|
Post by matthanje on Mar 22, 2008 11:58:23 GMT 2
Jamie ging weer rechtop zitten terwijl ze haar handen in het gras plantte en er op leunde. Rustig keek ze rond, duidelijk was ze niet de enige die van het mooie weer genoot. Ze haalde een hand door haar lange bruine haren en wierp een blik op de boeken, die ze nadat ze ze in het gras had neergegooid geen een blik meer waardig had gegunt. Ze had er totaal geen zin in, ze moest zo'n afschuwelijk opstel maken voor Geschiedenis van de Toverkunst, wie had dat vak in hemelsnaam verzonnen ? zuchtend keek ze rond, haar blik viel op Adam, die ze spontaan begroette 'Heej'
|
|
|
Post by melien on Mar 22, 2008 12:07:06 GMT 2
Adam schrok op uit zijn gedachten en keek wie dat zojuist had gezegd. Hij kreeg Jamie in de gaten en glimlachtte vriendelijk naar haar. "Heej." zei hij rustig. Hij bleef even staan maar besloot uiteindelijk toch naar haar toe te lopen. Hij had toch niks te doen. Rustig naderde hij haar. Zijn blik liet hij over de boeken glijden. "Huiswerk?" vroeg hij met een knikje richting de boeken. Eigenlijk een vrij overbodige vraag aangezien hij zag dat het schoolboeken waren, maar daar kwam hij ook pas later op.
|
|
|
Post by matthanje on Mar 22, 2008 12:15:55 GMT 2
Jamie ging wat meer rechtop zitten toen Adam naar haar toe kwam lopen en ze greens eventjes om zijn glimlach te beantwoorden. Ze volgde zijn blik die bij haar schoolboeken uitkwam, en na zijn eigelijk wel overbodige vraag trok ze een raar gezicht. 'Ja jammer genoeg wel, niet dat ik er al iets aan gedaan heb of zo, het zou eigelijk verboden moeten worden met dit weer' zei ze zuchtend.[/b] 'Al die stomme opstellen en werkstukken, hoe verzinnen ze het' [/b] en ze rolde even met haar ogen
|
|
|
Post by melien on Mar 22, 2008 12:32:14 GMT 2
Adam keek even naar de blauwe lucht. Daarna keek hij weer naar de boeken, en uiteindelijk naar Jamie. "S.L.I.J.M.B.A.L.L.E.N zijn veel erger hoor. En trouwens. Opstellen en werkstukken kun je tenminste buiten maken." zei hij uiteindelijk, schouder ophalend. Hij liet zijn gedachten weer even wandelen. "Maar je hebt wel gelijk. Het zou verboden moeten worden met dit weer." zei hij na een poosje. Toen hij zichzelf er weer op betrapte dat hij weer met de veter om zijn arm zat te spelen, stopte hij zijn handen in zijn broekzakken.
|
|
|
Post by matthanje on Mar 22, 2008 12:40:03 GMT 2
Ze knikte en zuchte nogmaals na zijn opmerking over de slijmballen 'ik weet wat je bedoelt, ik zit nu in de 5de, echt een regelrechte ramp' zei ze knikkend 'n welk jaar zit jij dan"? vroeg ze, niet bepaald geinteresseerd, ze vroeg het eerder uit nieuwschierigheid. 'Met dit weer moet je niets doen, buiten hangen, kletsen of zwerkbal spelen' zei ze grijnzend, ze was dol op de rzon, en het buiten zijn 'maar helaas had ik mijn huiswerk iets te lang uitgesteld' merkte ze droogjes op
|
|
|
Post by melien on Mar 22, 2008 12:53:52 GMT 2
"Dit is mijn laatste jaar. Tenminste, als ik niet iets heel erg fout ga doen.." zei Adam glimlachend. Hij vond het eigenlijk wel leuk op zweinstein, maar hij was nog veel liever het huis uit. Langzamerhand werd hij gek van de drukte thuis. "Er is altijd een tijd om te werken en een tijd om plezier te hebben. En als je het werken uitsteld dan heb je een klein probleempje als het mooi weer is." zei hij na een poos. Heel even verscheen een grijns op zijn gezicht, maar die was ook snel weer weg.
|
|
|
Post by matthanje on Mar 23, 2008 9:39:48 GMT 2
Ze greens eventjes ´weetje dan al wat je na Zweinstein gaat doen ?´ informeerde ze eterwijl ze een hand door haar haren haalde, zijzelf wist het al sinds haar eerste dag op Zweinstein, dit was ook de rede dat ze zo haar best deed in het 5de jaar, zodat ze genoeg slijmballen zou halen. Ze lachte eventjes op zijn laatste opmerking ´Dat proberen ze me nu al 5 jaar lang in mijn hoofd te stampen´ lachtte ze. ´Nouja, hoe dan ook, ik ben geen stuudje maar ik doe nu wel erg mijn best, in het 5de jaar, want ik wil graag schouwer worden, en ja dan moet ik wel goede resultaten halen ´ zei ze zuchtend en ze keek eventjes naar de boeken.
|
|
|
Post by melien on Mar 23, 2008 11:38:34 GMT 2
"Sinds klein kind wilde ik al fotograaf worden. Dus dat komt wel goed." zei hij grijnzend. Hij mocht haar wel, min of meer. Hij was duidelijk onder de indruk dat ze schouwer wilde worden, en hij verborg hier dus ook niets van. "Ik ken maar een paar meiden die zich aan die studie wagen. Ik ben benieuwd of het je gaat lukken." zei hij met een glimlach. Het zou me verbazen als het haar lukt. Maar wie weet? Misschien wordt ze wel de beste.. "Trouwens, als ik jou was zou ik het niet al te lang uitstellen, want dan krijg je er alleen maar spijt van." voegde hij er na een poosje nog aantoe. Hij doelde op het huiswerk wat ze nog had liggen.
|
|