|
Post by greenlightning on Jun 25, 2007 21:10:44 GMT 2
Ryan knikte, bekeek eht kruid ens chudde toen zijn hoofd. 'Het spijt me heel erg, maar dat is geen Sterrenkruid,'lachte hij. Hij dacht na. Hoe heette dat stomme spul ook al weer? Het was om genees krachtige drankjes van te maken, dat wist hij. 'Roodwortel...'zei hij zacht. 'Volgens mij was dat het.' Hij keek op en knipoogde. 'Sterrenkruid staat daar bij die muur daarachter.' Hij lachte. Het was een begrijpelijke fout. Het leek erg op elkaar. Opeens realiseerde hij zich dat hij wel erg als een betweter klonk. Hij keek blozend weg. 'Sorry.'
|
|
|
Post by » Aline. on Jun 25, 2007 21:19:15 GMT 2
'Shit,' mompelde Rebecca. Ze keek teleurgesteld naar het kruid, en besloot het maar gewoon weg te gooien. Ze had er toch niets aan. Ze keek Ryan vragend aan. Hoezo sorry? Ze glimlachte even verlegen naar hem. 'Bedankt,' zei ze, terwijl ze het sterrenkruid, dat volgens Ryan bij de muur achterin het kruidentuintje stond, begon te zoeken. Ze vond het vrijwel meteen en verbaasde zich dat ze het niet eerder had gevonden. Ze vroeg zich af hoe Ryan zoveel wist van deze kruiden.
|
|
|
Post by greenlightning on Jun 25, 2007 22:09:01 GMT 2
Ryan knikte en keek weg, rood als het roodwortel van Rebecca. 'Graag gedaan. Zou niet goed zijn als je daardoor problemen zou krijgen met Sneep. Hij kent echt geen genade. Ik had een keer kever ogen voor torrenogen aangezien en toen mocht ik een week lang alle ketels schoonmaken!' Hij glimalchte flauwtjes naar haar.
|
|
|
Post by Merel on Jun 26, 2007 14:16:21 GMT 2
"Nou Liever ketelsschoon maken dan ingredienten in orde maken." Zei Mariël en trok een vies gezicht. "Ik kwam te laat en ik kreeg mocht dus leuk ingredienten gaan sneiden, kikkers en alles in mootjes hakken en alles. Terwijl een Zwadderaar die achter mij liep, niks hoefde te doen!" Zei ze boos maar grijsde toen weer.
|
|
|
Post by » Aline. on Jun 26, 2007 16:21:08 GMT 2
Rebecca keek Ryan en Mariël aan. 'Echt waar?' vroeg ze, al zag ze Sneep er zo voor aan. 'Jemig... Gelukkig heeft hij nog geen kans gehad om mij ergens op te pakken. Als jij hier niet was geweest, tenminste,' zei Rebecca voorzichtig glimlachend tegen Ryan.
|
|
|
Post by greenlightning on Jun 26, 2007 23:19:43 GMT 2
Ryan werd zo mogelijk nog roder. Waarom waren die meisjes zo knap? En zo lief... Hij schudde zijn hoofd. 'Blij dat ik je kon helpen.' Hij dacht even na. 'nee, Sneep pakt me eigenlijk nooit op iets, behalve dat hij tegen me fluisterd dat ik een onwaardig modderbloedje ben en dat ik zijn klas vervuil. Maar ja, dat hoor ik wel vaker. Ik trek me er weinig van aan.'
|
|
|
Post by » Aline. on Jun 27, 2007 13:41:23 GMT 2
Rebecca keek Ryan even verdrietig aan. Ze was zelf ook een 'modderbloedje', en had dit ook meer dan eens te horen gekregen, voornamelijk van Zwadderaars. Maar eigenlijk nog nooit van leraren. Ze schrok er lichtelijk van dat Sneep dat soort dingen tegen Ryan zei. Ze opende haar mond om iets te zeggen, maar sloot hem ook weer. Eigenlijk wist ze niets zinnigs te zeggen op dit moment.
|
|
|
Post by greenlightning on Jun 27, 2007 19:58:58 GMT 2
Ryan haalde zijn schouders op. 'Het maakt me neit veel uit. Als hij niks beters weet om zijn frustratie te uiten dat ik een van de beste van zijn kals ben en dat met een lange lijn van dreuzels, dan moet hij dat maar doen. ik bedoel, het is wel duidelijk dat familie neit belangrijk is. Terry Black, puurbloed, is even goed als ik. En er zijn zoveel kidenren emt dreuzel ouders die goed zijn... ik denk dat hij zich bedreigd voelt. Ach, moet hij weten.'
|
|
|
Post by » Aline. on Jun 27, 2007 20:26:23 GMT 2
Rebecca knikte begrijpend. 'Je hebt gelijk... Het is beter om het je niet zo aan te trekken. Anders wordt je er alleen maar depressief van,' mompelde ze nadenkend. Ze wenste dat zij er net zo makkelijk over dacht als Ryan, maar dat deed ze niet. Als iemand haar uitschold voor modderbloedje, trok ze zich dat altijd heel erg aan, al wist ze dat Zwadderaars dat tegen iedereen met dreuzelouders zeiden, en dus niet speciaal een grief tegen haar koesterden. Toch zat het haar nooit lekker.
|
|
|
Post by Merel on Jun 27, 2007 20:54:18 GMT 2
"Groot gelijk Ryan. Ik heb zelf ook dreuzelouders. Maar ze moeten echt met iets beters komen willen ze me boos hebben. Je hoort het tegenwoordig gewoon te vaak." Zei Mariël. Ze werd door sommige Zwadderaars zo vaak uitgescholden, dat ze het eigenlijk nog amper merkte.
|
|