|
Post by Lisa .. on Jul 7, 2007 21:04:01 GMT 2
Lili zet in een van de hoeken van het Kruidentuintje, met haar schetsblok in haar handen. Enkele schetsen van verschillende kruiden en planten waren zichtbaar geworden en ze was bezig met nog een paar. Haar hand die een potlood vasthield maakte snelle bewegingen. Intussen kwam Sin het tuintje binnen. In zijn hand was een verfrommelde stukje papier, met namen voor zijn huiswerk kruidkunde. Hij moest het maken, hij wilde niet weer strafwerk risceren. Ooit had hij moeten nakomen bij Stronk, een ware ramp naar zijn mening. Nadat hij Lili zag zitten besloot hij de kruiden even te laten voor wat ze waren, sloop achter haar, legde zijn handen op haar schouders en riep:'Boe!' Lili schrok op en glimlachde toen ze zag wie het was. Daarna trok een geluid aan de andere kant van het tuintje haar aandacht.
|
|
|
Post by Merel on Jul 24, 2007 10:53:46 GMT 2
{na het gala? Of ervoor?} Neuriënd liep Mariël door de Kruidentuintjes opzoek naar een kruid voor haar toverdrank. Ze was vrolijk en had een nummer in haar hoofd zitten. Ze had helemaal niet door dat Sin en Lili er ook waren en zocht gewoon naar het kruid dat ze nodig had.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jul 24, 2007 11:42:34 GMT 2
{Geen idee } Lili zag Mariël binnenkomen en glimlachde even, niet wetend of ze het zag of niet. Sin was opgestaan en liep naar Mariël toe. 'Weet je misschien waar ik deze kruiden kan vinden?' vroeg hij terwijl hij het blaadje openvouwde. Sin was niet iemand die vertrouwd was met het kruidentuintje en Lili kon hij beter met rust laten als ze wilde tekenen.
|
|
|
Post by Merel on Jul 24, 2007 11:58:22 GMT 2
Mariël keek geschrokken op toen Sin ineens wat aan haar vroeg. Daarna glimlachte. "Ook hoi! Ik had je niet gezien sorry." Zei ze grijnzend waarna ze nog eens de kas rond keek voor het geval dat. Ze zag ook Lili zitten. "Heey Lil." zei ze en stak haar hand op naar haar. Daarna keek ze naar het blaadje.. "Mmm.. Volgens mij moet die daar ergens staan.." Zei ze bedenkelijk en wees naar de rechterachterkant van het tuinte. Ze kwam hier wel vaker, maar wist niet precies waar alles stond.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jul 24, 2007 12:11:31 GMT 2
Lili stak glimlachend haar hand op en zei opgewekt :'Hee Mar.' Sin volgde de hand van Mariël en keek haar vervolgens weer aan. 'Hee en bedankt, denk ik.' Hij begon op de plek waar Mariël heen had gewezen naambordjes te lezen, zoekend naar de gene die ook op het verfrommelde papiertje stonden.
|
|
|
Post by Merel on Jul 24, 2007 12:14:22 GMT 2
Mariël grinnikte even en keek naar de plant waar ze voor stond. Die had ze nodig. Ze plukte een paar bladeren en stopte die in haar tas. Daarna liep ze achter Sin aan. "Kun je het vinden?" vroeg ze glimlachend.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jul 24, 2007 12:18:48 GMT 2
'Als een Flierenfluiterkruid daar en een Wenkenblad op het papiertje hetzelfde zijn, dan ja.' zei hij met een lichte spot. Hij had geen flauw idee hoe de planten eruit zagen die hij zocht en was eigelijk best hopeloos hierheen gegaan, zonder dat op te zoeken.
|
|
|
Post by Merel on Jul 24, 2007 12:25:15 GMT 2
Mariël grinnikte. "Waarvoor heb je het nodig?" Vroeg ze terwijl ze naar Wenkenblad ging zoeken.. "Toverdranken?" Dat was namenlijk wel vaker zo, dat je voor Sneep zoiets moest vinden wat ergens anders heel erg op leek.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jul 24, 2007 12:29:46 GMT 2
Sin vloekte in zichzelf. 'Dat moet er ook nog bijkomen, moet nog die drank van vorige les afmaken omdat iemand mijn ketel subtiel omgooide. Dit is voor Kruidkunde en zucht.' kwam er uit. Hij moest echt eens snel die achterstand bijwerken, anders schoot het niet op. 'Wenkenblad,Wenkenblad.' mompelde hij vervolgens.
|
|
|
Post by Merel on Jul 24, 2007 12:36:20 GMT 2
Mariël plukte ergens een plant vandaan. "Wenkenblad." zei ze en hield het omhoog. "Welke drank moet je maken dan?" Vroeg ze.. Ze was gelukkig aardig klaar met alles wat je af moest hebben. Ze zuchte ook.
|
|