|
Post by » Aline. on Jun 17, 2007 16:34:37 GMT 2
Chloë trok een wenkbrauw op. 'Zielig hoor,' zei ze, doelend op het feit dat dreuzels zich met dit soort dingen moest redden. Ze lette nooit op bij dreuzelkunde, dus wist ze dit soort dingen ook niet. Ze keek naar wat Mara deed en schudde haar hoofd. 'Hoe doe je dat? Ik bedoel, hoe weet je dat?' vroeg ze, verbaasd dat Mara precies wist hoe ze zo'n hamer moest gebruiken. Chloë zou het haar niet nadoen, dat wist ze wel.
|
|
|
Post by melien on Jun 17, 2007 16:43:19 GMT 2
Mara lachte naar Chloe. Ze zat inmiddels op haar knieen. Ze stopte even en legde het ui. "Hij stond erop om ons allemaal als gewone dreuzelkinderen op te voeden en te zorgen dat we weten hoe we dreuzeldingen moeten hanteren. Voor het geval dat we geen heksen en tovenaren bleken te zijn. Dus dat hebben ze ook gedaan. We hebben in de tuin nog steeds een boomhut van jaren geleden staan." zei ze tegen Chloe.
|
|
|
Post by » Aline. on Jun 17, 2007 16:51:44 GMT 2
Chloë lachte. 'Haha, dat zie ik mijn ouders dus echt nóóit doen!' zei ze. Ze ging naast Mara op haar knieën zitten, en probeerde ook een spijker ergens in te slaan. In plaats van de spijker in het hout te krijgen, boog ze hem krom door een verkeerde slag. Ze liet de spijker aan Mara zien en kreeg de slappe lach.
|
|
|
Post by melien on Jun 17, 2007 17:49:35 GMT 2
Mara keek naar de spijker. Ze keek naar Chloe en wilde net iets zeggen toen Chloe moest lachen. Ze kon er niks aan doen maar zij begon ook ineens spontaan te lachen. Toen bleek maar weer dat lachen aanstekelijk was.
|
|
|
Post by » Aline. on Jun 17, 2007 18:50:27 GMT 2
'Het lukt me al heel goed,' grinnikte Chloë. Ze gooide de spijker achter zich op de grond. Die was niet meer te gebruiken. Ze pakte een nieuwe spijker en deed een nieuwe poging om de spijker in het hout te slaan.
|
|
|
Post by melien on Jun 17, 2007 19:19:07 GMT 2
"Je kunt het toch alleen maar leren door te oefenen. En je doet het beter dan toen ik het voor het eerst deed. Ik raakte de spijker nog geen eens. Nee, ik moest zo nodig weer mijn duim raken." zei Mara met een grijns. Ze begon aan een tweede spijker.
|
|
|
Post by » Aline. on Jun 17, 2007 19:33:33 GMT 2
'Je duim? Au,' zei Chloë. Meteen lette ze beter op dat ze haar duim niet raakte, terwijl ze nog een keer op de spijker sloeg met de hamer. In plaats van de kop van de spijker te raken, kwam de hamer met een grote klap op de plank terecht. Chloë keek even of de plank nog heel was, en zag een deuk. Ze wist niet of dat erg was, vermoedde van niet, maar pakte toch haar toverstok en zei: 'Reparo!' Meteen verdween de deuk.
|
|
|
Post by melien on Jun 17, 2007 19:40:51 GMT 2
Mara keek naar Chloe. "Misschien is het wel handiger om de boomhut met magie te bouwen weet je." zei ze lachend. Zo zouden ze nog lang niet klaar zijn. En dan bedoelde ze niet doordat Chloe niet wist hoe ze met het gereedschap om moest gaan.
|
|
|
Post by » Aline. on Jun 17, 2007 20:08:01 GMT 2
Chloë knikte. 'Ja... Dat gaat wel íetsje sneller,' stemde ze in, terwijl ze lichtelijk teleurgesteld naar een spijker keek die ze in haar hand hield, al net zo kromgeslagen als de eerste spijker.
|
|
|
Post by melien on Jun 18, 2007 9:52:42 GMT 2
Mara legde haar hamer opzij en pakte haar toverstok. Ze mompelde een spreuk en de planken werden vanzelf vast gemaakt aan elkaar. Ze keek naar Chloe en glimlachte. "Ik leer het je wel een keertje." zei ze lachend. Doelend op het timmeren.
|
|