|
Post by Merel on May 15, 2007 17:03:16 GMT 2
"Ik zal je eens even een omschrijving geven. (denkt eens even diep na... ) Links en Rechts zijn vele winkels. Uit mijn hoorfd, linksaf Krijsend krot, een café, nog wat winkels, waaronder misschien een kleding winkel. Rechtsaf, Fopshop, Zacharinus; de snoepwinkel, de 3 bezemstelen; hét café van zweinsveld. Verder ziet het eruit als wat oude huizen om het zo minmogelijk aantrekkelijk te maken voor dreuzels. En het is er erg druk." Zei ze. Ze dacht na. Volgens mij was ze niks vergeten.. "Verder denk ik dat we het best als eerst naar links kunnen, voor de kleding winkel." Ze glimlachte.
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 15, 2007 17:42:15 GMT 2
"Dat is pas een grote beschrijving" zei Shinami lachend "Goed, ik volg jou wel en dat het druk is merk ik ook" Door de voetstappen te onthouden van Mariël, wist ze welke kant ze op gingen. Handig als je familie je nog eens wat leert "Enne, boterbier is lekker" ze grijnsde eventjes, naar die snoepwinkel wou ze ook wel.
|
|
|
Post by Merel on May 15, 2007 18:10:35 GMT 2
"Ja heerlijk! We kunnen straks een glas nemen." zei ze en kreeg meteen zin erin. Toch liep ze eerst naar de kleding winkel. Ze merkte dat Shinami erg ervaren was. Ze volgde haar, alleen door te horen! Ze vond het erg knap. Ze liepen wat door de straat en uiteinderlijk zag Mariël een kleding zaak. Het scheen er nog rustig te zijn. Ze liep erop af. "Volgens mij is dit een kleding zaak." zei ze om aan Shinami te verklaren waarom ze nu naar rechts gingen.
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 15, 2007 18:18:21 GMT 2
Shinami achtervolgde Mariël "ik vindt het prima, maar mag ik dan trakteren?" vroeg ze. Als dank voor met haar mee te gaan natuurlijk. Ze knikte toen Mariël zei waarom ze ineens naar rechts gingen. Soms keken een paar hun na, verbaast om Shinami. "Echt waar?" vroeg ze toen ineens als reactie op volgens mij is dit een kledingzaak.
|
|
|
Post by Merel on May 16, 2007 17:33:41 GMT 2
Mariël keek naar Shinami. "Dat is echt niet nodig hoor! Maar als je echt wil." Zei ze. Ze kon haar dan moeilijk tegen houden, uit ervaring met vriendinnen en haarzelf. Ze hield de deur open. "Dit is dan die kleding zaak.." Zei ze, ze begon met omschrijven: " Je kunt de winkel ongeveer 10 passen inlopen, daar is de toonbank. Er staat een mevrouw achter en zwaait naar ons -ze zwaaide even terug- Rechts van ons nu, staat een rek jurken/gewaden/galagewaden.. Ik weet het niet precies. Als je linksaf de winkel verder inloopt zijn er links allerlij meiden kleding, stuk of 5 rekken. -ze telde even snel- Aan de rechterkant Zijn 3 rekken jongens kleding/gewaden. Recht voor je uit zijn wat pashokjes of iets, en allerlij dignen zoals, stropdassen, riemen en LINTEN!" Zei ze. Opgelucht. "WIl je ook nog weten welke kleur het behang en plafon heeft? Of is dat wat té overdreven." Zei ze lached en hield de deur open zodat SHinami naar binnen kon.
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 16, 2007 17:42:43 GMT 2
Shinami schoot in de lach "Dat is voor mij al beschrijving genoeg, want hoe de grond eruit ziet hoef ik ook niet te zien" zei ze daarna. "Wat wil jij als eerste bekijken? Want ik kan het alleen maar voelen" Eigenlijk hoopte Shinami dat ooit deze vloek was opgeheven zodat ze eindelijk kon zien wat er allemaal te zien was. Ze zwaaide eventjes naar de vrouw die blijkbaar ook naar haar zwaaide. Maar die wist niet of juist wel dat ze blind was. Ze draaide zich eventjes om om te voelen waar ze nu voor stond, meidengewaden...blijkbaar
( Dit ga ik mischien doen, zodat het ook makkelijker is XD )
|
|
|
Post by Merel on May 17, 2007 11:00:45 GMT 2
( Wat bedoel je? xD )
"Mij maakt het niet uit." Zei ze en liep naar een rek toe. Ze keek er eens door heen. "Misschien kun je zeggen welke kleuren je iets zou willen hebben? Kan ik wat dingen uitzoeken!" zei Mariël dat leek haar het handigst. Ze vond een lichtblauwe jurk die haar wel leuk leek. ze hield dieeven apart en keek naar Shinami.
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 17, 2007 13:02:43 GMT 2
( De vloek laten opheffen dat ze blind is XD )
"De kleuren paars, blauw, roze en rood vindt ik mooi, die kleuren heb ik voor het laatst gezien namelijk" zei Shinami. Die kleuren vondt ze gewoon het mooiste aangezien die de kleuren waren die ze had gezien voordat de vloek op haar af kwam.
|
|
|
Post by Merel on May 21, 2007 17:52:26 GMT 2
(dat zou wel makkelijker zijn xD )
Mariël legde haar jurk aan de kant. Ze liep naar een rek toe en haalde daar wat Paarse, Blauwe, Roze en Rode jurken uit. Allemaal verschillend. ZE legde ze op hoopjes per kleur neer op een tafel die in het midden van de kamer stond. "Van alle kleuren wat!" zei ze uiteinderlijk toen ze klaar was. Ze pakte haar jurk en bekeek deze van alle kanten. Hij was echt mooi! Missschien ging ze hem zo even passen.
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 21, 2007 17:58:15 GMT 2
"Wel in mijn maat hé" vroeg Shinami lachend, ze liep naar de tafel en liet haar handen over de stof gaan. Zacht van fluweel en van de stof, aan de lengte voelde ze dat hij lang genoeg was voor haar. Haar handen gingen naar de zijkant om te voelen of hij ook breed genoeg was, aangezien ze nogal dun was zou dat geen probleem zijn. "Pas jij de jurk die je vast hebt, dan pas ik deze jurk" ze hield de blauwe jurk omhoog.
|
|