|
Post by Lisa .. on May 27, 2007 21:09:40 GMT 2
Vic knipperde even met z'n ogen, tegen de zonnestralen van de vroege ochtendzon. Hij liep het Zwerkbalstadion in, met zijn eigen bezemsteel in z'n hand. Ook had hij zijn knuppel mee, hij zou eens even wat energie lozen. Even bekeek hij de boomtoppen die over de rand van het Zwerkbalstadion kwamen, er was weinig wind, een mooi zonnetje, niet te warm, perfect Zwerkbalweer. Hij had een van de beukers uit het kistje met ballen gehaald. Deze vloog nu van hot naar her door het stadion. Hij stapte op zijn bezem, zette af en vloog enkele meters omhoog. 'Enjoy your Flight!' zei hij voorzichzelf. Het waren zijn woorden voor een wedstrijd eigenlijk, maar zei het nu iedere keer als hij op een bezem stapte. Het duurde even voordat de beuker wist dat er iemand was maar kwam vervolgens met een snelheid op Vic afgestormd. Vic hield zich met een hand aan zijn bezem vast en knalde met zijn knuppel tegen de beuker zodat deze weer wegvloog. Zo ging het even door en Vic kwam in z'n eigen wereldje terecht.
|
|
|
Post by greenlightning on May 27, 2007 23:06:46 GMT 2
'Hey, Hoogvlieger!' klonk een stem vanaf de grond. Shirie stond onder aan het veld, maar haar eigen bezem in haar hand. Ze stapte op en schoot naar hem toe. 'Vind je eht heel erg om me neit te raken met je knuppel of beuker? Ik moet weer even trainen, anders kan ik eht wel vergeten ij de tryouts volgende maand!' Ze knipoogde naar hem, sommeerde een slurk en vergat dat Vic zelfs maar bestond. Ze gooide en schopte van verre afstanden de slurk door de doelen. Het maakte neit uit welke. Ze was nog steeds in vorm. Dat was mooi. Ze gooide vijftig keer in een paar minuten en miste er geeneen. Natuurlijk, geen tegestanders en geen wachter, maar haar richten was nog steeds perfect.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 27, 2007 23:15:21 GMT 2
Vic hoorde Shirie pas toen ze vlakbij hem was. 'Ja, ik raak tegenstanders toch alleen maar als ik ze echt wil raken. Ik mik wel op de plek van de leraren ofzo.' zei hij met een lichte grijns. Hij kon nooit zomaar iemand raken met een beuker, daarvoor moest hij diegene echt willen raken, en dat wilde hij niet bij medevliegers. Hij sloeg de beuker een aantal keer waarvan een erg ver was. Tijdens het opwachten van de beuker keek hij even naar Shirie. Ze was een goede jager, ondanks er geen wachter was, geen enkele bal gemist. Je moet het maar kunnen, dacht hij even. 'Je kan goed gooien!' riep hij in haar richting.
|
|
|
Post by greenlightning on May 27, 2007 23:18:18 GMT 2
Shirie draaide zich om en glimalchte. 'Dankje,'riep ze,'genen van mijn moder! Ze was profspeler in het Cubaanse internationale team! Ik speel als sinds mijn derde en zat de afgelopen paar jaar in het jeugdteam van Cuba.' Ze grinnikte even. 'Jij weet ook wat je doet! Niet dat ik me zorgen maakte, je ziet er wel uit als iemand die de beuker in bedwang houdt. Ik haar die stomme dingen.' e bukte snel toen zo'n ding over haar hoog vloog en ze staarde eht nijdig na.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 27, 2007 23:23:45 GMT 2
'Zo, dat is ook zeker niet niks. Internationale team, jeugdteam is zeker benoemswaardig.' lachde Vic even. 'Ik vlieg eigenlijk al lang, geen idee hoelang eigenlijk, maar sla nu zo'n 4 jaar beukers weg van teamleden, en ben het van plan om nog lang vol te houden. Moet gewoon vaak energie kwijt en dat kan zo zeker.' zei hij tegen haar, terwijl hij wat dichter naar Shirie toevloog om minder te hoeven schreeuwen. 'Ik hou van die dingen om ze weg te rossen, anders niet.' zei hij tenslotte met een grijns.
|
|
|
Post by greenlightning on May 28, 2007 14:59:32 GMT 2
'En ik hou van jongens die die dingen wegrossen. Ik heb zo'n hekel aan die dingen. Ben ik in een perfecte sprint richting de doelen, alle tegenstanders achter me latend, moet ik remmen omdat anders mijn kop wordt ingeslagen! Je wil neit weten hoe bl;ij ik met drivers ben!'Ze lachte naar hem en als ze op de grond waren geweest, had ze hem zeker geknuffeld. Ze keek even naar de doelen. 'Ach, het is nu wel leuk enzo, maar ik niet erg trots zijn op wat ik heb bereikt. Ik bedoel, het zit in mijn genen. Ik heb zelf vrij weinig gedaan en het zal neit lang duren. Zodra ik kidneren krijgis eht over. Dan ga ik eits dners doen... Een cafe beginnen denk ik.' Ze glimlachte en tuurde met een dromerige blik in de verte.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 28, 2007 15:43:45 GMT 2
'Daar doen we het ook voor, eigenlijk zijn drijvers gewoon vliegende schilden, soort van dan. En dan stiekem weer mikken op iemand die je wel wilt raken.' zei hij lachend. Hij vloog nu zo'n anderhalve meter naast Shirie en sloeg de beuker weer richting de andere kant van het stadion. Hij luisterde het verhaal van Shirie aan en zei:' Maar je kan na je school er toch wat mee gaan doen, ik neem aan dat je niet op je 20e ofzo al kinderen wilt. Het zou gewoon zonde zijn als je er niks mee doet.' Maar dat zei hij ook vooral omdat hij zelf gek van Zwerkbal was. Beste sport ooit uitgevonden en dan vergeleek hij alle Dreuzelsporten ermee. Vic keek haar even aan, kijkend hoe ze zou reageren.
|
|
|
Post by Merel on May 28, 2007 17:15:21 GMT 2
Mariël en Tristan kwamen aangeraced. Ze vlogen zij aan zij en deden een soort wedstrijd. Ze vlogen langs de palen van de doelen. Toen ze in het midden van het veld waren hingen ze stil in de lucht. Ze waren niet alleen. Tristan, die zelf jager was, Zag dat Shirie ook een jager was. Toen ze een bal gooide, vloog hij er rap achteraan en ving hem achter het doel op. Hij gooide hem terug, Precies naar Shirie. Hij kon aardig goed gooien, Maar was beter in het ontwijken van andere spelers/beukers en het overgooien. "Heey Shirie, Je kunt het goed merk ik!" Brulde hij tegen haar. Toen hij opkeek zag hij ook Vic, die bezig was een beuker te slaan. "Heey Vic, Leuk dat je er ook bent!" Schreeuwde hij naar hem.
Mariël had naar Tristan, Vic en Shirie gekeken. Zelf zat ze niet in het Zwerkbal team, Maar kon aardig Zwerkballen. Ze vloog naar Shirie toe. "Heey Shir, Weetje zal ik eens kijken of ik wachter kan spelen, Kan ik niet zo goed, maar wel aardig." Zei ze met een knipoog en vloog naar de doelpalen toe.
|
|
|
Post by greenlightning on May 28, 2007 19:13:40 GMT 2
Shirie lachte naar Mariël. 'Ik hoop dat je goed kan duiken, want mijn ballen zijn net kanonskoges!' Oh die arrogantie.. Ze kon zichzelf wel slaan, maar besloot dat neit te doen. Ze draide zich om naar Vic, keek naar haar bezem en keek hem toen twee seconden aan. 'Nee, ik wil neit zo worden als mijn moeder.' Toen vloog ze weg om Mariël aan te vallen. Ze was neit abng te missen, maar ze wist wel dat ze een stuk rustiger zou gooien.
|
|
|
Post by Merel on May 28, 2007 19:24:00 GMT 2
Mariël leek zelfverzekerder dan dat ze was. Ze kon dan aardig vliegen en Zwerkballen, Zo goed als Shirie zou ze nooit halen. Ze zigzagde voor de doelpalen, en keek geod naar haar. Ze probeerde te zien in welke ze zou gooien.
Tristan zag Shirie op Mariël Afvliegen. Hij spoorde zijn Vuurflits aan en schoot op Shirie af. Hij probeerde de slurk uit haar handen te slaan.
|
|