|
Post by greenlightning on May 2, 2007 19:07:04 GMT 2
Terry wandelde de kamer van hoge nood in. Ketels, boeken met alle dranken die je maar bedenken kon -'waarom kom ik daar nu pas achter? Had me een hoop tijd bespaard als ik de verboden afdeling van de bieb niet had hoeven afzoeken'- en genoeg stoelen en banken om rustig met elkaar te kunnen overleggen.
Terry glimlachte tevreden. Dit zou een perfecte plaats zijn. Nu maar hopen dat de leden niet al te laat zouden komen...
|
|
|
Post by nouan on May 2, 2007 20:18:09 GMT 2
Seth stond voor de plek waar de kamer van hoge nood beschreven was. 'Toverdranken' Hij hoefte het alleen maar te denken en een deur zwaaide open. Snel keek hij of er niemand was en stapte hij naar binnen. Hij zag Terry zitten. "Hoi" Zei hij twijfelend. Hij had zijn toverstok bij zich, voor de zekerheid.
|
|
|
Post by greenlightning on May 2, 2007 20:33:21 GMT 2
Terry keek op. Haar hart begon sneller te kloppen. Ze ahd neit verwacht dat hij de eerste zou zijn hier. Ze keek even of er iemand achter hem aankwam. Hij was alleen... ze waren samen alleen... Terry slikte even, nam haal cool pose weer in en glimlachte. 'Goed dat je er bent. Ga maar ergens zitten. Ik wilde even wachten tot de anderen er waren, maar nu je er toch bent, ik was van plan om vandaag te beginnen met de handigste drank ooit gebrouwd: Het waarheiddsserum. De echte naam boeit me niet, dat zoek je maar op in een boek, ik luister nooit naar Sneep.' Ze draaide zich om en zocht een boek waar de drank in zou staan. 'Als je deze drank maakt in de les, dan krijg je gegarrandeerd een negen of hoger, dit is een drank voor gevorderden.'
|
|
|
Post by nouan on May 2, 2007 21:22:46 GMT 2
"Oke" Zei Seth en hij keek naar het boek. Hij betwijfelde of het wel zou lukken, maar zonder sneep in de buurt zou het gegarandeerd beter gaan. "Ik hoef het toch niet uit te testen zoals bij sneep he?" Vroeg hij een beetje onzeker. hij ging naast Terry zitten en staarde naar de ketel.
|
|
|
Post by greenlightning on May 2, 2007 21:46:12 GMT 2
Terry gaf hem eht boek aan en rekte zich uit. 'Je mag eht wel op mij testen hoor. Ik spreek toch altijd de waarheid,' zei ze emt een knipoog en lachte toen. Ze moeste er niet aan denken dat hij zou weten wat ze voor hem voelde! Ze hielp hem met het gaan van de juiste bladzijde. 'Ik weet dat het er erg ingewikkelt uit ziet, maar het is niet zo moeilijk als eht lijkt. Ik maak altijd eerst alle ingerdienten klaar voor ik zelfs maar begin met het maken van eht drankje. Je kan misschien bang worden dat je in tijdgebrek komt - ze boog iets verder voorover om een bepaalde zin aan te wijzen - maar zoals je hier ziet, heb je maar twee minuten om de gemalen stekels van de gestekelde tijgervis toe te voegen, trewijl je die in honderd gelijke stukjes moet hebben gesneden. Als je dat al hebt gedaan, kan je alles een stuk rustiger aan doen.' Ze kwam overeind en glimachte lief naar hem.
|
|
|
Post by nouan on May 2, 2007 22:04:44 GMT 2
"Heb je een manier hoe je dat snel kan doen?" Vroeg Seth. Hij had het zelf niet door maar hij klonk ietwat opgewonden. Rustig keek hij nog eens het boek in. "Zullen we maar beginnen dan?" Vroeg hij uiteindelijk. Na het boek even bestudeerd te hebben.
|
|
|
Post by greenlightning on May 2, 2007 22:13:47 GMT 2
Terry knikte. 'Ik weet dat Tess vanavond niet kan. Ze komt morgen. Maar ik vraag me af waar Jake blijft.' Ze keek even naar de deur, haalde toen haar schouders op en haalde uit een kastje een heleboel ingredienten. Als ze heel eerlijk tegen zichzelf was, was ze wel blij dat ze met z'n tweeen waren. Ze wilde niks liever. 'Kan jij het vuur odner die ketel daar aansteken en dat tafeltje er iets dichterbij halen?' vroeg ze, terwijl ze diep voorovergebogen hing om over een kastje heen, in de kast daarachter, uit het onderste laatje een paar verse papaya balderen te pakken. Ze had ze te pakken, wilde omhoog komen, maar kreeg het niet voor elkaar. 'Help!' lachte ze.
|
|
|
Post by nouan on May 3, 2007 7:51:10 GMT 2
Seth glimlachte en liep naar terry toe. "Zit je vast ofzo?" Vroeg hij schaapachtig en hij keek even naar de ketel. "Moet ik de bladeren overnemen?" Vroeg hij daarna een beetje Serieuzer. Hij was een tikkeltje zenuwachtig al wist hij niet waarom.
|
|
|
Post by greenlightning on May 3, 2007 14:36:12 GMT 2
'Nee, ik kom niet meer overeind,' lachte Terry terwijl ze eht alsnog probeerd, maar de puntjes van haar tenen hadden neit genoeg kracht en ze begon haar evenwicht al aardig te verliezen. 'Help me omhoog Seth, alsjeblieft. Ik zit hier vast. Ik meot afvallen!' Dat was neit waar, maar het was wel een gedachte die in Terry opkwam. Moest ze zichzelf verbeteren om hem op haar te laten vallen? Maar daar kon ze zich weinig druk om maken. Ze was nu druk bezig om te proberen zelf niet te vallen.
|
|
|
Post by admin. on May 3, 2007 14:40:47 GMT 2
Plots kwam Jade binnenvliegen. "Ik hoorde van Anne dat hier een potions clubje was? Ze heeft me de weg egwezen en ik heb dus geen briefje gestuurd, maar ik ben er!" grijnsde ze. "Oh.. Mag ik eigenlijk nog wel komen? Want ik be een beetje laat, want ik kijk nooit op het prikbord. Oei, zal ik even helpen?" ratelde ze door, terwijl ze met een pijnlijk gezicht naar terry keek. "Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar? Mooie kamer eigenlijk! Hoe heette die? De kamer van hoge nood ofzo? Bijna niemand kent hem, hè"
|
|