|
Post by nouan on May 3, 2007 14:42:31 GMT 2
"Je moet helemaal niet afvallen, dan word je net zo'n meisje uit de dreuzelwereld, weet je wel met dat anorexia?" Zei Seth snel. Hij liep naar Terry toe en trok haar rustig overeind. "Wat gebeurde er?" Vroeg hij om het plotselinge evenwichtsverlies van Terry. Hij keek even naar de deur die je van binnenuit de kamer wel kon zien, er kwam nog steeds niemand binnen. Misschien was hij een beetje té vroeg gekomen?
|
|
|
Post by greenlightning on May 3, 2007 15:02:56 GMT 2
'Ik stond op m'n tenen en kwam niet meer overeind.' Terry was een beetje buitenadem en grinnikte zachtjes om zichzelf. Ze was heel erg blij dat Seth blijkbaar neit vond dat ze moest afvallen. Eten was veel te lekker en zelf vond ze ook wel dat ze slank genoeg was. Ze liep naar het tafeltje en legde er de bladeren en de andere ingredienten op. 'Het vreemde is, dat je voor de grootste ingredienten, de fijnste mesjes moet gebruiken Je gaat als snel grote messen gebruiken e dan verpest je, zoals hier, het ene blad na het andere. Als je kleine mesjes gebruikt, dan kan je precies zien wat je doet en het bruikbare spul scheiden van het afval.' Terry wilde Seth graag helpen, maar ergens irriteerde ze zich wel aan het feit dat ze het over toverdranken had en niet over hem... over andere interessante onderwerpen.
|
|
|
Post by nouan on May 3, 2007 15:06:33 GMT 2
Seth keek even naar de messen. "Dat doe ik dus steeds fout." Zijn hand gleed naar het kleine mesje en ontmoette die van Terry, snel trok hij hem terug en begon hij te blozen (natuurlijk niet opzettelijk). "Sorry!" Zei hij snel en hij keek even naar zijn hand.
|
|
|
Post by admin. on May 3, 2007 15:09:11 GMT 2
Jade keek geïrriteerd naar Terry. "Hallo-o? Ik ben er ook nog?" zei ze. Ze leunde tegen de deur, die toch naar binnen open moest gaan. Beng! Jade lag op de grond. Iemand had de deur dicht opengedaan en kwam nu haastig naar binnen rennen, buiten adem. Het was een 1e-jaars, en droeg een gewaad van Griffoendor. "Sneep-! Sneep komt... eraan" hijgde hij. Jade keek hem lichtelijk verbaasd aan. Sneep was inderdaad niet erg vrolijk als iemand in de kame rvan Hoge nood zat- dat was duidelijk. De jongen renden de deur weer uit en Jade krabbelde overeind.
|
|
|
Post by nouan on May 3, 2007 15:11:53 GMT 2
Seth keek geschrokken op. "Sneep?" vroeg hij geschrokken. Hij trok Terry overeind. "Ik denk dat we even de kamer uitmoeten.. Niet?" vroeg hij snel, verbaasd van het feit dat hij nu meer praatte dan gewoonlijk.
|
|
|
Post by admin. on May 3, 2007 15:18:03 GMT 2
Jade wou de deur opnieuw opengooien- maar nog voor ze de deurknop raakte ging deze al open. Sneep kwam binnenlopen, en schreeuwde iets onverstaanbaars. Jade werd bleek- dat zu strafwerk worden, en punten aftrek. Als hij maar niet wéér de Conjict-veer gebruikte, die de woorden die je schreef in je hand krastte. Ze had er nog littekens van! "Zo, zo... een geheime club? Mooie plek hier, niet? DOm om de deur open te laten staan, al is het een kier! Strafwerk! 50 punten aftrek per persoon. Ik verwacht jullie- alle 3! morgenavond om 7 uur in de lerarenkamer." riep hij. Jade verbleekte.
|
|
|
Post by greenlightning on May 3, 2007 15:23:41 GMT 2
Terry staarde Sneep aan. 'Het spijt me vreselijk meneer, dit is geen geheime club, dit is een bijles groepje. Zoals U weet, ben ik een van de beste van de afgelopen jaren. Mijn chijfers standaard tienen of hoger, als u zo eerlijk zou zijn dat te geven. Kijk, ik heb geluk gehad met een neef die mij op jonge leeftijd altijd heeft eegenomen om drankjes te maken, maar er zijn er geneog die dat geluk neti hebben en het van u meoten ehm... leren zeg maar. Daarom krijgen ze bijles. Wilt u nu wel gaan? Wij zijn bezig.' Ze HAATTE hem. Met heel haar hart. Niet alleen om alles wat hij Anne en Manny ahd aangedaan, maar ook gewoon om de man die hij was. Ze WEIGERDE zich door hem te laten commanderen.
|
|
|
Post by nouan on May 3, 2007 15:30:35 GMT 2
Seth keek Sneep alleen maar Kil aan. Daar ging de voorsprong in punten van Griffoendor. Hij haatte Sneep, hij was immers ook de reden waardoor hij zo slecht was in Toverdranken. Hij keek even om zich heen. Naar de ketels die opgestapelt waren, naar de ingredianten op tafel. Eigenlijk wel grappig, net hadden ze hier nog zo gezeten met zn tweetjes.
|
|
|
Post by admin. on May 3, 2007 15:34:05 GMT 2
"Kan me niks schelen! Er is géén toestemming gevraagt aan mij, en aangezien ik leraar Toverdranken ben, moet je dat dus aan mij vragen! Morgenavond, 7 uur in mijn kantoor. De lerarenkamer werd al gebruikt! EN NU WEGWEZEN! voordat ik nog eens 50 punten aftrek voor elk. Dan zijn er 300 weg en staan jullie zelfs achter huffelpuf" blafte Sneep. Jade keek hem angstig aan. Ze was inderdaad bang voor hem, maar gaf dit niet toe. Sneep- waarom was hij zo- kil? Kon hij echt niks normaal doen? "Ok, meneer" piepte ze, ze wou zich omdraaien om de deur uit te gaan. "Miracle, vergeet niet dat je al strafwerk had bij toverdranken! Morgenn voor jou dus 2 x zoveel"
|
|
|
Post by nouan on May 3, 2007 15:37:43 GMT 2
Seth keek even kil naar Sneep en stond op, om zich vervolgens weg te haasten uit de kamer van Hoge nood. Gelukkig stonden ze nu nog wel voor in afdelingspunten, nog maar net. "Dan maar weer die punten terughalen tijdens de lessen.." Mompelde hij. Hij kreeg van veel leraren punten tijdens de lessen, vooral tijdens gedaanteveranderingen, aangezien hij daar het best in was.
|
|