|
Post by Merel on Jul 14, 2007 12:11:28 GMT 2
Mariël liep een beetje gebogen door Zweinsveld heen. Er was nu een aardige wind op komen zetten. Ze zou nu samen met Carmen naar Zacharinus gaan. Toen zij bij Zacharinus was ging ze snel naar binnen. Ze keek in het rond. Heerlijk.. Overal snoep.. En dan ook echt álles wat je je maar kan voorstellen. Ze zou er geen probleem mee hebben om hier een nacht te worden opgesloten. Ze keek achterom of ze Carmen nog kon vinden.
|
|
|
Post by Madjic on Jul 14, 2007 12:14:41 GMT 2
Carmen haalde een blaadje uit haar haar toen ze de winkel binnen kwam. "Lekker." Mompelde ze en keek toen om zich heen. "Wow! Lekker." Ze grijnste. "Ik ben geen snoepkont, maar zelf ik vind dit indrukwekkend." Ze was eigenlijk nog nooit hier binnen geweest, alleen vluchtig langs gelopen.
|
|
|
Post by Merel on Jul 14, 2007 12:27:49 GMT 2
Mariël lachte. "Nouwja, ik ben wel een snoepkont.. Dus het is zo ongeveer de hemel.. Er mist alleen een klein dingetje." Zei ze en keek Carmen met een veel betekende blik aan.. Ze hoopte dat ze die snapte. Ze liep naar een plek toe waar allemaal lollies en chocolade dingen stonden. Ze bekeek ze nadruklijk, want als ze dat niet deed, kocht ze gerust de helewinkel leeg.
|
|
|
Post by Madjic on Jul 14, 2007 19:26:03 GMT 2
Carmen trok een wenkbrauw op en schudde toen haar hoofd. Ze liep een rondje door de winkel en bekeek alles. "Wat hebben ze veel." Mompelde ze, merendeels tegen zichzelf.
|
|
|
Post by Merel on Jul 14, 2007 19:31:58 GMT 2
Mariël had een lollie gevonden die haar wel lekker leek, die zou ze zo ie zo nemen. Ze liep naar Carmen toe. "Van wat voor soort snoep hou je? Chocolade? Drop? Lollies?" Vroeg ze aan haar en keek ondertussen nog rond in de winkel.
|
|
|
Post by Madjic on Jul 14, 2007 20:24:01 GMT 2
Carmen haalde haar schouders op. "Ik hoef geen chocolade meer, ik hem nog een halve doos bonbons staan. En verder..." Ze haalde haar schouders op. "Ik weet het eigenlijk niet. Thuis hadden we alleen heel soms chocolade."
|
|
|
Post by Merel on Jul 14, 2007 20:35:04 GMT 2
"Alleen maar Chocolade?? Maar er is nog zo veel meer!! Nog zo veel ander lekkers!" ZEi ze.. Alleen maar Chocolade? Oke, Chocola was lekker.. Maar er waren nog zo veel ook lekkere dingen! "Oke.. Jij moet écht wat andere dingen gaan proberen!" Zei ze resoluut.
|
|
|
Post by Madjic on Jul 14, 2007 20:37:20 GMT 2
Carmen lachte. "Ja, sorry. Mijn ouders vonden dat we niet te veel mochten snoepen. Dus als we snoep hadden, dan waren dat van die dure bonbons. Maar, vertel me dan wat ik eens moet proberen. Jijbent zo te horen meer ervaren dan ik."
|
|
|
Post by Merel on Jul 14, 2007 20:39:44 GMT 2
"Geeft niks joh.. Ik vind het alleen zo raar.. Ik snoep altijd zo veel, en het is dan zo raar om te horen dan je eingelijk maar zelden snoep eet."Zei ze en keek even in het rond. "Nouwja.. Zoals je ziet heb je bijvoorbeeld. Lollies; in écht alle kleuren, soorten, maaten en smaken.. Zelfde geld voor chocola, en allerlij ander snoep." Legde ze uit.
|
|
|
Post by Madjic on Jul 14, 2007 20:43:32 GMT 2
Carmen haalde haar schouders op. "Snoep maar te dik en is slecht voor je tanden. Ik wil geen dikke kinderen met uitgevallen tanden." Imiteerde ze de stem van haar moeder. "Goed, dan ga ik voor de lollies." Ze liep naar de lollies. "... Ok en nu?"
|
|