|
Post by birgit on May 17, 2007 11:58:35 GMT 2
Tess ging rennend naar de meisjeswc. Ze ging op een wc zitten en toen rolden er twee tranen over haar wang.
Waarom... Waarom? zei Tess in haar zelf. Waarom heeft hij het nou? En waarom iemand anders niet? Laat Jake gewoon leven. Laat mij maar doodgaan... Tess huilde nou helemaal.
Wat is er Tess? Vroeg Jammerende Jenny. Jammerende Jenny wist inmiddels Tess haar naam al. Tess kwam zovaak in de meisjeswc om uit te huilen.
Het is Jake, Hij heeft het uitgemaakt door een stem. Ik weet niet wat ik moet doen. Hij verteld het aan niemand. Dat moet hij eigenlijk wel doen. Tess begon nu nóg harder te huilen...
|
|
|
Post by greenlightning on May 17, 2007 16:26:26 GMT 2
De deur van de meisjes wc ging open. Langzaam liep Shirie binnen. Ze schrok even toen ze zag dat er iemand was en haar mond viel open toen ze jammerende Jenny zag. 'Een spook op een meiden wc? Kan je geen betere plaats vinden?' Haar accent scheen door, hoe goed ze eht ook probeerde te verbergen. Ze liep langs Tess heen en bekeek haar vanuit de spiegel, terwijl ze haar haren goed deed. 'Wat is er met jou? Waarom zo verdrietig?'
|
|
|
Post by birgit on May 17, 2007 16:48:09 GMT 2
Het is Jake. Hij heeft het uitgemaakt door... door... Verder kon Tess niet praten.
Tess kreeg heel veel tranen in haar ogen.
Dit is een meisjeswc en ik ben een meisje hoor... Jammerende Jenny ging richting Shirie. En jij dan Tuttebolletje... Jammerende Jenny was nu heel boos op Shirie. Ze ging door haar heen om haar bang te maken...
|
|
|
Post by greenlightning on May 17, 2007 16:53:54 GMT 2
Shirie rolde met haar ogen. 'Wat moet een sppok nou op een wc. Als je niks eet of drinkt, dan hoeft er ook niks uit.' Ze draaide zich om naar Tess en glimlachte. 'Ik weet niet wie Jake is, maar het komt vast wel goed. Weet je waarom hij het heeft uitgemaakt?' Ze eek weer even in de spiegel. Haar haren zaten door de war. Een keer haar ahnd erdoorheen en het zou weer goed zitten. Toch kon eht haar eigenlijk helemaal niet schelen dat het niet zat...
|
|
|
Post by birgit on May 17, 2007 17:12:31 GMT 2
Hou je erbuiten... Of zullen we van lichaam veranderen? Dan kan je zien hoe het is om een spook te zijn... Jammerende Jenny was vastbesloten dat ze dat wou.
Ophouden jullie. We zijn hier met mij bezig. Niet met jullie geruzie... Tess was nu nog steeds verdrietig maar ook boos. Hij heeft een stem in zijn hoofd. Dat is een ziekte. Hij wil niet naar de dokter. Iemand moet met hem gaan praten... Iemand die hij vertrouwd. Hij heet alleen gezegd dat hij Een ziekte had. Maar verder niet. Ik zei dat ik nog steeds van hem hield. Maar hij zij: Ik hou ngo steeds van je maar ik denk dat het niks meer word. Toen ben ik hierheen gegaan...(lees Meer maar van Jake en Tess...) Tess zag dat Shirie veel met haar haar bezig was, maar dat ze wel geïntereseerd was in Tess haar verhaal.
|
|
|
Post by greenlightning on May 17, 2007 17:21:41 GMT 2
Shirie zuchtte diep. 'Als je echt om hem geeft, dan moet je hem naar het Ziekenhuis sturen. Echt, dwing hem of vertel het erkamentus. Als je van hem houdt doe je dat. Misschien dat hij eht niet wil, maar zijn gezondheid is het belangrijkste toch?'
Ze wierp een blik op het spook, draaide haar rug naar haar toe en glimlachte naar Tess. 'Ik ben Shirie Ashinta trouwens. Ik ben uitwisselings student. Ik ben hier maar voor een paar maanden.'
|
|
|
Post by birgit on May 17, 2007 17:47:55 GMT 2
Maar hoe moet ik dat tegen Perkamentus zeggen? Wil je meegaan? Ik kan dat niet alleen... Tess wierp een blik naar Shirie. Ik ben Tess Karon. Ow jammer. Ik blijf hier de hele tijd. Mijn tweeling zus zit ook op Zweinstein. Ene Joyce Karon... Tess bleef naar Shirie kijken om erachter te komen of zij mee wou naar Perkamentus.
|
|
|
Post by greenlightning on May 17, 2007 18:36:10 GMT 2
Shirie haalde haar schouders op. 'Ik ga wel mee als het moet. Toch zou het goed zijn als je eerst Jake nog laat weten dat het gaat vertellen en of hij dat neit zelf wil doen. Ik zou het wel fijn vidnen om het te weten als iemand eht ging vertellen... maar laat je niet door hem er vanaf brengen. Je doet het tenslotten voor hem.' Ze keek nog even in de spiegel en staarde in haar eigen ogen. Mijn vaders ogen... Ze had hem voor eht eerst gezien hier op school. Voor het eerst in haar leven...
|
|
|
Post by birgit on May 17, 2007 18:43:32 GMT 2
Maar hoe moet ik dat vragen? Ik durf hem niet onder ogen te komen. Tess keek Shirie aan. Inmiddels was ze al van de wc af. Ze ging voor de spiegel staan en pakte een zakdoek. Bedankt dat je meewilt. Ik ken eigenlijk niemand -op één iemand na dan- die zoiets voor me doet. Ik ken wel meerdere aardige mensen maar jij helpt me. Ik ken nog 4 meisjes en die helpen me ook heel goed. Dat zijn: Alette, Tifa, Terry en Shinami. Alleen Shinami is blind en kan niet zo goed helpen maar ze helpt eigenlijk toch.
Tess had inmiddels de tranen al weggeveegd. Toen ze naar Shirie keek om op antwoord te wachtten.
|
|
|
Post by greenlightning on May 18, 2007 20:38:22 GMT 2
Shirie haald haar schouders op en glimlachte. 'Het is toch heel normaal om iemand te helpen als je dat kan? Geen zorgen, je an me vertrouwen. Je hoeft eht neit te doen, ik bedoel, je kent me net. Maar misschien dat je nog wel ontdekt, dat je aan mij een hele goeie zou hebben. Kom, laten we maar gaan. Kijken of we je vriendje kunnen redden.' Ze liep lang Tess heen en hield de deur voor haar open.
|
|