|
Post by greenlightning on May 20, 2007 20:56:06 GMT 2
Ze had het geprobeerd, toch zeker voor vijf minuten, maar in eht donker en met alleen het zachte gekras van veren op perkament en het gedraai aan telescopen, was Terry uiteindelijk toch door de slaap overmand. Naast haar zat Shirie. Ze staarde door de telescoop en had nauwelijks door dat er een meisje naast haar lag te slapen. Ze dacht aan Tom en voelde zich vreemd van binnen... Er waren geen wolken aan de hemel en binnen was het zelfs voor haar warm genoeg met een dike trui aan. Ze tekende blind op de kaart en probeerde, in plaats van de opgegeven hemellichamen, nieuwe te ontdekken.
|
|
|
Post by Krista - on May 20, 2007 21:24:35 GMT 2
Aan de andere kant van Shirie was een jongen, Florian, ook overmand door slaap. Zijn hoofd was langzaam opzij gezakt en hij zat in een vreemde houding op zijn stoeletje, terwijl er af en toe een ademstootje uit zijn mond kwam.
Evan probeerde zijn hoofd bij de les te houden, maar dat bonkte en hij kreeg een vreemd verlangen iemand een enorme kopstoot te geven. Naast hem zat Terry, maar die zat niet meer. Ze sliep. Ergens kreeg hij ook wel behoefte om te slapen maar hij had zichzelf plechtig beloofd niet meer in slaap te vallen tijdens de lessen.
|
|
|
Post by greenlightning on May 20, 2007 21:28:04 GMT 2
Tyra gooide de deur open en Miquel, die samen met haar binnen kwam brulde: 'Alarm alarm! Dooddoeners, dooddoeners!' Terry werd met een schok wakker, sprong op en keek bang om zich heen. Shirie keek niet op. Die jongen boeide haar niet. Als er dooddoeners waren.. dan ahd ze dat wel geweten.
|
|
|
Post by Krista - on May 20, 2007 21:31:58 GMT 2
Evan werd met een schrokje wakker, maar toonde geen aandacht aan Miquel en Tyra, en zakte vrij snel weer in.
Florian mompelde iets in zijn slaap, kwam overeind en stootte zijn hoofd hard aan de telescoop.
|
|
|
Post by greenlightning on May 20, 2007 21:43:44 GMT 2
Tyra lachte. Ze liep naar Florian toe. 'Gaat het?'vroeg ze hem en grinnikte zacht, terijl ze over de plek aaide waar hij zich ahd gestoten. Miquel snoof alleen maar. Hij ging ergens aan een Telescoop zitten, maar moest zich helaas wel verantwoorden tegenover de leraar. Shirie zag Miquel, en ze zag dat hij haar ook zag. Ga toch vliegen... arrogante kwal... Niet bepaald har tiep, hoe knap hij ook was. Ze staarde weer naar buiten.
|
|
|
Post by Krista - on May 20, 2007 21:47:47 GMT 2
Meija liep langs de mensen, wierp een boze blik op Florian, zoals altijd, en liep regelrecht naast Miquel en plofte naast hem neer terwijl ze zonder iets te zeggen haar telescoop opstelde.
"ja hoor" zei Florian met een brede grijns "Nu wel"
|
|
|
Post by greenlightning on May 20, 2007 22:15:55 GMT 2
Tyra glimlachte. 'Sorry, let niet op hem. Ik laat hem nu maar gewoon zijn gang gaan, ik ben te blij dat hij weer terug is. Is er nog iets boeiends te zien aan de hemel?' Ze sommeerde een stoel en besloot zijn telescoop te delen. Aan zijn glimlach te zien zou hij het niet erg vinden. 'Ja meneer, ik weet dat ik er neit mee moet spotten. Sorry.' Miquel maakte zich snel uit de voeten. Hij gig helemaal achteraan zitten, weg van alles! Terry zuchtte diep. Had je hem ook weer... Ze ging zitten. Blij dat hij velig was, balen dat hij hier was.
|
|
|
Post by Krista - on May 21, 2007 19:52:52 GMT 2
"Ik heb een vallende ster gezien, geloof ik" zei Florian peinzend terwijl hij een stukje opschoof om Tyra er ook bij te laten. "Betekend dat wat? Misschien krijgen we sneeuw morgen"
"Al wat gezien?" zei Meija kortaf naar Miquel terwijl ze door het gat van haar telescoop tuurde. Zij niet. In ieder geval.
|
|
|
Post by greenlightning on May 21, 2007 20:05:31 GMT 2
'Ik zie jou,'zei Miquel, terwijl hij naar buiten staarde. Sterrenbeelden waren mooi... Hij zag ze alleen nooit!
Tyra boog zich naar voren en tuurde door de telescoop. 'Waar dan?' Toen kwam ze weer overeind en keek Florian vreemd aan. 'Wat heeft een vallende ster nou met sneeuw te maken?'Eve was ze stil. 'Snowboarden!' Gilde ze toen opeens en sprong op.
|
|
|
Post by Krista - on May 21, 2007 21:08:00 GMT 2
Verbaasd staarde Florian naar Tyra. "Zo kun je het ook zien" zei hij verwonderd en bladerde rustig verder in zijn astronomie boek.
"Zie je ook andere dingen?" zei Meija slaperig terwijl ze zich uitrekte. Ze wou dolgraag weer naar bed.
|
|