|
Post by admin. on Jul 8, 2007 19:38:53 GMT 2
Met een lichte kraak opende Prue de deur, en liep naar binnen. Kist stond al voorin het lokaal, een achtergebleven eerstejaars aan het helpen. Arme jongen, dacht Prue, Van dat gezeur komt ie nooit meer af. Onzinnig gezeur, zelfs. Een extra vraag betekend alleen maar dezelfde uitleg opnieuw. Ze schudde haar hoofd en ging zitten.
"Oké, oké, ik begrijp het al, meneer, ik begrijp het!" zei de eerstejaars, terwijl hij weg wou lopen. Kist ging met zijn hand over de schouder van de jongen, waardoor deze even een rilling kreeg. Prue liet haar kin op haar hand leunen, terwijl ze het schouwspel bekeek. "Meneeer, ik begrij-hijp het al" probeerde de jongen, maar Kist wou hem niet laten gaan. Nu kwam Prue overeind en liep op hem af.
"Proffesor?" vroeg ze. "Wanneer moest dat werkstuk over de heksenverbrandingen nu af?". Ze wees onzichtbaar naar de deur, met de hoop dat de eerstejaars het begrip. De vraag was totaal onnodig, omdat ze het werkstuk al lang hadden ingeleverd. Dit leek Kist niet te merken. "Volgende week, juffrouw Aliander, volgende week"
|
|
|
Post by melien on Jul 8, 2007 19:49:29 GMT 2
Elvira liep het lokaal binnen. Ze sloeg de situatie gade en snapte het. Ze ving de laatste woorden van Kist nog op. "Volgende week al?!" vroeg ze met verschrokken verbazing op haar gezicht. Ze glimlachte even anar Prue. Haar tas dumpte ze bij het tafeltje naast Prue voordat ze naar professor Kist liep.
|
|
|
Post by admin. on Jul 8, 2007 19:58:33 GMT 2
Prue legde haar vinger op haar lippen, en maakte zonder geluid duidelijk dat het gewoon een smoesje was. Prue knikte naar Kist en liep naar de tafel, waar ze haar tas naast zette.
"Hoi" mompelde ze. Ze viste haar boeken uit haar tas en legde ze op tafel, net als haar veer en inkt.
|
|
|
Post by melien on Jul 8, 2007 20:05:04 GMT 2
"Hoi." zei Elvira. Op fluistertoon vervolgde ze: "Weet ik. Ik speelde alleen even mee.". Ze ging nu aan het tafeltje zitten en pakte alvast haar spullen. Het eerste klassertje was al nergens meer te bekennen.
|
|
|
Post by admin. on Jul 8, 2007 20:09:56 GMT 2
"Oke" mompelde Prue, en ze haalde haar schouders op. Kist begon zijn les met één va de gebruikelijke toespraken over heksenverbrandingen, die bijna elke leerling in het lokaal in slaap zou laten vallen. Prue was echter één van de weinigen die het voor elkaar kreeg op te letten in een les van Kist, puur omdat het vak haar interreseerde.
|
|
|
Post by melien on Jul 8, 2007 20:14:15 GMT 2
Elvira luisterde. Haar gedachten dwaalden echter telkens af naar het gala. Op een gegeven moment krabbelde ze iets op een stuk perkament.
Ik heb zin in het gala. Jij ook?
Ze gooide het op Prue's tafel zodra Kist niet keek.
|
|
|
Post by admin. on Jul 8, 2007 20:15:59 GMT 2
Prue trok een wenkbrauw op bij het zien van het stukje perkament, maakte snel een aantekening over de dingen die Kist op het bord schreef en las het stukje perkament. Ze doopte haar veer in de inkt en zette wat op papier.
Al een date?
Ze grijnsde terwijl ze het blaadje naar Elvira schoof.
|
|
|
Post by melien on Jul 8, 2007 20:18:21 GMT 2
Elvira was bezig over te schrijven wat op het bord stond toen het briefje weer bij haar belandde. Ze maakte even de zin af en las toen het briefje. Ze grijnsde. Haar veer werd in de inkt gedoopt waarna ze een antwoord schreef.
Ja, Roc. Jij?
Ze schoof het briefje weer terug.
|
|
|
Post by admin. on Jul 8, 2007 20:24:37 GMT 2
Vlug wierp ze een blik op Kist, die nog steeds druk bezig was met zijn notities, die door hem heen te lezen waren. Ze pakte het briefje, las hem en doopte haar veer in de inkt.
Dark, uit Zwadderich
schreef ze. Onwillekeurig grijnsde ze terwijl ze hem terugschoof.
|
|
|
Post by melien on Jul 8, 2007 20:27:39 GMT 2
Elvira had net het laatste woord van het bord, van wat er tot nu toe stond, opgeschreven toen ze het briefje weer terug kreeg. Ze las het en lachte in stilte. Gauw schreef ze iets terug.
En? Is hij leuk/aardig?
Ze schoof het briefje weer terug en keek weer naar het bord. Er was weer wat bijgekomen. Ze doopte haar veer in de inkt en schreef ook dit op.
|
|