|
Post by leyla on May 12, 2007 0:05:47 GMT 2
Leyla liep de les in. Ze was nog optijd, wat haar verbaasde. Ze ging zitten aan een leeg bankje. Ze pakte haar boek, veer en inktpotje. Ook haalde ze haar toverstok uit haar zak. Omdat er nog geen spoor van professor Banning te bekennen was, begon ze op het perkament te tekenen.
Professor Banning liep naar binnen. Hij ging op een stoel staan om boven het bureau uit te komen. "Boeken open op pagina 50." Zij hij. "Vandaag gaan we een bezwering leren, waardoor je toverstaf naar het noorden wijst." Hij schreef de spreuk op het bord. Windroosbezwering
Leyla keek naar het bord. Wat saai, een windroos. Ze ging verder met tekenen en nam nieteens de moeite de rest uit het boek te lezen.
|
|
|
Post by Merel on May 12, 2007 15:17:17 GMT 2
Mariël kwam binnen gelopen. Nog net voordat Banning binnenkwam. Ze plofte haar tas naast Leyla neer. "Hoi!" Zei ze vrolijk. Ze keek naar het bord. Een windroos. Gadverdamme. Wat saai. Ze rolde met haar ogen en keek weer naar Leyla. "Leuke tekening." Zei ze. Ze pakte haar toverstok en schroof haar stoel naar achter. Op haar schoot probeerde ze het Patronus nog eens te maken. Ze vond het leuk dat het haar gelukt was bij VTZK. Nu lukte het weer. Een prachtige sterke leeuw kwam tevoorschijn. Ze ging van alles met hem doen op haar shcoot. zo dat Banning het niet zag.
Rachanna kwam binnen gelopen. Te laat. Zoals gewoonlijk. "Sorry." mompelde ze. Zonder op antwoord te wachten ging ze zitten. Zo vermogelijk bij de Griffoendors vandaan. Ze las het bord. Windroosbezwering. Ze zuchte van verveling. Die kende ze al. die had ze ooit moeten leren toen ze als opdracht het bos werd in gestuurd om iemand af te luisteren. Uit verveling pakte ze haar boek en ging kijken of er nog een 'leuke' spreuk in stond. Ze vond een die haar wel zinvol leek en ging zie maar eens proberen.
|
|
|
Post by admin. on May 12, 2007 15:21:06 GMT 2
Ook Hermelien kwam binnenlopen. "Sorry dat ik zo laat ben, sorry!" mompelde ze op een smekende toon. Ze ging vooraan zitten en keek naar het bord. "Wie doet hem even voor?" vroeg Banning. Hermelien stook meteen haar hand op. "Wijs me de weg" vertelde ze haar toverstok, terwijl ze hem op haar hand legde.
|
|
|
Post by leyla on May 14, 2007 19:46:10 GMT 2
Leyla zag Mariël binnen komen. Net op tijd.want ze ziet professor Banning nog geen 3 meter achter haar lopen. "Hey Mariël" Zei ze vrolijk terug. "Saai hè?? Een windroosbezwering! Bàh! Ik heb er nu al geen zin meer in. Leerde we maar een andere bezwering, 1 waardoor je langer onder water kan blijven bijvoorbeeld." Ze keekt nogmaals naar het bord en daarna weer naar Mariël. "Wat ben je aan het doen?" Vraagt ze.
|
|
|
Post by Merel on May 14, 2007 19:51:58 GMT 2
Mariël lachte. Typisch haar vriendin weer. "Ben met mijn Patronus aan het klieren, beter dan een windroos maken." Zei ze met een grijns. "Hebben we geleerd bij VTZK." Voegde ze eraan toe. Ze liet de leeuw nu op leyla haar schoot lopen. Deze ging er rustig bij liggen. "Lui beest!" Mompelde ze. "Langer onderwater blijven, Klinkt aardig! Misschien maar eens opzoeken?" Zei ze met een duivelse grijns op haar gezicht.
|
|
|
Post by leyla on May 14, 2007 20:09:30 GMT 2
"Grappig beest!" Fluisterde ze, want de les was al begonnen. "Was ik bij die les, want ik heb die volgens mij niet geleerd." Zei ze."Wil je hem mij ook leren?!"Vroeg ze enthosiast. Ze was zo opgewonden dat ze steeds harder was gaan praten. Geschrokken dempte ze haar stem. Gelukkig had professor Banning niks gehoord en ging gewoon door met zijn verhaal. Ze keek naar de leeuw die op haar schoot lag. "Goed idee, ik ga vanmiddag naar de Bibliotheek om het op te zoeken. Ga je mee?"
|
|
|
Post by Krista - on May 14, 2007 21:13:38 GMT 2
Florian zag Rachanna zitten en grijnsde breed. Rustig liep hij naar de lege plek naast haar en dumpte daar zijn tas. Hij had behoefte aan een heel lesuur Rachanna irriteren. "Hoi" zei hij ademloos terwijl hij zich omdraaide in haar richting.
|
|
|
Post by Merel on May 15, 2007 15:24:30 GMT 2
Rachanna zuchte diep en rolde even met haar ogen. Niet Florian. Ze mocht hem echt niet. Hij had een paar keer op de gangen kijhard Modderbloedje tegen haar geschreeuwd. Modderbloedje! Ze was van Zuivere bloede! Ze kon hem echt niet uitstaan. "Hoi, Ga Griffoendors irriteren. Zei ze en knikte in de richting van Mariël en Leyla.
"Ja." zei Mariël "Goed idee." Ze zwom welleens, maar vond het irritant zosnel weer boven te moeten komen. "Dat is een Patronus." Fluisterde ze en boog zich in de richting van Leyla. "Hebben we van die nieuwe docent geleerd. Hij vond het boek wat saai. " Ze knipoogde.
|
|
|
Post by leyla on May 15, 2007 17:27:34 GMT 2
"Dat komt niet vaak voor, een leraar die het boek saai vindt!" fluisterde ze. 'Was zij nou ook maar naar die les gegaan! Maar nee, zij moest weer zonodig uitslapen!' dacht ze in zichzelf. "Maar wil je mij die patronus ook is leren? Komt er bij mij dan ook een leeuw uit?" vroeg ze net iets te opgewonden. Professor Banning had het gehoord en keek Leyla recht aan. "Waar komt ook een leeuw uit, Leyla?" Vroeg hij. "Wat zei ik als het laatste?" Leyla wist het niet en werd knalrood. "Schrijf maar 1 rol perkament vol met; Ik mag niet praten onder de les maar moet goed opletten naar wat er gezegd en behandeld wordt!" Leyla wist het al. Ze had strafwerk te pakken!
|
|
|
Post by » Aline. on May 15, 2007 17:29:44 GMT 2
Chloë kwam, te laat, binnenlopen. Ze wierp een blik op het bord en rolde met haar ogen. Windroosbezwering. Wat hadden ze dáár nu weer aan? Even wilde ze meteen rechtsomkeert maken, zodat ze deze les niet hoefde mee te maken, maar Banning had haar al gezien. Ze negeerde Bannings opmerking over haar te laat-komen en liep richting Rachanna. Ze ging op de lege plaats aan de andere kant van Rachanna zitten, en keek Florian even hatelijk aan. Ze wist dat hij Rachanna vaak irriteerde. Iemand van Huffelpuf nog wel! Hoe durfde hij? Ze pakte haar boeken en begon tegen Rachanna te praten: 'Hoi, ook al zo'n zin in deze les?' Sarcasme droop van haar gezicht af, ze sprak zo luid dat zelfs Banning het kon horen.
|
|