|
Post by » Aline. on May 16, 2007 21:38:25 GMT 2
'Haha, hebben jullie ouders ook zulke mooie gezichten?' lachte Chloë, doelend op alle zweren en de tong aan hun gehemelte. Ze barste los in een lachbui en moest zich even aan Rachanna vasthouden om van het lachen niet van haar stoel af te vallen. Toen ze eenmaal een beetje was uitgelachen keek ze even naar de deur, ze konden Banning nu even niet gebruiken. Gelukkig was er nog geen spoor van de professor.
|
|
|
Post by Krista - on May 16, 2007 22:28:35 GMT 2
Meija was woest. Niet zomaar woest, nee, woedend. Ze gilde, maar dat ging niet goed met haar tong, dus met een zwiepje van haar stok hefde ze de vloek op, evenals de zweren. Aan Florian besteedde ze geen aandacht, ze had toch geen behoefte aan met hem te praten. Nooit eigenlijk.
Florian greep zijn toverstok die een paar meter verder lag. Ook hij had de vloeken weer opgeheven maar had wel een bloedende schram bij zijn voorhoofd. Moeizaam kwam hij overeind en staarde vol ongeloof naar Meija. Dat er zoveel geluid uit zo'n meisje kon komen.
|
|
|
Post by greenlightning on May 16, 2007 22:31:56 GMT 2
Opeens ging de deur open. Een meisje met een donkere huid, lang bruin krullend haar en lichte bruine ogen kwam binnen. Ze staarde de klas onbewogen aan. Ze keek of ze een leraar zag en haalde toen haar schouders. 'Is hier ergens een leraar aan wie ik dit briefje kan geven? Ik ben uitwisselingsstudent. Hoi.' Ze sprak met een licht accent. Ze had een ahnd in haar broekzak en de ander stak ze op als een groet. De uitdrukking op haar gezicht was verveeld.
|
|
|
Post by Krista - on May 16, 2007 22:41:55 GMT 2
In een ruk richtte Meija haar toverstok op het meisje, maar liet hem zakken toen ze zag wie het was en trok Florian aan zijn kraag overeind, staarde hem geïrriteerd aan en mompelde 'waarom moet jij nou altijd in de problemen komen?'
Florian luisterde niet maar veegde haastig met zijn mouw het bloedspoor weg, waardoor er op de grijze stof een roodachtige vlek bleef.
|
|
|
Post by Merel on May 16, 2007 22:45:14 GMT 2
Mariël keek op. Er kwam een nieuw meisje binnen. "Briefje op het bureau leggen, denk ik zo." Zei ze als antwoord, aangezien niemand het deed. Ze wenkte dat ze naast haar kon zitten, als ze wou. Even keek ze naar het vechtende clubje. Het waren ook bijna altijd dezelfde. Ze zuchte en schudde haar hoofd. Ze hielp maar even niet, ze had al genoeg problemen.
|
|
|
Post by greenlightning on May 16, 2007 22:47:38 GMT 2
Shirie haalde haar schouders op. Ze legde het briefje neer en sommeerde haar tas. Ze ging voor Mariël zitten. Ze keek naar de vechtende mensen. 'Wat is hun probleem? Zwaderich tegen Griffoendor? Ik heb niks anders gezien sinds ik hier ben. Ik ben Shirie Ashinta. Haaj.' Ze zei dit alles tgen Mariël zonder haar aan te kijken. Haar ogen gericht op de mensen met de toverstok. Dat had ze wel geleerd.
|
|
|
Post by Krista - on May 16, 2007 22:50:41 GMT 2
Meija vloekte zacht en liep terug naar haar plaats alsof er niets gebeurd was. Maar ook zij had een rare vlek op haar kin, afkomstig van de zweren.
Florian strompelde weg en trok zijn tas achter zich aan. Hij had geen behoefte meer naast Rachanna te zitten, hoe grappig hij het ook vond. Nu was de lol er toch af.
|
|
|
Post by Merel on May 16, 2007 22:50:49 GMT 2
"Hey, Mariël Elfglow. Wat hun probleem is, is waarschijnlijk elkaar. Altijd al zo geweest. En volgens mij - ze keek even goed. - is het nog nieteens zozeer Griffoendor - Zwadderich." Zei ze en keek naar de vechtende leerlingen. Ze zuchte. "Maar ik zou me als ik jou was niet mee bemoeien, tenzij je de raarste vervloeking over je heen wil krijgen, en altijd problemen wilt hebben." Zei ze maar. Ze wist het uit ervaring. Als ze niemand hadden om te pesten, was je vaak de pineut.
|
|
|
Post by greenlightning on May 16, 2007 22:57:39 GMT 2
Shirie zwaaide haar ahren achterover en haalde haar schouders op. 'Het zal wel. De keer dat iemand mij verslaat is de dag dat ik een dreuzel word. Maar goed, je zal het wel weten. Ik vind ruzie zinloos. Zeker in de les. Toch, ben ik blij dat er geen echte ls is. Ik ben niet echt... geweldig in dit vak...' Even kwam er een scheurtje in haar zelfverzekerde uitstraling, maar met een licht lachje herstaklde ze die weer.
|
|
|
Post by Krista - on May 16, 2007 23:01:15 GMT 2
"Heb je iets tegen dreuzels?" sneerde Meija naar Shirie, valser dan ze bedoelt had en staarde haar aan. Ze had het niet zo op mensen die het grappig vonden dat ze modderbloed was, of dat ze dreuzelouders had.
Florian zuchtte even en depte met zijn mouw zijn voorhoofd. Het had niet echt veel nut. Het ging alleen maar erger bloeden.
|
|