|
Post by greenlightning on May 16, 2007 23:10:05 GMT 2
Shirie trok vragend een wenkbrouw op. 'Nee hoor, helemaal niks. Ik ben eht alleen niet. Ik zal het ook nooit worden. Vandaar de woordkeuze. Wind je niet zo op.' Ze draaide zich weg van Meija. Mensen die haar aanvielen, nee, niet de moeite waard. Ze keek de klas rond. Wat voor lereaar zou hier lesgeven? Zou hij net zo zijn als haar leraar?
|
|
|
Post by Krista - on May 17, 2007 10:09:21 GMT 2
Meija was even stil en liet zich dan neerslachtig neervallen op de stoel. "o.." zei ze en glimlachtte even vaag "Sorry dan, ik dacht even dat je net als hen was". Ze wierp een veelbetekenende blik op de zwadderaars.
|
|
|
Post by greenlightning on May 17, 2007 16:24:19 GMT 2
Shirie keek weer om. Ze glimlachte. 'Geeft niet. Ik ben eigenlijk, nog een van hen, nog een van jullie. Ik ben hier maar voor een jaar. Was een idee van Perkamentus. Hij dacht dat nieuwe mensen leren kennen een goed idee was. Ik geloof dat er nog meer zijn, maar ik ben de enige van mijn school. Vreemd eigenlijk. Vertel eens, hoe is deze school? Behalve dan dat het hier ijskoud is!' Ze droeg een warme trui en een lange broek, zelfs al was het nog zomer.
|
|
|
Post by Krista - on May 21, 2007 7:22:47 GMT 2
"Nou" zei Florian voordat Meija haar mond open kon trekken "Het is best leuk, als je maar met de júiste mensen omgaat". Overduidelijk wierp hij een blik op de zwadderaars, keek dan naar Shirie en grijnsde breed.
Meija rolde met haar ogen en glimlachtte naar Shirie "Zoals Florian dan zei" begon ze even kil maar ging al snel over op haar gebruikelijke toon. "Het is best leuk hier,"
|
|
|
Post by greenlightning on May 21, 2007 14:19:39 GMT 2
Shirie knikte. 'Als jullie me een lijstje met namen geven zal ik wel zien wie er boeiend is en wie niet.' Ze zei het heel sarcastisch. Al die ruzies ergerden haar mateloos.... ze zwaaide haar ahren over haar schouder, streek toen maar een koppige pluk met haar hand weg en haalde haar schodeurs op. 'Zijn jullie goede mensen om mee om te gaan?' De vraag was serieus, al zou ze meer kunnen zien aan hun reactie dan hun antwoord.
|
|
|
Post by leyla on May 21, 2007 16:36:20 GMT 2
Leyla hoorde allerlei geruzie en geklets. Ze opende haar ogen. Terwijl Banning dingen op het bord aan het schrijven was, was ze in slaap gedonderd. Logisch...het was toch al zo saai. Maar toen ze de klas rond keek zag ze een nieuw gezicht. "Wie is dat?"Vroeg ze met een dikke tong aan Mariël. Ook zag ze dat er een 'kleine' ruzie was uitgebroken tussen Florian en Meija tegen Rachanna, Chloë en Meera. Het is ook altijd het zelfde liedje. Die zwadderaars kunnen hun mond ook niet houden over dat ze beter zijn dan alle andere. En er was ook niemand die de oorde hield, want professor Banning viel nergens te bekennen. Ze probeerde de windroosbezwering maar eens. Kijken of hij ook echt werkt.
|
|
|
Post by Merel on May 21, 2007 17:27:53 GMT 2
"Dat? Dat is Shirie. "Zei ze tegen Leyla. Ze wende zich weer tot Shirie. "Wat noem je goed? Laat ik zeggen dat ik niet zo snel mensen pest, Maar het wel voor vriendinnen opneem. Alleen moet je wel van gek houden, Want ik kan soms behoorlijk gestoord doen." Ze dacht even aan het geval Met Miquel in de leerlingen kamer. Ze grinnikte. Ze keek weer even naar Leyla. "Gewoon ophouden, Vago bezwering die zelden werkt. Trouwens lekker geslapen?"
|
|
|
Post by Krista - on May 21, 2007 19:43:34 GMT 2
"Ik? ja" zei Florian simpel terwijl hij in zijn boek bladerde terwijl hij in de tussentijd breed naar Shirie grijnsde.
Meija negeerde het en glimlachtte vaag "Ik.. denk van wel" zei ze toen bedachtzaam. "Je moet gewoon uitkijken met wie je omgaat" voegde ze er wijs aan toe.
|
|
|
Post by greenlightning on May 21, 2007 20:02:55 GMT 2
Shirie knikte. 'nou dat is dan mooi. Dan heb ik al een paar aanvaardbare mensen.' Ze waren meer dan aanvaardbaar. Ze kon een lach niet onderdrukken. Ze verschilden niet zo veel met de mensen bij haar op school. Ze grinnikte en streek door haar haren. 'Jullie zijn dan misschien goed, dan is de vraag alleen nog of ik dat ook ben. Ik bereid jullie maar vast voor.'
|
|
|
Post by Krista - on May 21, 2007 20:54:38 GMT 2
"Hoezo?" zei Meija lichtelijk verbaasd terwijl ze zich omdraaide naar Shirie en haar onderzoekend aankeek.
|
|