|
Post by CherryOnTop on May 1, 2007 16:38:58 GMT 2
Tifa plofte neer in een zetel, ze keek naar de open haard en zuchtte. "Jep...alleen.." mompelde ze. Haar zwarte kat ging naast haar liggen en spinde eventjes. Overal was haar kat herkenbaar door het belletje om zijn nek en het strikje om zijn staart. "Ik kom te weinig buiten, mischien moet ik maar eens naar buiten gaan" mompelde ze tegen zichzelf. Ze aaide eventjes Niwa, dat was de naam van haar kat. Toen stond ze op en haar kat sprong blazend op de grond. "Sorry Niwa"
Haastig gaf ze haar kat nog een kleine aai en liep toen de leerlingenkamer uit. Rende de eerste trap af voordat hij kon bewegen.
( vervolg Rozenperk )
|
|
|
Post by lizzy on May 3, 2007 16:50:33 GMT 2
Joel keek even naar Tifa terwijl ze de leerlingenkamer uitkwam. "Hallo". Groette hij haar opgewekt, en hij liep door naar binnen. Eenmaal binnen kwam hem een gezellig kamertje tegemoet. Er waren vier rechtte muren, aan één kant, tegenover de deur waar je binnen kwam, waren 2 trappenhuizen zichtbaar. Eentje die je naar de jongens slaapzalen leidt en één die je naar de meisjes slaapzalen leidt. Alle vier de muren hadden een gezellige donkerblauwe kleur, en een donkere eikenhoutenvloer lag er op de grond. Aan de muur, rechts van de twee trappenhuizen, was een mooie schouw gebouwd. Een gezellig vuurtje brande knetterend in die marmeren schouw. Her en der in de leerlingenkamer stonden fateuils, zetels en andere grote stoelen. Voor de haard stond een laag bijzettafeltje, die dezelfde donkere kleur had als de vloer.
Joel nam plaats in zijn favoriete fateuil, naast de haard, en haalde een rol perkament, een potje ink, een veer en het boek 'Geschiedenis van de toverkunsten' tevoorschijn. Het was zijn favoriete vak, en hij vond het dan ook écht niet erg om er huiswerk voor te maken. Hij moest voor volgende week nog een opstel schrijven voor dit vak, en omdat hij er zin in had begon hij er nu al aan...
Ooc; Edit Bic; Plotseling schoot Joel overeind in zijn fateuil. 'Ook dat nog, in slaap gevallen!' Mopperde hij zacht terwijl hij de slaap uit zijn ogen wreef. Hij legde zijn huiswerk aan de kant, op het tafeltje, en stond op. Het was hem te stil hier. Rustig liep hij weer richting de uitgang van de leerlingen kamer, terwijl hij onderweg nog een aantal eerste jaars tegen kwam, en hij liep de trappen af naar beneden toe. Niet wetend waar hij precies heen wilde gaan...
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 4, 2007 17:46:58 GMT 2
Verbaast om haar eigen vrolijkheid rende Tifa weer de leerlingenkamer van Ravenklauw in. Ze smeet haar boeken in een zetel en tilde haar katje op. Draaide toen een rondje terwijl haar eigen oren tevoorschijn kwamen. Het maakte haar niks meer uit zo vrolijk was ze gewoon. Ze zette haar kat weer neer en dansde nog een rondje voordat ze uiteindelijk in een zetel ging zitten. Nu merkte ze pas op dat Joel in een fateuil zat en dook ze weg in haar eigen zetel. Waarom moest ze nou zou vrolijk doen terwijl er iemand in de leerlingenkamer van Ravenklauw zat. Hopelijk had hij haar niet opgemerkt, haar kattenoren bedoelde ze dus.
|
|
|
Post by greenlightning on May 7, 2007 22:33:22 GMT 2
Tyra draaide zich om. Ze zat te slapen op een stoe. Haar uil zat op de rugleuning. Met zijn scherpe ogen had hij alles in de gaten. Hij bekeek Tifa en draaide zijn kop. Ze was verdacht. Maar Tyra had niks door. Haar fluit lag in haar krachtloze hand. Ze was moe van een slapeloze nacht.
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 8, 2007 19:54:04 GMT 2
Verbaast keek Tifa nu naar Tyra "Slecht geslapen Tir?" zo noemde Tifa Tyra altijd als ze er niet echt goed uitzag. Snel waren de kattenoren verdwenen toen ze haar vriendin zag, zelfs zij wist haar geheim niet, beter om het een keer te vertellen? Mischien..
|
|
|
Post by greenlightning on May 8, 2007 20:05:50 GMT 2
Tyra keek op en glimlacht flauwtjes. 'Ramp nacht. Ik weet neit wat er was, ik heb de hele nacht liggen woelen en ben uiteindelijk mijn bed maar uitgegaan. Ik heb bij eht meer gewandelt en de rozetuin bezocht. Maar jij lag ook neti in je bed of heb ik dat mis? Ach, slapen kan ik wel, maakt niet uit waar. Alleen vannacht niet...' Het meisje keek haar vriendin onderzoekend aan. 'En wat is er met jou? Je ziet er nogal... verwilderd uit...'
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 9, 2007 14:45:39 GMT 2
"Eh..ik was net nogal vrolijk en gisteravond was ik bij het meer..." zei Tifa, ze ging rechtop zitten in de stoel waar ze nu in zat. Het liefste lag ze languit voor het vuur, genietend van het knetterende vuur. Waneer zou het gaan regenen?, dat was zo'n beetje voorspeld namelijk. "Ach, niet iedereen heeft een goede nacht" Zeker ik niet dacht ze, o.a. haar hele dag vandaag was uit de hand gelopen maar ze voelde zich wel beter
|
|
|
Post by greenlightning on May 9, 2007 20:20:50 GMT 2
Tyra knikte bedachtzaam en besloot toen dat ze haar vriendin niet verder zou gaan uithoren. 'Vertel eens Tif, heb jij al een idee met wie je naar het gala gaat?' Ik heb zelf nog geen flauw idee... mIsschien ga ik wel niet. Ze glimlachte naar Tifa.
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 10, 2007 18:09:21 GMT 2
Tifa schudde haar hoofd, ze had wel iemand in gedachten maar ze wou ook weer niet gaan. "Ik denk dat ik alleen ga, want ik durf hem niet echt te vragen..hij is aardig maar heeft ook wel wat achter de rug sinds een paar dagen" Ze glimlachtte terug en stond toen op. "Anders gaan we samen, als je een jurk hebt?" Tifa had een zwarte jurk, met centuur van roze lijntjes en was van plan haar haren samen te binden in een speelse staart met losse plukjes om daar weer een rood/roze strik erboven te doen.
|
|
|
Post by greenlightning on May 10, 2007 20:49:45 GMT 2
Tyra glimlachte. Misschien wel een leuk idee... Nee, Tifa moest hie maar overheen komen! 'Vertel me eens Tif, wie is die jongen, ken ik hem? Je gaat toch echt met hem uit hoor!' Ze dacht even na. Florian... Dat was waar ook.... ze zou met hem gaan... 'Vertel Tif!'
|
|