|
Post by greenlightning on May 5, 2007 20:28:06 GMT 2
Draconic stak zijn hand op als groet. Snake staarde met grote ogen naar d slang die opeens bewoog. Een levenloze slang was neit eng, maar een bewegende... Snel als een schaduw schoot hij onder de kast vandaan en vloog op Draconics buik. Daar rolde hij zich op en viel in slaap alsf hij nooit was weggeweest. De jongen staarde eht beest vragend aan, schude zijn hoofd en riep naar achter: 'Jij enig boeiend iets om te doen deze eerste avond? Kom op jongens, ik wil wat doen. Dat wat, was modderbloedjes en griffoendors pesten. Felix zou dat van die modderbloedjes niet goedkeuren, maar de griffoendors misschien wel. Hij hoopte vooral op steun van thomas.
|
|
|
Post by darkheaven666 on May 5, 2007 20:37:23 GMT 2
"hmm" mompelde Felix als antwoord. Smash was gefocust op het katje dat opeens op Draconics buik lag. "Hebben we huiswerk?" vroeg Felix nu, wel verstaanbaar. Hij volgde Smash blik naar de kat, hij wist dat de slang de kat makkelijk zou kunnen wurgen en naar binnen kunnen werken. "als je het maar laat" zei hij tegen de slang, hoewel het eerder leek alsof hij het gewoon tegen Draconic zei. De slang siste even, maar bleef naar het katje staren.
|
|
|
Post by greenlightning on May 5, 2007 21:04:55 GMT 2
Draconic kwam vragend overeind. 'Huiswerk? Is dat het oeinde van vanavond?' Hij zuchtte en diep en tilde het katje van zijn buik. Snake siste naar de slang. Hij zette zijn haren op en was opeens een kleine bol van haar. Draconic zag de slang en grijnsde. 'Zal ik jou anders aan dat beestje voeren? Is dat vermakelijk? Maar dat duurt neit zo lang he?' Snake maude zielig en keek hem verdrietig aan. Draconic voelde zijn hart smelten voor dat beestje. Hij was niet zo hard als hij zich voordeed.
|
|
|
Post by darkheaven666 on May 5, 2007 21:36:30 GMT 2
"Smash is wel zo verstandig dat hij dat bolletje haren en botten niet eet" zei Felix glimlachend en keek even naar het katje en schudde zijn hoofd. "En ja, huiswerk, iemand moet het toch maken?" zei hij daarna. Smash wikkelde zich om Felix nek zodat hij het katje beter kon zien. "Best toepasselijke naam, Snake voor een kat" zei hij opeens lachend.
|
|
|
Post by greenlightning on May 6, 2007 1:24:01 GMT 2
Draconic lachte ook. Hij ging op de rugleuning zitten en zette het poesje op een van zijn benen. Het zat daar klein e onschuldig en leek toch best nieuwsgierig naar dat grote reptiel. 'Het een protest tegen mijn moeder en om mijn vader te pesten,' zei hij en streelde het diertje,' Mijn vader wilde dat ik de familie eer hoog zou hoduen en een slang zou nemen. Hij zeurde er maar over door, maar als ik eht mijn moeder vroeg ging ze totaal over de rooie. Nou, je kent mijn meoder toch? Haar wil je echt neit boos maken. Dus kocht ze4 deze kat voor me. Nou ja, kat... het is -hij tilde het beestje op met een hand en bekeek eht van alle kanten- meer een hoopje dons emt pootjes en oortjes. En een staartje.' Hij zette Snake weer neer. 'Dus om mijn vader te jennen heb ik hem maar Snake genoemd. Hij is nu een maand of drie oud. Ik moet toegeven, ik begin aan hem gehecht te raken. Maar weinig mensen zijn aan mijn aanraking gewend en zijn er nog blij mee ook.' Hij glimlachte berustend.
|
|
|
Post by Krista - on May 6, 2007 12:11:14 GMT 2
"Jij en zo'n baby poes" zei Thomas grijnzend "Ik moet er nog aan wennen hoor. Waarom heb je geen uil, handig, en een stuk minder lelijk dan zo'n flubberig reptiel of een overactieve haarbal".
|
|
|
Post by greenlightning on May 6, 2007 12:52:20 GMT 2
'Was Snake maar overactief,' zeo Draconic en bekeek de haarbal opnieuw. 'Het is een knuffel. Meer is 'ie niet. Maar lief is hij wel. Je hebt gelijk, dit is geen beest voor mij. Ik moet het van Dragana ook steeds aanhoren. "Oh, wat is 'ie lief, Draco!"'. Hij deed het stemmetje van zijn zus na en schudde zijn hoofd. Hij keek op en grijnsde naar Thomas. 'Je moet nu toch wel weten dat ik geen vogel liefhebber ben? Duiven, uilen, pinquins, allemaal een pot nat. Ze vleigen allemaal in de weg.' Ergens besefte Draconic dat die pinquoins niet klopte, maar hij had geen zin om zich te verbeteren. Misschien hadden ijn vriednen het niet eens gehoord.
|
|
|
Post by Krista - on May 6, 2007 13:45:10 GMT 2
Thomas knikte vaag terwijl hij verstrooid aan de leuning van een stoel plukte. "Juist ja.." zei hij vaag terwijl hij gedachteloos voor zich uit staarde.
|
|
|
Post by greenlightning on May 6, 2007 15:17:56 GMT 2
Draconic leunde achterover, pakte een groen kussen van de bank en gooide die naar het hoofd van zijn vriend. 'En waar zit jij nou weer met je hoofd? Kom op, deel jouw diepste gevoelens, zoals meisjes dat doen. Je bent toch een meisje he?' Hij deed net alsof hij Thomas eens goed bekeek en zich werkelijk af vroeg wat hij nou in werkelijkheid was.
|
|
|
Post by Krista - on May 6, 2007 15:56:26 GMT 2
Thomas had het kussen niet zien aankomen en was dan ook totaal verrast toen een groene vlek in zijn gezichtsveld verscheen en het zachte fluweel met een dreun tegen zijn hoofd aanbotste. "Draconic!" schreeuwde hij, maar het was meer uit vrolijkheid. Niet dat hij echt boos was. Hij wierp het kussen terug en zakte verder in de stoel, terwijl hij vrolijk grijnsde.
|
|