|
Post by greenlightning on May 3, 2007 15:53:18 GMT 2
Draconic rekte zich uit. De leerlingenkamer was niks veranderd. Een beetje rommeliger dan aan het begin van het jaar, maar nog steeds hetzelfde. Achter hem werd zijn hutkoffer neergezet. Draconic keek neit eens om. Hij pakte een jonge leerling vast toen die langs hem heen probeerde te rennen. 'Breng mijn hutkoffer naar mijn kamer. Je weet wel welk bed van mij is.' Het jongetje trilde even, knikte en probeerde de hutkoffer te verslepen. Draconic schudde zijn hoofd. Het zou wel. Hij liet zich op een bank vallen en legde zijn armen onder zijn hoofd. Misschien zou hij Terry vandaag nog zien. Hij glimachte bij het idee. Snake, zijn piepkleine zwart met witte katje sprong spinnend op zijn buik en ging liggen. De jongen aaide het diertje zachtjes en sloot zijn ogen.
|
|
|
Post by Krista - on May 3, 2007 21:07:20 GMT 2
"Draconic" zei Thomas geeuwend, als wijze van een groet en stak zijn hand op. Hij was bijna vergeten dat Draconic weg was geweest, maar alsof dat er zo veel toe deed. Het enige wat er toe deed was hijzelf, en hij was nu duidelijk aanwezig. "Heb je je rooster al?" zei hij en onderdrukte een grote gaap, terwijl hij op een groene stoel in de troosteloze leerlingenkamer ging zitten.
|
|
|
Post by greenlightning on May 3, 2007 21:41:59 GMT 2
Draconic keek op. 'Hey man. Nee nog niet. Nog neit gekeken. School is maar school. Black nog gezien?' Draconic wist dat Thomas TErry neit kon uitstaan, dus praatte hij nooit liefhebbend over haar waar hij bij was. Snake keek verstoord op, blies naar Thomas, rende weg en verstopte zich odner een kast. Draconic kwam overeind. 'Snake, maf beest, kom eens terug.' Hij draaide zich om naar Thomas. 'Dit is mijn nieuwe kat. Je weet dat Vals vorig jaar is overleden toch? Nou, dit beest mag dan wel slimmer zijn, het is een lafbek. Een kleine lafbek.' Snake was maar twee maanden oud.
|
|
|
Post by Krista - on May 3, 2007 22:54:48 GMT 2
"Gelukkig niet" zei Thomas met een grijns op de eerste vraag van Draconic en maakte een geluid alsof hij moest kokhalzen. Hij wierp even een blik op het kleine poesje en grijnsde dan "Ik vind hem wel grappig, hij kan op de muizen jagen enzo". Hij keek even naar een oehoe die in de vensterbank zat, klaar om weg te vliegen. "Midget steekt geen poot uit" zei hij een beetje troosteloos.
|
|
|
Post by greenlightning on May 3, 2007 23:11:57 GMT 2
Draconic grinnikte. 'Zolang hij met z'n klauwen van Snake afblijft vind ik het prima. Snake, kom nou hier, maf beest, dan kan je weer op m'n buik liggen. Mischien moet ik vet kweken in plaats van spieren, dan ligt hij wat lekkerder.' Hij wierp een vragende blik naar Thomas. 'Maar je hebt dus geen idee waar ze is? Balen, ik wil wilde haar nog zien vandaag. Ik had gehoopt dat ze me kwam ophalen. Nou ja, als het eenmaal uit is, dan laten ze e barsten. Oh, het is uit, voor het geval je eht nog niet wist. Jij blij zeker?'
|
|
|
Post by Krista - on May 4, 2007 10:33:10 GMT 2
Thomas antwoorde niet maar op zijn gezicht was een flauw glimlachje te zien. Hij ging zich niet bemoeien met zijn vriend zijn liefdesleven, hij was irritant, maar nou ook weer niet zo erg. Besluiteloos staarde hij voor zich uit, niet wetend wat hij moest doen.
|
|
|
Post by greenlightning on May 4, 2007 17:25:39 GMT 2
Draconic liet zich weer achtrover vallen. Snake kwam maar als eht hem uitkwam. Het was tenslottn een kat. 'Ik snap dat kind niet. Waarom komt ze me neit opzoeken? Dat is toch normaal als je vrienden bent?' Hij was verveeld. Nu al. Hij was hier net een uur en nu al had hij geen idee wat hij moest doen. Hij keek zijn vriend aan. 'Heb jij plannen dat ik met je mee kan gaan Ik lijdt aan de kwaal verveling.
|
|
|
Post by Krista - on May 4, 2007 17:44:19 GMT 2
"Griffoendors" zei Thomas met een grijns "Ze zijn gewoon onbetrouwbaar". Hij glimlachtte naar zijn vriend "Zit er niet mee in, en neem in het vervolg gewoon een zwadderaar. Zoals Ryanne, die is betrouwbaar"
|
|
|
Post by greenlightning on May 4, 2007 22:35:18 GMT 2
Draconic stak zijn duim op. 'Je hebt een topchick Thomás! Ze is geweldig. Maar ja, Terry... Je kan zeggen wat je wil, maar ze is een echte puurbloed, of ze dat nou wil verhullen of niet. Ze was geweldig.' even staarde hij dromerig voor zich uit. 'Maar ik geef toe, je hebt wel de jackpot met Ryanne! Beter is er niet.' Hij grijnsde. Die meid was samen met Thomas een van zijn beste vrienden.
|
|
|
Post by darkheaven666 on May 5, 2007 20:13:00 GMT 2
Felix gaf het wachtwoord en stapte vervolgens de groenzilveren leerlingenkamer binnen. "Smash" zei hij kort en kreeg meteen sissend antwoord van de slang "hier" Hij keek even opzij en liep toen naar de rand van het vuur waar de roodoranje slang lag. Kalm pakte hij de slang op en legde die op zijn arm, waarna de slang zich vanzelf om zijn arm wikkelde. Pas daarna liet hij zijn blik door de leerlingenkamer gaan en keek wie er aanwezig waren. Hij zei niks, zoals altijd en liep naar een comfortabele stoel bij het vuur en ging daar zitten staren naar de vlammen.
|
|