|
Post by ruka on Jul 21, 2007 16:24:41 GMT 2
Reita kwam van de leerlingenkamer, hij had gewoon zijn eigen kleding aan. Het zag er..., anders uit als normale kleding. Hij keek naar een glaasje. "kom, kom, kom" dacht hij bij zichzelf en het glaasje vloog in zijn hand. 'Goed zo' mompelde hij met een lach in zichzelf. Hij toverde er water in. En hij dronk een slokje. Hij spuugde het gelijk uit in het haardvuur wat begon te sissen. 'Ag hou op' zei hij en gooide het hele glaasje erin. Hij bekeek rustig wat er gebuurde.
|
|
|
Post by greenlightning on Jul 21, 2007 19:48:29 GMT 2
Kon je te tevreden met jezelf zijn? Shirie betwijfelde het. Als dat wel zo was, dan was ze schuldig. Elegant, zelfverzekerd en met air van een prinses liep ze de leerlingenkamer binnen. Ze keurde niemand een blik waardig. Ze kedne toch niemand. Iedereen was ergens anders iets boeiends aan eht doen. Opeens zag ze Reita. Ze trok vragend haar wenkbrauw op. 'Wat ben jij nou weer aan eht doen?'
|
|
|
Post by ruka on Jul 21, 2007 19:51:18 GMT 2
'Heel simpel, ik had een glaasje, had ik water in gedaan, dat proefde vies, en toen heb ik het water met glaasje en al in het vuur gegooit' Hij had niet in de gaten dat het een beetje heel erg vreemd was dat hij het zonder toverstok deed.
|
|
|
Post by greenlightning on Jul 21, 2007 19:54:20 GMT 2
Shirie liet werkelijk haar mond open handen. Een paar seconden staarde ze hem verbijsterd aan, maar toen barstte ze in lachen uit. 'jij bent gek.' Ze grijnsde breed, maakte een handstand op de bank, liet zich rop neer ploffen, sommeerde een boek vauit haar slaapzaal, vig het behendig op en sloeg het open.
|
|
|
Post by ruka on Jul 21, 2007 20:01:31 GMT 2
'Valt wel mee' mompelde hij. Hij dacht even na. "toverstok" dacht hij rustig bij zichzelf en zijn toverstok kwam aanvliegen. Hij ving hem en bekeek hem even, het was echt die van hem. Hij knikte goedkeurend en stak hem in een binnenzak.
|
|
|
Post by greenlightning on Jul 21, 2007 20:14:06 GMT 2
Shirie keek neit meer naar hem op. Ze legde haar voeten op de tafel en verdween in het verhaal. Haar ogen schoten over de bladzijden, al ergerde het geknetter van eht haarvuur haar wel. nu het hout nat was, maakte het vele meer lawaai dan anders en begon het te roken. 'Kan je niet nog een keer er water op gooien? Dan is eht tenminste uit...' Ze keek neit naar hem terwijl ze dat zei.
|
|
|
Post by ruka on Jul 21, 2007 20:24:15 GMT 2
'Zo, wat zijn we lekker gezellig' zei Reita zuchttend en stond op, hij ging het vuur dus echt niet uitmaken. Hij ging op de rand van een andere bank zitten en keek naar de grond.
|
|
|
Post by greenlightning on Jul 21, 2007 20:27:28 GMT 2
Shirie keek op, rolde met haar ogen en schudde toen glimalchend haar hoofd. 'Dan doe ik het zelf wel.' Ze gaf een rik met haar hand tegen een kussen dat naast haar op de bank lag en leit eht zweven. Ze veranderde het is water en gooide het op het vuur. Het doofde sissend. Al die tijd was Shirie neit opgestaan. 'Wil je dan dat ik gezllig ga doen?'vroeg ze kalm, nog steeds glimalchend. Het boek lag open op haar schoot.
|
|
|
Post by ruka on Jul 21, 2007 20:35:24 GMT 2
'Nee, hoor, je kan vast niet gezellig zijn' zei Reita bot. Soms leek het wel alsof hij eigenlijk in zwadderich hoorde, maar hij was eigenlijk heel lief, maar dat kwam er bijna nooit uit.
|
|
|
Post by greenlightning on Jul 21, 2007 20:38:40 GMT 2
Shirie grinnikte. 'nee, tegen mensen die mij niet waard zijn ben ik een bitch idnerdaad. Waarom tijd verspillen aan onwaardige schepsels? Dat zou ver beneden mijn stand zijn.' Ze ahd zojuist besloten dat hij er misschie neit een van was, maar wel dichtbij genoeg om hem de rest van de tijd te negeren. Ze pakte haar boek met een hand, liet zich achterover zakken, legde haar vrije hand onder haar hoofd en genoot van lezen en mooi zijn tegelijk.
|
|