|
Post by greenlightning on May 20, 2007 21:14:54 GMT 2
Miquel grijnsde breed. 'Yes, net terug en nu alweer een date met een mooie meid. Vertel eens... hoe heet je? Wil weleens helpen als ik je naam ken. En dat wil wat zeggen trouwens, van vier van de tien weet ik de naam niet eens!' Hij barstte in alchen uit en keek haar toen vrolijk aan. 'Maar jij bent wel beter dan de meeste. Volgens mij ben je nog interessant ook. Maar vertel eens. Er zit je iets heel erg dwars. Je kan eht me zeggen hoor. Ik zal zwijgen.' Hij liep naar haar toe en ging op de leuning van de bank zitten.
|
|
|
Post by Madjic on May 20, 2007 21:17:51 GMT 2
Carmen aarzelde even en gaf toen zuchtend toe. "Carmen Loir, Carmen Rose Loir eigenlijk." Ze durfte Miquel niet aan te kijken. Ze verwachtte een blik van afschuw ofzo.
|
|
|
Post by greenlightning on May 20, 2007 21:25:18 GMT 2
Miquel dacht na. 'Carmen.. Mooi. Rose... dat drink ik graag. Sorry.' Hij knipoogde. 'Ben je Frans? Het klinkt zo. Ik heb ergens... Fransen in de familie ofzo.. ik heb geen idee. Ik geloof dat mijn stiefmeoder Frans is...' Even was hij volledig door eht woord Frans gefacineerd. Toen kwam hij weer terug op de aarde. 'Maar vertel eens Carmen mijn roosje, wat is er allemaal loos in dat mooie hoofdje van jou? Wat scheelt er?'
|
|
|
Post by Madjic on May 20, 2007 21:28:25 GMT 2
Carmen keek Miquel eerst verbaast aan en toen opgelucht. Hij kende de Loirs niet, dit was een kans op een schone lij. "M-mijn ouders ze, maken er een beetje probleem van dat ik hier ben." Zei ze op gedempte toon.
|
|
|
Post by greenlightning on May 20, 2007 21:41:03 GMT 2
'Echt waar? Waarom? Ik ben blij dat je hier bent.' Hij grijnsde breed. Laten we maar niet beginnen over mijn vader... die wil me het liefst thuis houden voor het geval dat mijn twee odeure broers streven ik die stomme titel moet erven... Dat zei hij maar neit hardop, maar hij vroeg zich wel af wat er dan met har ouders was.
|
|
|
Post by Madjic on May 20, 2007 21:43:22 GMT 2
Carmen richtte haar blik gelijk weer naar het vuur. Dit was ze echt niet gewend. "Nou, dat komt omdat..." Ze aarzelde. "Ze al de hele tijd bezig zijn mij... naar Zwadderich willen laten over zetten."
|
|
|
Post by greenlightning on May 20, 2007 21:48:37 GMT 2
Miquel sprong op. 'nee! dat mag neit! Ik wil met je uitgaan! Als je bij Zwaderich zit dan wordt eht nooit wat!'Zei hij en vervolgde toen op rustige toon:' Waarom trowuens? Daar zitten tegenwoordig toch alleen maar dooddoernes? Lijkt me geen pertje. Of je wordt er een, of je wordt er door vermoord. Nou lekker dan.' Hij snapte haar ouders niet.
|
|
|
Post by Madjic on May 20, 2007 21:52:40 GMT 2
Carmen schudde hevig haar hoofd. "Ik wil helemaal niet naar Zwadderich!" Riep ze en keek Miquel weer aan. "Maar ik ben soort van de eerste griffoendor, tussen 5 generaties zwadderich." Zei ze een beetje moeilijk.
|
|
|
Post by greenlightning on May 20, 2007 22:06:09 GMT 2
Miquel keek har aan en dacht toen na. Zo iemand kende hij toch ook? 'Je bent een zwart schaap...' zei hij zacht. Toen knipte hij met zijn vingers. 'Terry Black, ken je haar? Zij zit ook in generatie Zwaderich familie, zowel van vader, als stiefvader als moeders kant. Ze is de enige die dat neit zit. Samen emt haar oom aan vader kant ofzo.. misschien dat zij je ka helpen. Nou, ik zeg je, zelfs als je erheen meot, dan nog zal ik je neit laten vallen. De sorteer hoed liet je heir komen, dus blijf je een Griffoendor, waar je ook zit.'
|
|
|
Post by Madjic on May 20, 2007 22:11:52 GMT 2
Carmen haalde haar schouders op. "Nog nooit heeft iemand van de Loirs, noch de Amakirs bij griffoendor gezeten. Alleen maar bij Zwadderich." Ze keek Miquel aan en glimlachte. "Ik hoop dat het hen niet lukt, ik vind het hier wel best bij griffoendor. Al zijn er een aantal Griffoendors die me niet echt mogen." Miquel was de eerste aan wie ze het zo had vertelt, de meeste intereseerde het niet.
|
|