|
Post by Madjic on Aug 23, 2007 19:49:23 GMT 2
Zodra ze de woonkamer inkwamen rook Roc al de bekende geur van mijn moeders appeltaart. "Mmmm." Zei hij zacht en keek Elvira aan. "Ma kan de beste taarten bakken!"
|
|
|
Post by melien on Aug 23, 2007 20:02:44 GMT 2
"Dat geloof ik graag." zei Elvira met een glimlach nadat ze de geur van appeltaart had geroken. "Mijn moeder kan er niks van." fluisterde ze lachend. "Het ruikt heerlijk." zei ze vrolijk toen ze binnen gehoorsafstand van Anne kwam.
|
|
|
Post by Madjic on Aug 23, 2007 20:12:00 GMT 2
Anne draaide zich met de taart in haar handen om en glimlachte breed. "Dank je. Ik hoop dat hij net zo lekker smaakt als jullie allemaal verwachten." Ze zette de taart op tafel waar nu allemaal kleine bordjes en vorkjes. Felrin kwam met een bak zelfgeklopte slagroom aanlopen. "Nou kom op allemaal. Aan tafel, anders is hij straks nog koud." Iedereen vloog weer naar hun klep op de tafel. Zo ook Roc, die Elvira met zich mee trok.
|
|
|
Post by melien on Aug 23, 2007 20:23:41 GMT 2
Elvira liet zich lachend meetrekken en ging zitten. "Vast wel." zei ze rustig. Ze toverde weer een glimlach op haar gezicht en wachtte rustig af.
|
|
|
Post by Madjic on Aug 23, 2007 20:37:42 GMT 2
Anne verdeelde de taart in 8 punten en schepte er een op een spatel (ofzo). "Gasten eerst. Kom maar met je bord Elvira." Ze glimlachte naar haar. Densel zuchtte. "Dat is niet eerlijk!" "Densel, hou je mond. Je moeder heeft gelijk, gasten eerst." Felrin keek zijn zoon streng aan.
|
|
|
Post by melien on Aug 23, 2007 20:42:09 GMT 2
Elvira grinnikte en reikte haar bord aan. Ze kreeg ineens de neiging om haar tong uit te steken naar Densel, maar weerstond die maar.
|
|
|
Post by Madjic on Aug 23, 2007 21:02:55 GMT 2
Anne schepte het taartpuntje op Elviras bord en deelde toen de rest uit. Vervolgens ging ze zitten. "Kijk zelf maar hoeveel slagroom je wilt. En Lucas, iedereen wil slagroom dus niet alles pakken, grapjas." Ze keek de tafel rond en glimlachte vriendelijk. Roc grinnikte. "Lucas heeft wel eens een hele bak slagroom op zijn taart geschept." Vertelde hij tegen Elvira. "En hij vond het vreemd dat hij daarna misselijk was."
|
|
|
Post by melien on Aug 23, 2007 21:06:12 GMT 2
Elvira schoot in de lach. "Nee, dat meen je niet. En hij is er nooit opgekomen dat hij er misselijk van zou worden?" zei ze lachend. Ze pakte de bak met slagroom en deed wat op haar taartpunt waarna ze hem verder rijkte.
|
|
|
Post by Madjic on Aug 23, 2007 21:31:17 GMT 2
Roc pakte de bak aan en kwakte achteloos was slagroom op zijn stuk taart en schudde zijn hoofd. "Nee he Luc, is onmogelijk dat het daar van kwam." Hij gaf de bak door aan Lucas en keek hem grijnzend aan. Lucas haalde zijn schouders op. "De mogelijkheid bestaat, maar je weet het maar nooit zeker!" Anne en Felrin grinnikte.
|
|
|
Post by melien on Aug 23, 2007 21:37:10 GMT 2
Elvira keek naar Lucas en toverde een brede glimlach op haar gezicht. "Lucas, ik geef je een tip. Van teveel slagroom of snoep wordt je misselijk." zei ze en nam een hapje van haar taart.
|
|