|
Post by » Aline. on May 30, 2007 15:59:32 GMT 2
Zodra Rebecca de deur opendeed, overspoelde de warmte en het luide en vele gepraat in de gelagkamer haar. Ze stapte de Drie Bezemstelen binnen, en haar blik viel op een halfdronken man die haar slaperig aankeek. Ze trok een wenkbrauw op, keek even om naar Vic, en liet daarna haar blik door de ruimte glijden, op zoek naar een vrij tafeltje. In een wat donkere hoek zag ze een tafel voor twee, waar niemand zat. Ze keek even om naar Vic, wees hem het tafeltje aan, en vroeg: 'Zullen we daar zitten?' Ze deed alvast een paar stappen richting het tweepersoonstafeltje, voordat iemand anders het in zou pikken.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 30, 2007 16:11:19 GMT 2
Vic was achter Rebecca aan de Drie Bezemstelen binnengegaan. De geur van drank, het gevoel van gezelligheid en het aantal mensen kwamen Vic tegemoet. 'Is goed, ga anders maar vast, anders is er zo geen plek.' zei hij tegen Rebecca op precies de goede toon om zich verstaanbaar te maken. 'Dan haal ik wel 2 boterbier.' zei hij vervolgens. Even bleef hij staan maar liep toen naar de bar, met zijn ogen zoekend naar Madame Rosmerta. Toen ze langschoot, tikte Vic haar aan en zei:'2 Boterbier graag.' terwijl hij bij de bar bleef wachten. Even keek hij Rebecca na.
|
|
|
Post by » Aline. on May 30, 2007 16:18:39 GMT 2
Rebecca knikte. 'Oké,' zei ze, waarna ze zich in beweging zette en richting de tafel liep. Ze nam plaats op een van de stoelen, en veegde met haar mouw een paar kruimels van het houten tafelblad. Ze keek op en zag Vic voor de bar staan. Ze zag Madame Rosmerta twee boterbier inschenken en aan Vic geven. Ondertussen wenste Rebecca dat ze niet altijd zo verlegen was. Ze kende genoeg meisjes die gewoon zichzelf durfden te zijn bij jongens. Waarom ik dan niet?
|
|
|
Post by Lisa .. on May 30, 2007 16:29:52 GMT 2
Madame Rosmerta schonk 2 Boterbier in en keek Vic aan. Ze noemde een bedrag en Vic betaalde met wat losse Knoeten die hij in z'n zak had zitten. Hij nam de 2 boterbier aan en liep weer naar Rebecca toe, die in de hoek was gaan zitten. Voorzichtig zette hij de beide drankjes neer en ging tegenover Rebecca zitten. Vic nam een paar slokken, zette het boterbier weer neer, liet zijn blik door de tent gaan en keek naar Rebecca. 'Wat is er? Je kijkt zo , bedenkelijk.' vroeg Vic, aangezien hij niks wist om over te praten.
|
|
|
Post by » Aline. on May 30, 2007 16:45:34 GMT 2
Rebecca schrok op uit gedachten en lachte even schaapachtig. 'Nee, niks. Ik zat even, te, denken,' zei ze aarzelend. Zat ik echt zo stom te kijken? Ze pakte de kroes boterbier en nam een grote slok. Ze voelde de vloeistof door haar keel glijden en glimlachte even. Ze was bijna vergeten hoe lekker boterbier ook al weer smaakte. 'Heb jij nog iets te vertellen?' vroeg ze, aangezien ze niets beters wist te zeggen. Meteen kon ze zichzelf wel voor haar hoofd slaan. Wat is dat nou weer voor stomme, standaard, vraag?
|
|
|
Post by Lisa .. on May 30, 2007 17:19:23 GMT 2
Vic genoot even van het boterbier, het was al even geleden dat hij dat gedronken had. Minstens een aantal maanden , aangezien hij precies zo plande dat hij altijd strafwerk kreeg op Zweinsvelddagen. 'Mmm..' zei hij en dacht even na. 'Ik weet het eigenlijk niet.Aangezien school nou iets waar ik het nu niet over wil hebben' lachde hij zwak. Vervolgens keek hij weer even rond, hij zag geen bekende, de meeste waren ouder dan schoolleeftijd. Hij glimlachde even naar Rebecca.
|
|
|
Post by » Aline. on May 30, 2007 17:33:56 GMT 2
Rebecca volgde Vics blik. 'Er zijn niet veel leerlingen van onze school hier, hè?' merkte ze op. Ze keek Vic even verlegen glimlachend aan, en verborg haar gezicht voor een moment achter de kroes boterbier, door nog een slok te nemen. 'Hoe vond je Verweer tegen de Zwarte Kunsten vandaag?' vroeg ze hem. Ze hadden geoefend om een spreuk af te vuren zonder hem uit te spreken, maar gewoon te denken.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 30, 2007 17:46:18 GMT 2
'Je hebt gelijk, ondanks er hier toch vaak een aantal zijn. En Verweer tegen de Zwarte Kunsten was gaaf. Het is beter dan stokgezwaai, want slimme tegenstanders ontwapenen je meteen. En dan schiet je niet veel op als je geen nonverbale spreuken kent.' zei hij. Hij vond het een geweldige les, ondanks het moeilijk was, liever een uitdaging dan alles met 2 ogen dicht kunnen. Het viel hem op dat Rebecca vaak glimlachte, maar niet gewoon, op een lieve manier. Na nog een slok genomen te hebben keek hij haar aan, wachtend op haar mening over VTZK.
|
|
|
Post by » Aline. on May 30, 2007 17:50:33 GMT 2
'Inderdaad, tegenstanders zien het dan minder aankomen,' stemde ze in. 'Maar 't is best wel moeilijk, ik vraag me af of ik het in de praktijk snel genoeg zou kunnen gebruiken,' zei ze. Ze had vaak genoeg 'gevechten' tussen Zwadderaars en Griffoendors, of mensen van andere afdelingen, gezien, maar was er zelf nog nooit bij betrokken geweest. Plotseling moest ze weer denken aan Ryanne en haar rechtzaak.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 30, 2007 18:02:00 GMT 2
'Daar heb je wel een punt, maar je hebt ook gelijk qua moeilijkheid. Ik denk als we de komende lessen gewoon veel oefenen. Ik verwacht ook niet dat je nonverbale spreuken meteen kan, net als je niet in je eerstejaar al meteen een vijfdejaars spreuk beheerst. Dan zou de lol er ook zo af zijn. Er moeten uitdagingen inzitten.' eindigde hij. Duels, gevechten, de eeuwige ruzies en getreiter tussen Zwadderich en Griffoendor. Het zat hem niet lekker, zeker niet nu er zelfs een rechtzaak door was gekomen.
|
|