|
Post by » Aline. on May 30, 2007 18:06:33 GMT 2
Rebecca knikte. 'Dat is waar.' Ze wist nog goed hoe ze in het eerste jaar bewonderend naar de hogere klassen had gekeken, dat die al zoveel moeilijke spreuken kenden en beheersten. Nu kende ze zelf ook de meeste van die spreuken, maar toch bleven er uitdagingen komen in de lessen. 'Die rechtszaak... Was jij er ook?' vroeg ze. Ze wist het antwoord eigenlijk al, iedereen was verplicht om naar die rechtzaak te gaan.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 30, 2007 18:12:42 GMT 2
'De rechtszaak van Ryanna, ja omdat het verplicht was. Ik heb achterin in een hoek gezeten, stil afgewacht. Aan de ene kant vind ik het verdiend, maar Azkaban vond ik wel ver gaan.' Even liet Vic een stilte vallen maar doorbrak deze met de woorden 'Maar we zijn hier niet om over rechtzaken of andere negatieve dingen te praten, maar om het gezellig te hebben.' Dat laatste zei hij met een lach op z'n gezicht, hij hield niet van negatieve dingen.
|
|
|
Post by » Aline. on May 30, 2007 18:15:06 GMT 2
'Haha, je hebt gelijk,' zei ze. Ze nam nog een slok van het boterbier en probeerde iets leuks te bedenken om over te praten, maar er schoot haar niets te binnen. Er waren de laatste tijd ook niet zoveel leuke dingen gebeurd. Ze liet haar blik even door de ruimte glijden, en moest even grinniken om een man die in slaap was gevallen en bijna van zijn stoel viel.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 30, 2007 18:21:04 GMT 2
Vic volgde Rebecca's blik en kwam uit bij de slapende man. Hij lachde er zacht om en keek vervolgens weer Rebecca aan. 'Volgens mij zijn we beide best typisch, geen idee waar we over kunnen praten.' zei hij. Hij had geen idee en probeerde de stilte te doorbreken met z'n vage opmerking.
|
|
|
Post by » Aline. on May 30, 2007 18:37:07 GMT 2
Rebecca grijnsde. 'Inderdaad. Hmm... Waar kunnen we het eens over hebben?' vroeg ze zich hardop af. De voelde zich meer op haar gemak bij Vic dan ze zich ooit had gevoeld bij een jongen. Nog steeds was ze verlegen, maar het leek ietsje af te nemen. Ze nam nog een slok van haar boterbier, en merkte dat het bijna op was.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 30, 2007 18:44:16 GMT 2
Vic lachde even. 'Uhmz, gespreksonderwerpen:'School, mensen, vrije tijd, ...' zei hij hardop terwijl hij deed alsof hij met een veer het op tafel schreef. Daarbij keek hij met een serieze blik , wat hij zelf niet lang volhield voordat hij weer moest lachen. Rebecca had iets kalmerends, hij had niet de hele tijd de behoefte aan om druk te doen. 'Nog een boterbier?' vroeg hij terwijl hij de laatste druppels naar binnen werkte.
|
|
|
Post by » Aline. on May 30, 2007 18:48:42 GMT 2
'Ja, graag!' zei Rebecca. Ze dacht even na over de gespreksonderwerpen. 'Vrije tijd,' koos ze, 'ehm, wat is jouw hobby?' vroeg ze aan Vic. Ondertussen nam ze de laatste slok botberbier en zette de kroes op de rand van de tafel. Madame Rosmerta kwam toevallig net langslopen. Rebecca zei in het voorbijgaan tegen haar: 'Nog twee boterbier, graag!' Rosmerta knikte en nam de twee lege kroezen mee.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 30, 2007 18:53:27 GMT 2
'Hobby, mmm.. eigenlijk zo'n beetje alle sporten, zelfs dreuzelsporten. Op dat na eigenlijk chillen met vrienden, in de leerlingenkamer hangen of dit soort.' antwoorde Vic op Rebecca's vraag. 'En jouw hobby's?' vroeg hij meteen door, terwijl zijn blik even Madame Rosmerta volgde.
|
|
|
Post by » Aline. on May 30, 2007 18:55:22 GMT 2
'Ehm... Mijn hobby's?' Rebecca dacht na. 'Ik houd er van tekenen, en ik ben vaak in de bieb te vinden, lezen vind ik namelijk ook erg leuk,' vertelde ze. Meteen wilde ze haar antwoord weer inslikken. Zou Vic niet denken dat zij een of andere boekenwurm was, terwijl hij heel veel aan sport deed?
|
|
|
Post by Lisa .. on May 30, 2007 19:01:18 GMT 2
'Je kijkt best wel alsof je dat niet wilde zeggen. Als het om dat lezen gaat, maakt toch niet uit. Een goed boek is niet slecht, ofzo.' lachde hij. 'Bij mij thuis lezen ze ook vrij veel, ik lees weleens maar niet zo vaak, ben liever actief bezig. Stilzitten is niet iets voor mij, heb ik teveel energie voor.' Hij wist nietwaarom hij dit allemaal tegen Rebecca vertelde, toch voelde het goed.
|
|