|
Post by » Aline. on May 31, 2007 18:24:39 GMT 2
'Oké,' zei Rebecca alleen maar. Ze voelde zich wat meer gerustgesteld, maar had om een of andere reden toch het idee dat Vic haar nu minder leuk vond, ofzo. Ze nam nog maar een grote slok van het boterbier wat Madame Rosmerta hen was komen brengen, en keek Vic even kort aan.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 31, 2007 18:40:40 GMT 2
Vic keek Madame Rosmerta even dankbaar aan toen ze 2 boterbier op de tafel zette. Hij hield met een hand het bier vast, was van plan om wat naar binnen te gieten, maar stopte vlak voor zijn mond en zette het weer op tafel. 'Is er iets? Je kijkt minder vrolijk dan daarnet?' vroeg Vic, weer een typische kant van zijn jongenszijnde, gewoon zeggen wat je denkt.
|
|
|
Post by » Aline. on May 31, 2007 19:23:02 GMT 2
Rebecca schrok even dat Vic dat had kunnen zien, maar herstelde zich snel. 'Oh, nee, er is niets, hoor,' zei ze snel, waarna ze het voor elkaar kreeg om weer een even vrolijke glimlach op haar gezicht te toveren als ze de rest van de dag had gehad. Ze probeerde een nieuw gespreksonderwerp te bedenken, om hier maar van af te zijn, maar er schoot haar niets te binnen. Ze wachtte af of Vic misschien ergens over zou beginnen.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 31, 2007 19:28:10 GMT 2
Vic glimlachde, terwijl hij wat dacht. Akelige stiltes, maar waarom heb ik dan niet het gevoel dat ik nu op moet staan en even energie kwijt moet? Normaal kon hij nooit zo lang stilzitten en was aan het bewegen gegaan maar iets van Rebecca zorgde ervoor dat hij rustiger was, minder behoefte had aan druk doen. 'Weet je, ondanks we al aantal jaar bij elkaar in de afdeling zitten, is dit volgens mij de eerste keer dat we iets doen?' zei Vic. Hij had geen flauw benul wat te zeggen, maar om de stilte te doorbreken, kletste hij maar wat.
|
|
|
Post by » Aline. on May 31, 2007 19:44:00 GMT 2
Rebecca dacht even na. Daarna knikte ze. 'Ja, nu je het zegt...' stemde ze in. Ze had hem nooit durven vragen om samen iets te doen, al wilde ze het al die tijd erg graag. Ze had gewacht tot Vic het initiatief zou nemen, en dat had hij gelukkig gedaan. Ze glimlachte naar hem en hoorde zichzelf zeggen: 'Ik ben blij dat je me gevraagd hebt, Vic.' Ze verbaasde zich over zichzelf; zo'n opmerking was niets voor haar, ze was er normaal veel te verlegen voor.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 31, 2007 19:52:06 GMT 2
Vic nam nog een paar slokken van het boterbier dat voor zijn neus stond. Daarna glimlachde hij weer naar Rebecca en zei: 'Oh, nou dan delen we die mening. Eigenlijk om die reden van net wilde ik wel wat doen. Ik kan wel met Tristan ofzo gaan keten maar met anderen is dat ook leuk.'
|
|
|
Post by » Aline. on May 31, 2007 20:33:11 GMT 2
Rebecca knikte en haar glimlach werd nog ietsjes beter. Vic vond het dus ook een leuk idee. Niet zo verwonderlijk, want hij had het zelf voorgesteld. Maar toch gaf het haar een prettig gevoel. Ze dronk nog wat, en probeerde zich te herinneren of ze ooit zo blij was geweest in Zweinsveld.
|
|
|
Post by Lisa .. on May 31, 2007 21:14:40 GMT 2
'Lachen staat je veel leuker dan een bedenkelijke uitdrukking' zei Vic na even naar het boterbier gestaard te hebben. Hij had in verloop van tijd een vrolijkere uitdrukking op zijn gezicht gekregen, boterbier in combinatie met leuk gezelschap deed het altijd goed.
|
|
|
Post by » Aline. on Jun 1, 2007 16:34:01 GMT 2
Rebecca lachte even, een kruising tussen giechelen en grinniken. Ze wist niet goed hoe ze moest reageren op dit compliment, dat wist ze eigenlijk nooit, vooral niet van de jongen waar ze al tijden verliefd op was. 'Dank je,' zei ze.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jun 1, 2007 17:02:17 GMT 2
'Geen dankje, het is gewoon de waarheid.' zei Vic terwijl hij ondertussen half lachde. Er waren 2 anderen mensen aan het ruzieën en het kwam nu zelfs zover dat ze elkaar met boterbier aan het bekogelen waren. Zijn blik bleef even bij die 2 hangen terwijl Rosmerta het nu pas in de gaten kreeg en mopperend op de 2 afliep.
|
|