|
Post by \\ Jess' on May 17, 2008 18:24:31 GMT 2
Een zachte zucht kwam uit Neema haar mond. Haar Ukkepulk zat op haar schouder. Neema had haar tas in de gang laten vallen, en dat had een kabaal gegeven. Ze haalde diep adem en had alles met moeite bij elkaar geveegd. Nu kon ze het weer op volgorde in haar tas stoppen. Haar Ukkepulk piepte wat. Een Neema siste haar tot stilte. Want Vilder kon hier ook nog weleens komen.
Toen ze eindelijk haar tas goed had, en op volgorde haar boeken had gelegd kwam ze weer overeind. Ze hield haar Ukkepulk vast en slingerde haar tas over haar schouder. Om daarna verder te lopen. Een zachte zucht, toen ze niks hoorde achter haar of voor haar. Ze kon dus weer gewoon doorlopen. Ze keek nog een keer achterkom. En ze zag net een schaduw. Ze slikte moeilijk, dat kon Vilder toch niet zijn?
|
|
|
Post by Ridje on May 17, 2008 19:18:23 GMT 2
Sawyer liep rustig door de gang en had nog net Mevrouw Norks ontweken die door de gang sloop op zoek naar iets eetbaars. Sawer keek of de kust veilig was en liep verder de geheime gang in. Na nog even te hebben gelopen stopte hij en schoof een steen uit de muur waar een groot gat achter zat. Met een grijns haalde Sawyer er een kettinkje uit en een boek en stopte die in zijn tas die hij over zijn schouder had hangen.
Toen hij de steen weer terug had gestopt en hem met een spreuk weer vast had gezet in de muur liep Sawyer rustig door. Toen hij iets hoorde dacht hij heel even dat het Vilder was of Mevrouw Norks, maar toen hij het geluid herkende als een Ukkepulk grijnsde hij. Stil volgde hij de persoon die ook in de gang liep, maar toen ze zich omdraaide had ze hem duidelijk gezien. Onhoorbaar mompelde Sawyer Lumos en hield zijn toverstok bij zijn gezicht. "Boe" zei Sawyer met een grijns terwijl hij naar Neema keek.
|
|
|
Post by \\ Jess' on May 17, 2008 19:38:00 GMT 2
Haar blik klaarde op toen ze zag dat het geen Vilder was. Maar vertrok snel weer toen ze zag dat het iemand was die ze niet kende. Ze rolde met haar ogen en bleef met haar armen over elkaar staan. Haar Ukkepulk kroop in het haar van Neema, omdat deze nogal een bangerik was. "Ik dacht even dat je Vilder was, maar het scheelt niet veel" Grinnikte ze, terwijl haar gezicht daarna weer strak trok. Ze bekeek de jongen van top tot teen. En pas toen deze boe riep, met zijn toverstok onder zijn gezicht, die verlicht was door Lumos. Stond ze al helemaal raar te kijken. Ze trok haar wenkbrauw op en rolde nog een keer met haar ogen. "En waar slaat dat op?" Vroeg ze terwijl haar blik achterdochtig bleef. Ze stond een tijdje te kijken. Terwijl ze daarna weer in beweging kwam. "Vilder, hij heeft niks anders te doen" Zuchtte ze terwijl ze haar hand opstak om een gebaar te maken dat Vilder wegmoest. "En dan ook nog mensen vals beschuldigen.." Ze schudde met haar hoofd.
|
|
|
Post by Ridje on May 17, 2008 21:08:13 GMT 2
"Vilder? Dus je vind dat ik op Vilder lijk? Well thank you, sweet cheeks." zei Sawyer en hij zuchtte even waarna hij zijn toverstok weer liet zaken. "Ik dacht dat het hier veel donkerder was dus ik dacht dat je wel wat licht kon gebruiken." grijnsde Sawyer dan en hij keek naar Neema. "Voor een Pufje ben je behoorlijk gemeen. En dapper, niet veel durfen door de enige geheime gangen te gaan waar Vilder ook van weet." zei hij dan en hij keek even om, maar keek al snel weer naar Neema. "Dus jongedame, mag ik vragen wat je hier doet? En hoe je heet?" vroeg hij dan tenslotte.
|
|
|
Post by \\ Jess' on May 17, 2008 21:14:03 GMT 2
Ze grijnsde kort terwijl ze hem doordirngend aankeek. Ze schudde haar hoofd. "Anders vroeg ik er wel om, toch bedankt" Zei ze nu, wat aardiger. Ze zou deze maar beter te vriend kunnen houden dacht ze. Ze haalde uiteindelijk haar schouders opt oen hij wat opmerkte. "Ik ben niet zoals andere Huffelpuff leerlingen. Maar toch hoor ik erbij. En bang voor Vilder, ja. Bang voor straf, nee" Antwoorde ze maar. Toen hij vroeg wat ze hier deed en hoe ze heette haalde ze haar schouders op. "Jij zou toch iedereen wel moeten kennen he?" Zei ze toen maar terwijl ze vervolgde. "Ik snij af, en heet Neema Shaylyn Takala, u wilt het namelijk graag weten" Zei ze op een heel andere toon dan daarnet. Ze keek nog steeds wat achterdochtig.
|
|
|
Post by Ridje on May 18, 2008 9:54:20 GMT 2
"Graag gedaan." grijnsde Sawyer waarna hij naar Neema keek. Voor de zekerheid keek Sawyer nog maar eens om om te zien of Vilder toch niet stiekem hen besloop, maar toen hij zag dat dat niet het geval was keek hij weer naar Neema. "Ik zou bang zijn voor Vilder en voor straf." grijnsde Sawyer dan kort en hij keek even rond opzoek naar iets om op te zitten ofzo. Toen ze zei dat hij iedereen wel moest kennen keek hij haar verbaasd aan. "Hoezo zou ik iedereen moeten kennen? Sawyer, en ik snij ook af." zei hij dan.
|
|
|
Post by \\ Jess' on May 18, 2008 14:04:05 GMT 2
Neema knikte en keek hem even aan. Al snel ging haar blik langs hem, Kijkend of ze niet ergens mevrouw Norks zag lopen. Ze vond Vilder's kat ook eng. En ze vond niet vaak katten eng. "Een Zwadje is nergens bang voor neem ik aan?" Ze keek wat bedacht terwijl ze daarna haar schouders ophield. "Je weet in welke afdeling ik zit.. Dus waarom zou je niet iedereen kennen dan?" Ze grijnsde rustig terwijl ze daarna haar Ukkepulk kriebelde. Daarna keek ze weer naar Sawyer, want zo had hij zich voorgesteld. "Je bent nog best aardig voor een Zwadje, meestal krijg ik meteen toverspreuken naar me hoofd geslingerd door jan en alleman" Zei ze toen maar. Ze keek Sawyer nu uitdagend aan.
|
|
|
Post by Ridje on May 18, 2008 19:34:28 GMT 2
Sawyer keek Neema wat verbaasd aan. "Een zwadje nergens bang voor? Tijd om wakker te worden Doornroosje, iedereen is wel ergens bang voor. Of iedereen het laat weten waar ze bang voor zijn is weer wat anders." zei Sawyer en hij grijnsde vriendelijk. Hij mocht dit Pufje wel ze was geen aanvallend type. "Dat is niet echt een groot mysterie in welke afdeling je zit, ik zag het aan dat teken dat iedereen krijgt na de sortering. Je weet wel dat ding op je mantel." zei Sawyer. Toen ze haar laatste zin had uitgesproken grijnsde Sawyer. "Ik ben in een goeie bui vandaag. Maar als je wilt kan ik je best vervloeken hoor. Ik ben de kwaadste niet, ik wil je graag een dienst bewijzen." zei Sawyer dan en hij glimlachte.
|
|
|
Post by \\ Jess' on May 18, 2008 20:06:58 GMT 2
Ze grinnikte. "Het kon toch? Ja, je hebt gelijk. Doornroosje? Ik prik nog niet hoor" Zei ze terwijl ze wat uitdagend naar hem keek. Door zijn andere opmerking kreeg ze een rood hoofd, schraapte haar keel even en knikte. "Dat was erg dom... Welk teken?" Ze hield haar hand op het teken en keek even rond. "Nee, doe maar niet. Wil niemand lastigvallen, en als ik dat toch doe, dan is het eerlijk als je me vervloekt. Oke, sorry van het vooroordeel dan" Zei ze terwijl ze even door haar knieeën ging voor een buiging. Daarna grinnikte ze even. "Meestal zijn ze wel erg gemeen, maar jij valt wel mee. En ze mogen me voor gek verklaren dat ik met je omga. Maar ik zoek het liefst zelf uit hoe iemand is." Sprak ze, eerlijk. Maar het was waar, ze ging niet zo snel op een vooroordeel af. Nouja, alleen op het uiterlijk dan...
|
|
|
Post by Ridje on May 19, 2008 16:58:01 GMT 2
Sawyer grijnsde vriendelijk en deed zijn toverstok terug in zijn gewaad, ze leek hem geen bedreiging. "Sorry dat ik mijn toverstok graag klaar heb, maar ik ben de laatste tijd nogal vaak aangevallen door,Puffjes,Raafjes en Grifjes. Dus ik ben wat achterdochtig." zei hij dan met een glimlach terwijl hij een trosje druiven uit zijn tas haalde en er een paar nam. Na een paar genomen te hebben hield hij de tros naar Neema. "Wil je ook, vanmorgen meegenomen uit de grote zaal." zei Sawyer dan, hij was net zo gek op fruit als op lezen en bijnamen geven. Toen hij haar hoorde keek hij haar wat verbaasd aan. "Nouja de meeste Zwadjes zijn wel gemeen, ik kan zelf ook best gemeen doen. Maar het ligt ook aan de persoon tegen wie ze gemeen doen. Als een Grifje een Zwadje aanvalt zal hij zeker niet vriendelijk blijven. Nou bedankt dat je dat zelf uit zoekt." zei Sawyer en hij glimlachtte nog eens waarna hij Neema even aankeek.
|
|