|
Post by Krista - on May 18, 2008 20:32:57 GMT 2
"Moet je me eerst te pakken zien te krijgen" zei Scott op zijn gewoonlijke irritante manier en maakte een soort rondedansje á la scott om haar heen, en begon toe nweer rustig verder te lopen alsof er niets gebeurd was. "Uitgestorven, ook goed. En in de geschiedenisboeken worden die arme duiven de hemel in geprezen, terwijl ze nu bekend staan als de vliegende ratten". Toen Cyvix op haar typische manier begon te lachen (volgens andere mensen leek het meer op hinniken van een hyena) begon hij goedgeluimd mee te lachen.
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on May 19, 2008 18:12:59 GMT 2
Cyvix keek er allang niet meer vanop toen hij op zo een vreemde manier rond haar heen leek te dansen. Maar ze speelde het spelletje maar even mee en hing weer over zijn schouders heen voor een seconde toen ze hem 'gevat' had. Ze liet de oudere jongen alweer los toen het spelletje was afgelopen en grinnikte wat zachtjes. "Ocharm die ratten. Vergeleken worden met die hersenloze dingen met vleugels. Ratten zijn tenminste ergens nuttig voor. Overdragen van dodelijke epidemies." mompelde Cyvix op een goedgezinde toon voordat ze weer glimlachte toen Scott met haar mee lachtte. Hij was een van de weinigen die haar lach leek te apreciëren. De anderen vroegen haar meesten, vriendelijk of net niet vriendelijk om ermee te kappen en haar mond te houden.
|
|
|
Post by Krista - on May 19, 2008 20:06:33 GMT 2
"Let's not, dear friends, forget our dear friends : de ratten" zei Scott met een overdreven dramatische stem toen Cyvix, zoals wel vaker gebeurde, aan zijn schouders ging hangen. Dat was op zich wel te doen, behalve dat hij even groot als Cyvix was. "Overdrager van de pest, en daarbij ook een leuk huisdier voor gezinnen met wat minder geld om een dure uil te kopen. Ratten kan je uit het riool vissen, nietwaar?'
Een jongen stond op van de tafel van ravenklauw en zwaaide naar een hele horde meisjes. Of ze nou wel of niet interesse in hem hadden, dat maakte hem niets uit, want meisjes bleven meisjes bleven meisjes, zoals het oude latijnse gezegde luidde. Zijn blik viel op een meisje dat schaterlachend aan het hinniken was, of iets in die trant, en een jongen er naast. Duidelijk geen partij voor hem. Met een tevreden lachje liep hij op de twee af. "Goedemiddag" zei hij dan gladjes.
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on May 19, 2008 20:17:21 GMT 2
Cyvix kon niets anders doen dan knikken op alles wat haar vriend te zeggen had. "Je begrijpt wat ik bedoel, Scott." glimlachtte ze daarop en streek haar haren eventjes uit haar gezicht. "Overbrengers van zoveel leuke ziektes. Misschien zouden we een rat die geïnfecteerd is met de pest in Sneeps kantoor loslaten en hem daarin opsluiten tot hij de pest heeft..." mijmerde ze dan en tikte eventjes met haar vinger tegen haar kin voordat ze opkeek van een nieuwe persoon. Ze huiverde kort bij het horen van zijn gladde stem maar ze had wel eens zin om irritant te doen en misschien zelfs Scott even te pesten. "Oh.. Goedenmiddag aan jou ook." zei Cyvix op een toon zoals ze die meestal alleen voor Scott gebruikte. Lief en vriendelijk dus. Ze draaide zich naar de nieuwe jongen en keek even op zijn borst om afdeling te weten te komen. "Ravenklauwer, hé? Interessant. Intelligent zeker?" vroeg ze geboeid en gaf hem even een kokette blik voordat ze Scott wat meer naar zich toetrok. Hij zou hierin meegetrokken worden. Of de jongen het nu wilde of niet.
|
|
|
Post by Krista - on May 19, 2008 20:32:15 GMT 2
Scott grinnikte nog wat na maar werd opgeschrokken door de plotselinge verschijning van Eric. Alhoewel hij niet wist wat zijn naam was had hij nu al een vaag vermoeden dat het een van de alzo bekende 'players' van de school was, zo zag hij er tenminste wel uit. Blouse losjes geknopt, haar charmant in de war, gebruind gezicht, slank maar toch met spieren. Het was typisch en bijna voorspelbaar geworden. I love this weather it's a perfect storm, just keep it coming in this perfect form, I love this weather cause it keeps me warm, just keep it coming in this perfect form. Mad boy, sad song. Hij wist weer hoe het verder was en leek weer in zichzelf te keren.
Eric kauwde wat op het kauwgomje in zijn mond en grijnsde tevreden zijn goed onderhouden tanden bloot. "Inderdaad, ravenklauw". Hij grijnsde toen ze zei dat Ravenklauwers slim waren, alhoewel ze dat over het algemeen ook wel waren, anders werden ze niet in ravenklauw ingedeeld. "Je maakt me verlegen. Hoe heet je? Ik heet Eric". Tevreden bekeek hij haar.
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on May 19, 2008 20:42:17 GMT 2
Cyvix glimlachtte zachtjes en trok een wenkbrauw eventjes omhoog. "Iemand als jij verlegen? Dat geloof ik niet meteen." mompelde ze daarop. Ze wist al exact hoe ze het zou spelen. Waarschijnlijk eerst als een onschuldig huffelpuffje die erom bekend stonden dat ze makkelijk in te palmen waren. Dan zou ze overschakelen op 'Hard to get' en uiteindelijk de genade slag geven à la Cyvix. "Ik ben Zaharia maar ze noemen me vaker Cyvix. Aan jou de keuze." zei ze daarop voordat ze Scott eventjes aankeek en onopvallend haar wenkbrauwen optrok, duidend dat hij mocht meespelen met haar geflipte bezigheidje. Ze bekeek haar uniform even en schoof langzaam haar vestje omhoog zodat hij naar haar bleke maar mooie huid van haar buik kon kijken. Ze deed het voor express maar zij liet doorschijnen alsof ze het vestje onder het mouwloze truitje wilde fatsoeneren.
|
|
|
Post by Krista - on May 21, 2008 14:35:46 GMT 2
Scott wierp een geïrriteerde blik op Eric en wist gewoon dat hij een hekel aan deze jongen had. Toen hij Cyvix blik zag glimlachtte hij weer goedgehumeurd en streek over zijn haar. "Cyvix, loop je weer te flirten" zei hij overdreven hard, zodat het Eric niet zou ontgaan "misschien houd hij daar helemaal niet van". Veelbetekenend knikte hij naar Eric.
Eric keek even op om te luisteren naar Scott's 'geblaf', tenminste: daar vond hij het op lijken, en keek dan weer naar Cyvix. "Weet je wat wij moeten doen" zei hij dan met een brede glimlach en deed een stapje naar haar toe "Cyvix, misschien moeten we iets afspreken, om de band tussen de eh.. afdelingen, te versterken"
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on May 21, 2008 14:55:04 GMT 2
Cyvix keek eventjes naar Scott en keek hem diepbeledigd aan hoewel het enkel voor te spelen was. "Scott!" siste ze zachtjes naar hem maar nog luid genoeg voor Eric om te horen. Ze deed net alsof ze niet wou dat Scott iets zou zeggen. Maar ze hield er net van dat Scott zich bemoeide. "Eric, dat lijkt me een uitzonderlijk goed idee." mompelde ze daarop en stapte op haar beurt naar Eric toe. Ze legde haar hand op zijn onderarm en streek langzaam naar boven tot aan zijn schouder. Vanaf zijn schouder trippelde haar hand naar zijn nek om te eindigen bij zijn wang waar ze hem een zacht tikje gaf. "Waarom wachten als ik nu al vrij ben?" vroeg ze daarop en schonk de jongen een stralende maar verleidende glimlach.
|
|
|
Post by Krista - on May 21, 2008 15:28:30 GMT 2
"Ik dacht dat.. nou ja" zei Scott en grijnsde even, "ik zal jullie tortelduifjes wel even alleen laten" zei hij dan waarna hij zich omdraaide "tot later, Cyvix" riep hij nog waarna hij zijn hand op stak en richting de uitgang van de grote zaal slofte. Under this national raincloud, I'm getting soaked to the skin..
" Nu is ook prima" zei Eric, een beetje verbluft van de duidelijkheid en directheid waarmee Cyvix praatte. De meeste meisjes waar hij mee had geflirt waren wat minder duidelijk geweest maar dat was ook leuk. Dit was iets anders, maar hij kon het ook accepteren. Hij rilde even van haar hand en grinnikte even, waarna hij alsof het normaal was (en voor hem was het ook) dichterbij haar ging staan.
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on May 21, 2008 15:39:04 GMT 2
Cyvix keek eventjes naar Scott en gaf hem een kwade blik. Maar in feite was ze dat niet. Ze speelde graag komedie en dat was nu wat ze deed. Ze wendde haar blik alsnel weer op Eric maar gluurde over diens schouder heen naar Scott. "Niet te ver. Je wilt de finale niet missen." gebaarden haar lippen naar Scott, hopend dat hij de hint zou nemen maar ze richtte haar volledige aandacht alweer op Eric. Toen hij dichterbij stapte sloot ze haar ogen eventjes en streek nu met beide handen over zijn armen. "De relatie tussen Ravenklauw en huffelpuff ís niet wat hij hoort te zijn. Ik vind dat we een beter front moeten vormen, niet? Laten we daarop het voorbeeld geven, niet?" Haar groene ogen zochten de zijne voordat ze haar borst tegen die van hem opduwde en hem koket aankeek. De finale zou weldra plaatsvinden en dat zou niet zo leuk zijn voor Eric, helemaal niet.
|
|