|
Post by Krista - on May 21, 2008 16:05:26 GMT 2
Op een respectabele afstand bleef Scott staan en draaide zich weer een halve slag om. Vanuit hier had hij een goed zicht op de situatie. Hij wist niet helemaal wat Cyvix van plan was maar haed een vaag vermoeden, en had ook zo het idee dat het, voor Eric, niet heel erg prettig zou worden. Maar dat was zijn eigen schuld, had hij maar niet zo'n playerige kwal moeten zijn.
Eric plaatste zijn hand rustig op Cyvix's schouder en knikte, alhoewel haar woorden zijn ene oor in en zijn andere oor uit kwamen. "inderdaad, inderdaad" knikte hij maar wist niet echt met wat hij instemde. Een beetje verbijsterd staarde hij haar aan toen ze haar borst omhoog drukte en staarde haar aan. "Juist" besloot hij dan.
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on May 21, 2008 16:22:51 GMT 2
Met een onschuldige blik keek Cyvix Eric aan en er lag zelfs een vleugje zieligheid in haar ogen. "Wat scheelt er? Vind je me niet leuk?" vroeg ze daarop op zo een toon waarop een klein kind zich zou verontschuldigen tegenover zijn moeder. Ze verborg haar gezicht in zijn schouder en greep hem wat dichter bij zijn kledij alsof ze was aan het huilen. "Ik dacht dat ik eindelijk een kans zou maken. Dat dé grote Eric me zag staan en nu ben ik niet goed genoeg." snikte ze daarop. Ze liet hem langzaam wat losser maar bleef 'doorsnikken' hoewel het pure komedie was. Hierna zou de grote finale hoogstwaarschijnlijk komen. binnenin zichzelf moest Cyvix zich tot kalmte aanmanen of ze moest weer helemaal overnieuw beginnen. En dat zag ze minder zitten. Dan zou de kans op ongewenste aanrakingen vergroten.
|
|
|
Post by Krista - on May 21, 2008 16:33:24 GMT 2
Shit.. ze gaat huilen! drong het tot Eric door. Als er iets was waar hij niet tegen kon, waren het huilende meisjes. Want je wist niet waarom ze begonnen en ook niet wanneer ze op zouden houden. En hij was bang dat dit nog hele lang zou duren. "Rustig Jenni-.. Cyvix" zei hij en verbeterde zichzelf haastig. Als hij zich nu ook nog eens zou verspreken was hij echt de klos. "ik bedoelde er niks mee. Je bent gewoon heel mooi" slijmde hij er dan haastig achteraan. Dat werkte meestal wel. Voorzichtig aaide hij over haar schouder.
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on May 21, 2008 16:50:43 GMT 2
Toen Eric over Cyvix' schouder was aan het aaien moest het Roemeense meisje enorm veel moeite doen om niet breed te beginnen grijnzen maar het lukte nog goed. Ze keek met tranige ogen naar Eric en liet een sprankje hoop erdoor schijnen. "Meen je dat echt?" vroeg ze met een licht pruilmondje terwijl ze hem vol aanbidding aankeek. Haar blik kruistte even die van Scott en onopvallend trok ze een wenkbrauw op als teken van 'Nu gaat het beginnen'. In een seconde veranderde haar gezicht van onschuldig en tranerig naar een maniakale en zelfs demonische grijns. "Wel... Dan kan ik me dit zeker veroorloven." mompelde ze daarop en trok Eric naar zichzelf toe doormiddel van zijn kraag en stootte haar vuist in zijn maag. Als het een goede slag was zou ze hem laten bekomen op haar schouder zoniet... Wel dan had ze een groot probleem. "Ik zal je eens iets leren. Het is niet omdat een meisje eruit ziet als een meisje dat ze er eentje is... Volg je nog?" vroeg ze met een stem vervuld van leedvermaak.
|
|
|
Post by Krista - on May 21, 2008 20:19:44 GMT 2
Eric was totaal niet voorbereid op deze vuistslag en klapte dubbel van de knal zo onder zijn middenrif, ongeveer waar zijn maag in darmen overging. Hij vloekte maar dat ging onder in een of andere kreun. Doordat hij zijn ogen nu 0op de grond gericht had zag hij niet dat de andere huffelpuffer, Scott, zich niet meer overeind wist te houden van het lachen en zich vast moest houden aan de tafel van griffoendor.
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on May 21, 2008 20:47:16 GMT 2
Cyvix schaterde van het lachen bij de aanblik van Scott en wierp haar hoofd in haar nek. Maar alsnel stopte ze met lachen. Ze klopte Eric wat op zijn rug en streek weerom met haar vingers over zijn gezicht. "Laat dit een lesje voor je zijn, player" siste ze in zijn oor en legde de nadruk op dat laatste woord. "De enige tot wie ik ooit zou kunnen behoren zal Scott zijn maar dat lijkt me niet waarschijnlijk." zei ze daarna, iets luider en duwde Eric wat van haar weg, alsof hij een smerig dier was dat zichzelf opdrong aan haar. "Je had het eigenlijk moeten zien aankomen... Een meid zoals ik die zo termperamentvol deed... Spaanse meisjes zijn zo. Niet Roemeense die zijn de kilheid zelve en ik ben daar nog eens een extremistje in. Daarboven ben ik nog eens een Freak. Had je moeten weten. Jongen toch, je hebt je huiswerk niet goed gemaakt. Species looks for species. Freak and normal doesn't mix good." ging ze verder met haar preek voordat ze eventjes keek naar de zwadderaartafel. Daar moesten ook heel wat mensen overeind worden gehouden van het lachen. Cyvix had punten gescoord en hoe? Vooral bij Zwadderich dan. De meeste Ravenklauwers keken haar aan alsof ze een smerig beest was dat Eric had aangevallen en de Griffjes wel die waren het over het algemeen kennelijk eens met Eric. Hoewel er enkele meisjes toch Cyvix toejuichten. Lenig stapte Cyvix via de bank op de tafel van Huffelpuff en draaide een keer om haar as. "Dank u! Dank u! Dit was me nooit gelukt zonder de naïviteit van Eric Dalton en mijn medewerker.. Scott Maddox!" riep ze uit door de hele Grote Zaal. "Maar laten we niet al te bits zijn op arme Dalton.. -" Ruw werd ze onderbroken door Anderling die zelf opstond en haar naam door de gehele Zaal uitriep. Cyvix draaide zich naar de stokoude dame en hield één vinger op. "Nog één klein momentje, And- mevrouw Anderling.. Dus... Hij is ten prooi gevallen aan mij. Dus dames.... Ontvang hem met wijde armen. Hij zal jullie liefde broodnodig hebben! Bij gebrek aan tijd zal ik het hierbij moeten laten. Nogmaals dank ik u, mijn geliefd publiek!" "Mevrouw Ripanu! Gaat u onmiddellijk van die tafel af voordat ik uw van school stuur!" bulderde de stem van Anderling daarna pas echt. Het geluid echode zo hevig dat zelfs Cyvix wat geschrokken was. "Tot uw dienst, Mevrouw Anderling. Heeft u weer enig advies nodig om het hart van Professor Sneep te bekoren of is uw blik ditmaal gevallen op Proffessor Banning?" zei ze vrolijk. Maar het gezicht van Anderling trok helemaal weg in woede. Cyvix beet wat onschuldig op haar onderlip en glimlachtte terwijl ze haar nek wat introk. Ze was té ver gegaan ditmaal...
|
|
|
Post by Krista - on May 21, 2008 22:13:00 GMT 2
Met een rood gezicht rechtte Eric zijn rug en trachtte zijn haar nog een beetje goed te doen. In zijn ogen was vooral veel schaamte te zien, gemixt met pijn en een vleugje woede. Het ultieme recept voor haat, jegens Cyvix en natuurlijk ook dat meelopertje van haar, die jongen die daarnet sotnd te lachen en zich nu weer richting Cyvix bewoog alsof er niks was gebeurd. Hij vloekte nog een keer zacht in zichzelf en keek woest richting Cyvix. "Vuile féeks!" bracht hij dan snerend uit en gooide er nog een scheldwoord achteraan. Het was ook vrij dom van hem om na alles met Joanna er toch voor te gaan om weer verschillende meisjes te gaan versieren, waaronder Kyra, die was bevallen, en Cyvix, wat was uitgelopen op een groot drama. "Stik toch in die roemeense hutspot van je, of wat ze daar ook eten" snoof hij er geïrriteerd achteraan. Nog steeds bonsde zijn maag van alle kanten maar hij negeerde het gevoel
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on May 21, 2008 22:23:03 GMT 2
Cyvix draaide zich om toen ze Eric hoorde en krulde haar mond om in een brede grijns. Ze wierp hem een kushandje toe en stapte weerom lenig van de tafel af, geholpen door wat afdelingsgenoten. "Is je ego geraakt? Arme jongen toch." Ze sloeg haar hand voor haar mond toen ze zijn 'scheldwoord' hoorde en trok een nepbeledigd gezicht. "Een vuile feeks nogwel? En stikken in mijn hutsepot?" Ze kreeg weer valse tranen in haar ogen maar die komdedie moest ze alsnel laten voor wat het was toen ze Anderlings stem vlak langs zich hoorde. "Mejuffrouw Ripanu? U meldt zich vanavond om 8 uur bij mijn kantoor. We zullen de gevolgen van uw wangedrag bespreken." klonk het langs haar oor. Toen Cyvix alweer langs zich keek zag ze de leraar als een kat wegtrippelen. "Als ik het nu kon zou ik in een hyena veranderen die kat verscheuren tot hapklare brokken!" lispelde de Roemeense daarop. Vrolijk echter keek ze weerom naar Scott en wandelde opgewekt en bijna huppelend op hem af voordat ze weer op zijn schouders leunde. "Niemand pakt me van jou af, he Scottie?" grijnsde ze daarop en streek door het warrige haar van haar beste vriend terwijl ze Eric nakeek. "Ik verlang zó naar je, Eric! Kom terug! Kom terug!" speelde ze verder op een melodramatische manier. Haar toneelstukje sloot ze weer af met een sadistisch gelach.
Er kwam nu ook beweging vanaf de afdelingstafel van Ravenklauw. Illias trok zich los uit de massa en liep op Eric af. knielde even voor hem neer om te zien of de stoot geen uitwendige letsels had veroorzaakt en greep daarna naar zijn toverstok om een genezende spreuk uit te spreken voordat hij er een pijnstillende achteraan wierp. "Alles in orde? vroeg hij broederlijk en bood zijn schouders aan om op te leunen. "Maakt u zich maar geen zorgen. Ze is gek. Dat weet ik al. Ik wou u nog waarschuwen maar dan zou ik hén hoogswaarschijnlijk op mijn dak hebben gekregen." mompelde hij op een redelijk duistere toon refererend naar Florian en Scott. Beide jongens leken het wel voor de freak te hebben. "Voelt u zich nu al wat beter?" vroeg de jonge Engelsman daarop met een ongeruste ondertoon in zijn stem.
|
|
|
Post by Krista - on May 25, 2008 11:21:51 GMT 2
Er waren nog veel meer dingen waar Eric Cyvix wel voor wou uitschelden, maar het leek hem nou niet zo'n bepaald goed idee om dat in het bijzijn van Anderling te doen, behalve als hij echt heel erg behoefte had aan straf. Een brede grijns verscheen op zijn gezicht toen Anderling haar hoofd schudde en de straf aan Cyvix oplegde. En weer komt Eric Dalton zonder problemen weg... Oke, zoveel had hij ook wel niet uitgespookt, dus het was logisch dat hij geen straf kreeg, maar todch voelde hij zich er op een of andere manier beter door. Hij wierp een blik op Cyvix waarmee hij bedoelde 'ik krijg je nog wel'. Terwijl hij weglipe stak hij zijn middelvinger op, een oud dreuzelgebruik waar hij gewend aan was geraaakt. Hij keek even op toen Illias opeens in zijn blikveld kwam en mompelde dat hij zich príma voelde. "Bedankt" mompelde hij, nauwelijks verstaanbaar.
|
|
|
Post by Flegmatisch Dinkske°- on May 25, 2008 11:34:37 GMT 2
Cyvix haalde enkel onverschillig haar schouders op bij de straf. Dat betekende enkel dat ze weer vanavond iets te doen had buiten huiswerk. En met enig geluk mocht ze wat in het Verboden Bos ronddwalen. Haar blik liet ze weer glijden richting Eric en grijnsde op een sadistische manier toen ze hem zag wegkronkelen. Zijn blik intimideerde haar niet. Wat kon die Ravenklauwer doen? Niet veel, had Cyvix zo de gedachte. "Ik huiver nu al bij de gedachte aan jou 'wraak'!" spotte ze verder. Ze wendde zich uiteindelijk maar tot Scott en ging weer aan zijn schouders hangen. "Het was het waard, vind je niet? De wolf kruipt weg met de staart tussen de benen." grinnikte het Roemeense meisje naar haar vriend. Haar groene ogen zagen dat hij zijn middelvinger naar haar opstak en sloeg daarop haar hand weer voor haar mond en zette een geschrokken blik op. "Heb je dat gezien, Scott? Heb je dàt gezien?" bleef ze verder kwebbelen.
Illias keek even richting Scott en trok zijn lip omhoog in pure walging voor deze. Maar lang de tijd had hij er niet voor. Hij moest zijn afdelingsbroeder helpen. "Het is niets." mompelde hij daarop en hielp Eric terug naar zijn plaats aan de tafel. Over zijn ego moest de jongen maar niet te zeer inzitten. Elk meisje zou waarschijnlijk nu al hopen om hem op te vangen en te vertroetelen na de aanval van die hyena.
|
|