|
Post by » Jasmijn « on Sept 7, 2008 20:49:56 GMT 2
[/b] Zelf dacht Mike na over een leuk iemand om die grap bij uit te halen. Maar zo snel kwam hij niet op een naam. "Dat had ik ook niet gedacht. Maar ik had het in ieder geval wel geprobeerd." Zei hij nogsteeds lachend. Mike volgde James met zijn ogen en zag dat hij het jasje onder zijn bed vandaan haalde. Hij pakte het jasje aan en richte zijn stok erop. "Beloof me dat je niet gaat flippen als het niet lukt of als er iets erg gebeurt met je jasje, ja?" Zei Mike. Nu, één van de weinige keren dat hij wel wachte op antwoord. Hij keek James vragend aan. "Beloof je dat?" Vroeg hij nogeens, meer voor de zekerheid dan ergens anders voor. [/ul]
|
|
|
Post by lizzie on Sept 7, 2008 20:58:29 GMT 2
Ik ben hier pas een paar maanden. Moet ik zo snel al een hekel aan iemand hebben? Ik kan niet echt iemand bedenken. Ik vind elk Grifje of modderbloedje goed, zolang het maar niet Shirie is. zei hij tegen Mike. Mike zou het waarschijnlijk heel vreemd vinden dat hij een Grifje leuk vond, maar daar kon hij ook niks aan doen. Hij vond haar nou eenmaal ontzettend leuk. Verder vond hij eigenlijk elk Grifje wel irritant. Zo braaf en goedaardig doen. Niks voor hem. Het ergerde hem ook mateloos. Als hij weer door iemand werd betrapt op roken dan kon je aan de reactie wel horen van welke afdeling ze waren. Als ze irritant begonnen te doen waren ze van Griffoendor. Als ze dom begonnen te doen van Huffelpuf. Als ze je de les begonnen te lezen van Ravenklauw en als ze gewoon normaal deden van Zwadderich.
Ik zweer het. Ik wil gewoon die bloedvlek uit mijn jasje. Als ie plotseling in de fik vliegt of iets in die richting dan blussen we hem gewoon. Ik ken wel een spreuk voor brandschade dus dat is geen probleem. Probeer het maar gewoon. zei hij tegen Mike. Hij wilde gewoon die stomme vlek uit zijn jasje. Hij kon die jas gewoon niet dragen met een bloedvlek erop en helemaal niet dragen wilde hij ook niet. We zien wel wat er gebeurd. In ieder geval geef ik je geen klap als het misgaat. Beloofd. zei hij nogmaals om Mike gerust te stellen.
|
|
|
Post by » Jasmijn « on Sept 7, 2008 21:14:58 GMT 2
[/b] Zei hij, alleen het laatste vroeg hij verbaast. Hij keek James vragend aan. Hij vergat even dat hij een toverstok in zijn hand had, maar toen de stok op het stof terecht kwam, herinnerde hij zich weer wat hij ging doen. Hij richte de stok weer op de bloedvlek en mompelde iets. De bloedvlek ging weg! Alleen kwam er iets anders voor in de plaats. Op de plek van de bloedvlek kwam een andere kleur terug. Huidskleur was het geworden. Gemaakt verlegen keek Mike James aan. "Sorry man. Maar he, de bloedvlek is weg. Ik weet nog wel een spreuk om je jasje weer dezelfde kleur te maken. Zal ik dat dan maar doen?" Vroeg Mike. Hij voelde zich best rot dat hij het jasje van zijn vriend had vernield, maar hij had beloofd dat hij niet geslagen zou worden. "Sorry man." Zei hij nogeens. Hij richte zijn stok voor de derde keer en mompelde nog wat. Dit keer lukte het hem wel. Het jasje kreeg zijn normale kleur weer terug. "Ziezo." Zei Mike een stuk opgewekter. Hij legde het jasje op James zijn schoot, tevrede over het resultaat. [/ul]
|
|
|
Post by lizzie on Sept 7, 2008 21:23:50 GMT 2
James keek verbaasd naar het stukje huid op zijn jasje. Toen barste hij weer in lachen uit. Dat zag er eigenlijk nog best wel gaaf uit. Hij moest zo hard lachen dat hij van het bed afviel. Daardoor moest hij nog harder lachen. Toen hij eenmaal was bijgekomen van het lachen zei hij tegen Mike:Haha dankjewel man. Dat stukje huid zag er nog best wel cool uit. Je ziet nog wel vaag wat, maar verder. Echt bedankt man! Hij haalde even zijn hand door zijn haar. De druppels vlogen alle kanten op.
Maar waarom niet Shirie? Nou ik heb een soort van wat met haar. Ik weet het, ze is een Grifje. Maar ze is wel cool voor een Grifje. En zeg zelf, ze is echt behoorlijk knap ookal is ze een Grifje. legde hij aan Mike uit. Hij wist niet zeker of hij nou echt een relatie met Shirie had, maar in ieder geval zoende hij vaak genoeg met haar om haar wel te beschouwen als een vriendin. MAar het was niet alleen het zoenen. Hij had ook nog eens voor het eerst echte diepere gevoelens voor haar. Hij zou niet willen dat hij haar in de problemen bracht. James keek weer naar het jasje en schoot weer in de lach.
|
|
|
Post by » Jasmijn « on Sept 7, 2008 21:44:07 GMT 2
[/b] Zei hij. Hij keek van het jasje naar James. "Zeg, dat jij nat bent wil niet zeggen dat ik ook nat wil zijn." Zei hij en als een soort bescherming tegen de druppels deed hij, nogal kinderachtig, zijn handen voor zijn gezicht. Mike liet zijn handen weer zakken en keek James verbaast aan. Aan de ene kant begreep hij hem wel. Ze zag er goed uit. Zeker voor een Grifje. Maar moest het per se een Grifje zijn. Zijn beste vriend heeft iets met een Grifje. Hij kon het zich maar moeilijk voorstellen. Mike knikte een beetje verdoofd. James zou wel weten wat hij doet. Daar is hij slim genoeg voor. Maar toch voelde het niet helemaal goed. Een Grifje en een Zwadje samen, dat gaat toch niet? [/ul]
|
|
|
Post by lizzie on Sept 7, 2008 22:04:21 GMT 2
James lach nog steeds op de grond te rollen van het lachen. Nu zat hij eigenlijk alleen maar te lachen omdat hij zat te lachen. Langzaam kwam hij weer een beetje bij. Toen keek hij op naar Mike die daar zat met zijn handen voor zijn hoofd en hij schoot weer in de slappe lach. Het zag er niet uit. Vooral omdat het Mike's grote hoofd niet bedekte. Hij veegde de tranen uit zijn ogen en sloeg een laatste preost uit. Eindelijk was hij weer een beetje uit zijn slappe lach. Misschien moet ik maar eens droge kleren aan doen. zei hij en hij pakte een trui van de grond. Hij was nogal een slorde vos en liet altijd zijn kleren gewoon op de grodn liggen. Hij gooide zijn t-shirt in een hoek en deed de trui aan. Hij kon zo snel niet een broek vinden. Die zouden wel worden gewassen ofzo dacht James.
Ik weet wat je denkt, maar ze is cool. Echt waar. zei James. Hij wist gewoon dat Mike het een probleem zou vinden. Zelf vond hij het niet zo'n groot probleem. Hij kon goed met haar opschieten dus waarom zou hij het dan niet doen? Daarnaast vond hij haar echt behoorlijk knap. Ik laat je wel eens kennis met haar maken. Dan merk je het wel zei James tegen Mike. Hij was benieuwd hoe Mike zou reageren op de stoere Shirie. Waarschijnlijk zouden ze het prima met elkaar kunnen vinden. James kon het goed met alle twee vinden dus de kans was groot dat zij het ook goed met elkaar konden vinden. Hij hoopte alleen dat ze het niet té goed met elkaar konden vinden.
|
|
|
Post by » Jasmijn « on Sept 7, 2008 22:18:39 GMT 2
"Zeg, hou eens op met lahahachen. Jou lach is zou aanstekelijk dat ik niet kan stoppen." Zei Mike die moeizaam zijn lach in bedwang probeerde te houden. Mike was ondertussen languit op het bed gaan liggen. De kramp in zijn buik werd alleen maar erger en stoppen lukte hem maar niet. Toen zijn lachsalvo weer een beetje over was ging hij rechtop zitten. "Dat lijkt me een slim idee, straks wordt je nog ziek." Zei hij en probeerde zo bezorgt mogelijk te klinken.
Over Shirie moest Mike nog wel even denken. Als James zo over zijn toeren was van iemand dan moest ze wel oké zijn. Of het nou een Grifje is of niet. "Is goed joh. Dat merk ik inderdaad dan wel." Zei hij. Nogsteeds had hij zijn twijfels over Shirie. De twijfels waren in ieder geval al een stuk minder geworden als daarnet, maar zo leuk als Kaitlin zou ze wel niet zijn. Dat was geen één meisje.
|
|
|
Post by lizzie on Sept 8, 2008 11:21:32 GMT 2
Hij pakte een dekbad van een bed en sloeg die om zich heen. Oké mama Mike. zei hij flauw. Hij keek al uit naar de ontmoeting tussen Shirie en Mike. Ze is echt leuk man. zei hij. Hij kon het niet laten om het nog een keer te zeggen. Hij meost zijn best doen om zich in te houden anders zou hij constant over haar blijven doorpraten. Dat zou een beetje irritant voor Mike zijn. Oké, ik ga even meisjesachtig roddelen, dus wees gewaarschuwd. zei hij lachend tegen Mike. Heb jij nog iemand op het oog?Of ben je plotseling homo geworden, want dan rol ik snel deze kamer uit. zei hij lachend.
Hij half rolde half kroop naar zijn nachtkastje. Daar pakte hij een doosje Smekkies in alle smaken vanaf. Mmm, banaan. zei hij toen hij er een in zijn mond had gestopt. Ook een? vroeg hij aan Mike, terwijl hij het doosje uitstak. Terwijl hij het doosje uitstak, pakte hij er nog eentje uit. Gatver, bloemkool! riep hij met een vies gezicht en spuugde het snoepje naar de andere kant van de kamer. Ik heb een hekel aan bloemkool! zei hij.
|
|
|
Post by » Jasmijn « on Sept 8, 2008 15:37:06 GMT 2
[/b] Zei Mike als een echte moeder. Dit hield hij echter niet lang vol, want hij was alweer in lachen uitgebarsten. Maar bij het onderwerp Shirie was hij weer, voor zover dat ging, serieus. "Als jij dat zegt, dan zal het wel zo zijn." Zei hij om James zijn zin te geven. Mike ging even goed zitten, met twee benen op het bed en met zijn rug leunend tegen een van de palen. "Oké, ik ben er klaar voor." Zei hij tenslotte. "Ja, ik ben helemaal weg van jou James! Blijf nog even hier! Had je dat trouwens nog niet door?" Zei Mike plagerig en leunde een beetje naar James toe. Toen stak hij zijn tong uit. "Geintje. Nee, ik heb wel iemand op het oog. Ze is echt zo leuk! En volgens mij mag ze mij ook wel." Zei hij en hij kon een grijns niet onderdrukken. Nogsteeds grijnzend en met de gedachten aan Kaitlin in zijn hoofd volgde hij James met zijn blik toen hij het doosje Smekkies aan het pakken was. "Lukt het een beetje? Of moet ik als reddende engel gaan spelen en je komen helpen." Zei Mike. Hij was in een plagende bui, dat was te merken. "Ja, lekker!" Zei hij toen het pakje naar hem werd uitgestoken. Hij pakte er één en stopte die in zijn mond. "Gatver, toch niet zo lekker!" Moeizaam slikte hij de Smekkie door. Hij trok daarbij een vies gezicht. "Gatver, moet het nou precies snotsmaak zijn?" Vroeg hij hardop. Hij pakte er nog een en stak ook deze weer in zijn mond. "Kijk, dit is beter. Mango is tenminste lekker!" Zei hij en deze keer keek hij tevreden.[/ul]
|
|
|
Post by lizzie on Sept 8, 2008 16:03:16 GMT 2
James barstte weer in lachen uit door Mike's actie. Hij was echter wat serieuzer toen hij zei dat hij ook iemand op het oog had. Op de een of ander manier zag hij Mike niet zo snel een meisje leuk vinden, maar hé als hij het zei zou het wel waar zijn. James schoot in de lach. Mike moest natuurlijk net weer snotsmaak pakken. Hoe weet jij hoe snot smaakt Mike? vroeg hij lachend. Hij pakte zelf ook nog een smekkie en schoot daardoor nog meer in de lach, want hij had een soort oude sokken smaak. Dit deed hem natuurlijk meteen weer denken aan de vieze sok van zo net. Gierend en brullend en over de grond rollend van het lachen probeerde hij het snoepje door te slikken, maar ineens was hij vergeten hoe hij moest slikken. Haha, ik weet niet meer hoe ik moet slikken! lachte hij hierdoor alleen maar harder. De vieze oude sokken smaak bleef hierdoor extra lang in zijn mond hangen en werd nu echt te ranzig voor woorden. Toen hij eindelijk het snoepje doorgeslikt had gekregen, richtte hij zich, zo serieus mogelijk, op Mike. Dus onze kleine Mikie vindt iemand leuk? zei hij pesterig. Zit ze bij Zwadderich? En hoe heet ze? vroeg hij nieuwsgierig. Nu wilde hij ook wel alles weten.
|
|