|
Post by » Aline. on Jan 1, 2008 16:55:11 GMT 2
[Geniale titel hè ^^ xD]
Chris grijnsde even, en wreef over Aylins bovenarm - hij had zijn arm nog steeds om haar schouders heen geslagen. 'Ja, schaatsen is echt heel erg leuk - als je het een beetje kan, tenminste. Misschien kunnen we dit jaar wel schaatsen op het meer! Dan ga ik je het leren,' beloofde hij breed glimlachend, en hij keek Aylin aan, afwachtend naar haar reactie.
|
|
|
Post by Merel on Jan 5, 2008 16:37:27 GMT 2
[jaa heel logisch ] "Schaatsen? En wat ies dat? Je kunt toch niet óp 'et meer lopien?" Vroeg ze en keek Chris echt oprecht verbaast aan. Los van het feit dat ze eigenlijk nog nooit sneeuw, dus ook in die zin ijs niet gezien had.. Was ze ook niet de slimste altijd. Al was ze wel blij dat Chris haar 'warm' hield.
|
|
|
Post by » Aline. on Jan 5, 2008 16:57:25 GMT 2
Chris grinnikte. 'Heb je er zelfs nog nooit van gehoord, dan?' grijnsde hij. Zelf kon hij het zich moeilijk voorstellen dat iemand nog nooit op schaatsen gestaan had, laat staan dat diegene niet eens wist wat schaatsen wás. 'Nou, ehh-' Hij zocht een goede manier om uit te leggen wat schaatsen eigenlijk was. 'Eigenlijk heb je een soort schoenen aan, met daaronder een stuk ijzer - heel dun - en dan, ehh - ga je schaatsen.' Hij lachte even, en wist dat Aylin nu nog steeds geen idee had wat het nu eigenlijk inhield. 'Net zoiets als rolschaatsen, maar dan op het ijs en in plaats van wieltjes op ijzers.'
|
|
|
Post by Merel on Jan 6, 2008 17:42:36 GMT 2
Aylin keek Chris echt met stomheid geslagen aan.. Wat was rolschaatsen nou weer? Iets wat Flora en Aylin nooit in hun leven gedaan hadden, en wat ook totaal niks voor hen was, als je ze ook maar een klein beetje kende. "Op schoenien met ijziers eronder op 'et ijs? Doet dat niet zeer?" Vroeg ze zich af terwijl ze zich er eenvoorstelling van probeerde te maken, wat niet echt lukte.
|
|
|
Post by » Aline. on Jan 6, 2008 17:46:59 GMT 2
Chris schoot in de lach. 'Gek, ik laat het je wel eens zien. Het is moeilijk om uit te leggen, en je snapt er geloof ik écht helemaal niks van.' Hij grijnsde breed en begon weer te grinniken. 'Het zal wel niet lang meer duren voor het meer helemaal bevroren is, dan kunnen we samen schaatsen.' Hij kon zich niets bij Aylin op schaatsen voorstellen, en had het idee dat het dan ook heel rampzalig zou kunnen worden.
|
|
|
Post by Merel on Jan 20, 2008 20:22:14 GMT 2
Aylin keek even nadenkend. "Nee ick snap er níks van.." Gaf ze toen grinnikend toe. "Maar kunt toi dat mier dan niet tot ijs toverien? Misschien valt daar wel iets over te vindien?" Vroeg ze en keek naar Chris.. Eigenlijk leek dat haar best wel grappig.. Dat schaatsen.. Al had ze echt géén idee wat het was.
|
|
|
Post by » Aline. on Jan 22, 2008 19:03:32 GMT 2
Chris lachte. 'Laat maar,' zei hij grijnzend. Hij gaf de pogingen om Aylin uit te leggen wat schaatsen was maar op - het ging hem toch niet lukken. Hij grinnikte. 'Ik denk niet dat mij dat zal lukken. Je kunt Perkamentus eens lief aankijken?' stelde hij grijnzend voor. Een heel meer in ijs toveren leek hem niet echt een gemakkelijke opgave. Hij liet het liever over aan de natuur.
|
|
|
Post by Merel on Jan 22, 2008 21:31:55 GMT 2
Aylin grinnikte. "Nee dankje.. Ick wacht wel totdat er een wondier gebeurt en dat 'ele meer vastvriest.. Al vraag ick me af of dat kan.." Zei kon zich er echt geen voorstelling bij maken dat dat enorme meer helemaal vast zou vriezen. "Maar laat toi 'et me wel zien als 'et zo ies?" Vroeg ze en keek grijnzend opzij naar hem.
|
|
|
Post by » Aline. on Jan 27, 2008 19:52:04 GMT 2
'Natuurlijk!' riep Chris lachend, en prikte Aylin even in haar zij. 'Ah, de Drie Bezemstelen komt in zicht,' merkte hij op. Hij deed de deur open en maakte een soort buiging, waarna hij naar binnen gebaarde. 'Na u,' zei hij heel serieus tegen Aylin, al stond er een brede grijns op zijn gezicht.
|
|
|
Post by Merel on Jan 27, 2008 20:35:12 GMT 2
Aylin giegelde en maakte een 'vrouwelijke' buiging. "Dank u." Zei ze grijnzend en liep naar binnen. Het was er al wel redelijk vol, en lekker warm. Vooral als je net buiten uit de sneeuw kwam. Ze ging met haar hand door haar haar. Er dwarrelde wat Sneeuw naar beneden. "Ick blijf 'et bijzonder vindien.." Zei ze grijnzend.
|
|