|
Post by melien on Feb 27, 2008 21:29:44 GMT 2
Joanna verstijfde, niet omdat ze het niet fijn vond. Waarom?!?!?! Doe even normaal. Hij doet je heus niks. Ze concentreerde zich op haar ademhaling, en langzaam merkte ze weer dat deze minder oppervlakkig werd. En ze ontspande weer. Rose keek van de een van de ander. Een verbaasde blik verscheen op haar gezicht. Het viel haar nog mee dat Joanna zo reageerde. "Ok. Waar gaan we het over hebben?" vroeg ze dus maar, in een poging een gesprek te beginnen.
|
|
|
Post by Krista - on Feb 27, 2008 21:38:55 GMT 2
"Huiswerk" zei Eric met een uitgestreken gezicht. De houding die hij nu met Joanna had bereikt, en waar hij zelf wel trots mee was aangezien hij had gehoord dat Joanna soms nogal moeilijk in de omgang was, verveelde hem nu al weer, alhoewel het wel prettig zat. 'Want iedereen houd van huiswerk, toch?". Vragend keek hij de meisjes aan en grijnsde vrolijk.
|
|
|
Post by melien on Feb 27, 2008 21:44:46 GMT 2
Joanna was nog steeds op haar hoede, meer door een instinct die ze niet kon uitschakelen dan doordat ze hem niet vertrouwde. "Huiswerk? Getsie. We hebben al last genoeg van school." zei ze, haar stem was een beetje trillerig, ze was gewoon zo onzeker als wat. Ze sloot even haar ogen, maar zag meteen haar vader, dus opende ze meteen weer. "Alsjeblieft zeg. Het is zaterdag. Ik weet wel wat beters." zei Rose met een grijns. De verbazing was inmiddels weer verdwenen van haar gezicht. "Wat heb ik gemist?" vroeg ze, doelend op het feit hoe Eric en Joanna zaten.
|
|
|
Post by Krista - on Feb 27, 2008 21:54:17 GMT 2
"He wat?" zei Eric verbaasd en keek Rose aan. "niks" zei hij toen op een onschuldige toon en knipperde een paar keer met zijn ogen, waardoor hij de indruk wekte dat hij een klein engeltje was dat naar beneden was komen vallen. Of zoiets. "Ik en Joanna houden gewoon van zo zitten" merkte hij dan op en wierp even een blik opzij op Joanna om te zien hoe ze zou reageren.
|
|
|
Post by melien on Feb 27, 2008 22:05:03 GMT 2
Rose schoot in de lach, alsof hij net een hele goede grap. Ze legde de gitaar even opzij en boog zich voorover zodat ze in Eric's oor kon fluisteren. "Als je nou de volgende keer even oplet hoe haar lichaam reageert. En daarbij: ze heeft nog geen enkele jongen dat laten doen..." fluisterde ze. Daarna ging ze weer recht zitten. Joanna keek alleen maar verbaasd naar Rose. Het leek wel alsof ze haar tong was verloren. Ze was nog steeds niet helemaal comfortabel met de arm om haar heen.
|
|
|
Post by Krista - on Feb 27, 2008 22:57:32 GMT 2
Eric staarde Rose verbaasd aan en deed er een tijdje over om uit de woorden die ze had gezegd een normaal voor hem begrijpbare zin te maken, en haalde zijn schouders op, en blies vervolgens plagend in Joanna's oor. "ik verveel me" zei hij op een zeurderige toon en grijnsde even.
|
|
|
Post by melien on Feb 27, 2008 23:05:29 GMT 2
Joanna keek Eric aan. ""En wat wil je dan doen?" vroeg ze, het klonk uitdagender dan de bedoeling was geweest, maar ze had het ook neit door. Ze voelde zich steeds meer op haar gemak bij Eric. wat het precies was wist ze niet. Rose kon Jaonna alleen maar verbaasd ana kijken. Wat heeft zij ineens?? Daarna keek ze naar Eric. "Nou, verzin dan iets wat we kunnen doen..." zei ze vrolijk.
|
|
|
Post by Krista - on Feb 27, 2008 23:22:27 GMT 2
"Nou" begon Eric uitdagend terwijl hij een brutale blik op Joanna wierp, en duivelsachtig grijnsde. "Nou, ik weet het niet niet hoor"' voegde hij er dan aan toe en bracht met zijn andere, nog vrije hand, zijn haar wat meer in model
|
|
|
Post by melien on Feb 27, 2008 23:29:04 GMT 2
Joanna voelde weer de kriebels opkomen. Ze bleef Eric aankijken, wat ze normaal niet zou echt zou durven, laat staan doen. "Dan moet je ook niet zeuren dat je je verveeld." zei ze zachtjes. Rose deed haar mond open om iets te zeggen, maar liet dat toch maar zitten. Ze begon zachtjes een rustig maar vrolijk deuntje te spelen op haar gitaar.
|
|
|
Post by Krista - on Feb 28, 2008 12:09:42 GMT 2
Eric staarde Joanna verbaasd aan, trok een raar gezicht en knikte dan. "Je hebt gelijk, natuurlijk. Daarom ben je ook in ravenklauw ingedeeld, je bent te slim". Hij glimlachtte even naar Joanna en voelde een enorme kolk energie opborrelen vanuit zijn ondermaag.
|
|