|
Post by » Aline. on Jun 8, 2007 22:03:07 GMT 2
Charlotte slenterde tussen de rozen door. Hier had ze via de uilenpost met Mariël afgesproken, ze verwachte haar vriendin ieder moment aan te zien komen. Af en toe keek ze richting de ingang van de school, in de verwachting Mariël aan te zien komen. Charlotte wist dat ze eigenlijk te vroeg was, maar ze had niets te oden gehad en was daarom wat eerder hierheen gegaan. Ze vond het altijd fijn in het rozenperk, dus dat ze even alleen was vond ze geen probleem. Ze ging zitten tussen de rozen en gaf zich over aan de zon die op haar gezicht brandde, en haar vervulde met een gelukkig gevoel.
|
|
|
Post by Merel on Jun 9, 2007 11:01:52 GMT 2
Mariël liep het bordes af en liep richting de rozenperken. Ze had afgesproken met Charlotte. Ze vond het jammer dat ze elkaar de laatste tijd zoweinig zagen. Toen ze bij de rozenperken aangekomen was keek ze even in het rond. Daar zag ze haar vriendin lekker liggen zonnen. Voordat ze haar uit haar dutje liet ontwaken, plukte ze eerst een roos, en stak deze in haar staart. Toen toverde ze een glas water tevoorschijn en kiepte deze boven Charlotte leeg. Ze ging naast haar liggen. "Hey Charlot! Hoe is het ermee?" Vroeg ze.
|
|
|
Post by » Aline. on Jun 9, 2007 12:50:29 GMT 2
Charlotte voelde een plens koud water in haar gezicht terechtkomen, en eerst proeste ze het in haar mond terechtgekomen vocht uit, voordat ze keek wie het water over haar heen had gegooid. Ze veegde een paar plukken haar uit haar gezicht, zodat ze kon zien wie naast haar was komen liggen. 'Mariël!' riep ze lichtelijk verontwaardigd, maar daarna moest ze toch wel lachen. 'Het is een beetje - nat,' zei ze als antwoord op Mariëls vraag.
|
|
|
Post by Merel on Jun 10, 2007 12:01:57 GMT 2
Mariël grinnikte. "Nee meen je dat nou?" Zei ze grijnzend en keek naar de lucht. "Lekker weer vind je niet?" ER was gelukkig bijna geen wolk aan de hemel te zien, gelukkig maar, ze had geen zin om nat te worden. Ze plukte een roos en rook eraan. Heerlijk die geur. "Jammer dat ik je zo lang niet gezien heb! Nog iets leuks beleeftd?"
|
|
|
Post by » Aline. on Jun 10, 2007 14:27:11 GMT 2
'Ja, echt!' lachte Charlotte. Ze porde Mariël zacht in haar zij en grijnsde. Ze veegde haar natte handen aan Mariëls wangen af en zei lachend: 'Nu jij ook!' Ze ging weer op haar rug liggen. 'Ja, we moeten eens vaker wat afspreken! Of ik nog iets leuks heb meegemaakt? Hmm, niet echt, geloof ik. Jeetje, ik heb je al niet meer gezien sinds dat gedoe Ryanne, hè?' vroeg ze.
|
|
|
Post by Merel on Jun 10, 2007 14:44:03 GMT 2
"aah!" Zei Mariël overdreven en grijsde. "ik was net lekker droog! Nadat Foppe met met waterballonnen had bekogeld." zei ze en keek even pissig. "Nee Helemaal niks meer? Blijkbaar heeft iedereen een saai leven als ik even weg ben! Elvira en Leyla ookal!"Ze grinnikte maar gaf Charlotte daarna een duw. "Jaa echt, we moeten vaker afspreken. En wat Ryanne betreft, ik vind het eigenlijk voor haar heel erg verdient." zei ze maar ze dacht terug aan chloë die ze had gevonden, huilend op de w.c.
|
|
|
Post by » Aline. on Jun 10, 2007 14:52:58 GMT 2
Charlotte duwde Mariël lachend terug. Daarna werd ze iets serieuzer. 'Helemaal mee eens. Ik denk dat ik vrijwillig van school was gegaan als dat mens hier nog vrij mocht rondlopen,' zei Charlotte. Misschien was het wel niet waar dat ze dan weg zou gaan, maar ze zou in ieder geval niet blij zijn geweest. 'Nou - misschien heb ik tóch wel iets te vertellen. Maar het is geen leuk nieuws - en ik weet eigenlijk niet of ik het wel mág vertellen.' Ze dacht terug aan het gesprek met Anne en Perkamentus.
|
|
|
Post by Merel on Jun 10, 2007 15:01:34 GMT 2
"Ik weet niet of ik van school zou zijn gegaan, maar ik zou me wel zoveel mogenlijk verstoppen voor haar." Zei ze hardopdenkend. Daarna keek ze nieuwsgierig naar Charlotte. Ze gaf haar een duwtje. "Nou, Nou word ik nieuwsgierig!!" Zei ze met een flauwe glimlach.
|
|
|
Post by » Aline. on Jun 11, 2007 14:50:17 GMT 2
Charlotte lachte even. 'Ja hè. Nee, ik weet echt niet of ik het wel mag vertellen. Ik bedoel, hij heeft niet gezegd dat ik het niet mocht doorvertellen, maar toch denk ik dat het geheim is,' zei Charlotte geheimzinnig. Haar gezicht stond serieus, maar toen ze zich realiseerde hoe nieuwsgierig ze Mariël maakte met deze woorden, verscheen een lach op haar gezicht.
|
|
|
Post by Merel on Jun 11, 2007 16:43:24 GMT 2
Mariël keek even een beetje verdrietig en keek naar Charlotte. "Je weet dat ik daarvan onweis nieuwsgierig wordt!" Zei ze en grijnsde weer. Ze ging bedenken waarover het geheim zou gaan. "Het is niet dat je op iemand bent, want dat bepaal je zelf.. Volgens mij is het aardig 'belangrijk' in zekere zin als ik jou zo zie." Zei ze.
|
|