|
Post by » Aline. on Dec 18, 2007 18:54:57 GMT 2
Chloë sjorde de tas wat hoger op haar schouder, en keek even achterom naar het schoolterrein. Tussen de bomen door kon ze Zweinstein nog makkelijk zien. Dat was ook de bedoeling. Eerst zou ze hier blijven, wachten op Rachanna, anders kon haar vriendin haar nooit meer vinden. Daarna zouden ze samen wat verder het bos in kunnen gaan. Chloë was benieuwd wat Rachanna te vertellen had. Zij en Draconic, trouwen... Chloë was erg blij voor hen, maar kon zich er niets bij voorstellen dat twee van haar beste vrienden getrouwd zouden zijn.
Ze liep nog een klein stukje verder. Takjes kraakten onder haar schoenen, en Chloë begon langzaam te merken hoe koud het eigenlijk was. Ze wreef haar handen tegen elkaar in een poging er weer wat gevoel in te krijgen, en sloeg ze sjaal nog een keer om haar hals heen. Ze keek weer om naar Zweinstein en grinnikte even bij de gedachte aan haar klas. Iedereen, behalve zij en Rachanna, was nu waarschijnlijk bezig met het bestuderen van het gedrag van een of ander rotbeest. Chloë vond het absoluut geen probleem om een les Verzorging van Fabeldieren te missen. Integendeel. Ze zuchtte even en vroeg zich af waar Rachanna bleef.
|
|
|
Post by Merel on Dec 18, 2007 19:01:01 GMT 2
"Vervloek de kou deze winter." Mompelde Rachanna hard genoeg dat Chloë het kon horen. Ze was weggeglipt uit de les Verzorging van Fabel dieren. Een vak dat ze zo ie zo haatte, en vooral met deze kou. En als je nou wat lieve dieren mocht voeren die ook nog warmte afstraalde.. Tja dan had ze het niet zo erg gevonden. Maar Ijselfjes? Hoe slechter kon je het plannen! Die Domme Hagrid ook altijd.. Ze zuchte diep en struikelde bijna voordat ze Chloë zag. "Haay Chlo! Hoe is het ermee?" Vroeg ze toen grijnzend.
|
|
|
Post by » Aline. on Dec 18, 2007 19:04:47 GMT 2
'Hé Rachanna, ik hoorde je al,' zei Chloë breed glimlachend en stak haar armen naar Rachanna uit, om haar op te vangen als ze weer struikelde. 'Met mij is het wel best, hoor. Behalve dan dat een aantal van m'n lichaamsdelen er bijna afvallen van de kou, maarja, daar heeft iedereen tegenwoordig last van, heb ik het idee,' grinnikte ze, terwijl ze even met haar handen over haar oren wreef. Niet dat dit erg veel zin had, aangezien haar handen net zo koud waren als haar oren. Ze grinnikte even, en dook zo ver weg in de sjaal die meerdere keren om haar nek geslagen was, dat deze tot over haar neus heen kwam.
|
|
|
Post by Merel on Dec 18, 2007 19:15:23 GMT 2
Rachanna grinnikte. "Dan heb ik een idee.. Je weet wel van die dingen die ik zo nu en dan heb." Zei ze grinnikend en liep nog iets verder. Daar wees ze met haar toverstok op een hoop takken en stak die aan zodater vuur was. "Beter! Nou waar wou je het met met over hebben?" Vroeg ze terwijl ze de grond sneeuw vrij maakte en er ging zitten bij het vuur.
|
|
|
Post by » Aline. on Dec 18, 2007 20:08:03 GMT 2
Dankbaar keek Chloë Rachanna aan. Ze liep op het vuur af en stak haar handen er naar uit. De warme gloed liet haar vingers weer enigszins ontdooien, en Chloë zuchtte even opgelucht. 'Ha, da's echt een stuk beter,' zei ze tevreden, en keek Rachanna glimlachend aan. Ze haalde haar tas van haar schouder, en met een doffe plof kwam die neer op de grond.
'Voordat ik je vraag beantwoord; ik heb nog niet eens aan je gevraagd hoe het met je gaat?' zei Chloë, en grinnikte even. Ze keek Rachanna afwachtend aan. De vraag die ze eigenlijk, al een paar dagen lang, wilde stellen brandde op haar lippen. Maar ze wachtte even totdat Rachanna nu haar eerste vraag beantwoord had.
|
|
|
Post by Merel on Dec 18, 2007 21:46:19 GMT 2
Rachanna blies even in haar vingers en hield ze toen ook bij het vuur zodat ze kon antwoorden. "Hoe het gaat? Nou nu een stuk beter nu mijn vingers weer leven. Los daarvan.. Prima, Geweldig Perfect! Had je iets anders verwacht dan?" Vroeg ze en keek Chloë grijnzend aan. Ze keek even naar haar tas die ze gewoon binnen had gedumpt. Ze was na Gedaanteverwisselingen eerst relext naar de leerlingenkamer geweest en had haar spullen gedumpt om vervolgens hier heen te komen. Wel had ze zich nog even dik ingepakt. Ookal ging ze niet naar verzorging van Fabeldieren, en was dat zo ie zo nooit haar plan geweest om wel te doen.
|
|
|
Post by » Aline. on Dec 18, 2007 21:50:35 GMT 2
Chloë grinnikte even. 'Ja, dat voelt goed hè,' zei ze grijnzend, doelend op het ontdooien van haar vingers. Haar vingers tintelden terwijl ze weer wat opwarmden. Ze duwde de sjaal een eindje naar beneden, tot onder haar kin, zodat ademhalen haar weer iets beter afging.
Na een tijdje zo zwijgend in het vuur gekeken te hebben, keek ze plotseling weer op naar Rachanna. 'Maar goed, waarvoor ik je zo graag wilde spreken; je bent verloofd, gek!' riep ze uit, al stond er een ongelooflijk brede glimlach op haar gezicht. Ze liep op Rachanna af en sloeg haar armen om haar heen. 'Gefeliciteerd, schat!' riep ze vrolijk.
|
|
|
Post by Merel on Dec 18, 2007 21:56:21 GMT 2
Rachanna grijnsde. "Waarom dacht je dat ik zo vrolijk en blij was joh! Hij deed het ook echt gewoon! Die gestoorde schat!" Zei Ze lachend en sloeg ook haar armen om Chloë heen. Eigenlijk kon ze het maar half geloven. Dat Draco haar echt ten huwelijk had gevraagt. Al deed ze zijn ring echt nooit meer af. Daar was hij veel te heilig voor vond ze. Het was ook een van de redenen dat ze zo extreem vrolijk was de laatste tijd. Los dan van het feit dat het bijna kerst was.
|
|
|
Post by » Aline. on Dec 18, 2007 22:00:40 GMT 2
Chloë liet Rachanna langzaam weer los en keek haar stralend aan. 'Ik ben echt zo blij voor jullie!' riep ze uit, nog steeds stond een hele brede glimlach op haar gezicht. 'Echt, ik kon m'n oren niet geloven toen ik Draco dé vraag hoorde stellen. Ik dacht dat het een grapje was, echt!' Ze lachte vrolijk terwijl ze terugdacht aan de avond van Meera's concert. 'Maar wat romantisch ook! Voor zo'n volle zaal!' Ze grijnsde breed, terwijl ze Rachanna even een vriendschappelijke duw tegen haar bovenarm gaf.
|
|
|
Post by Merel on Dec 18, 2007 22:04:18 GMT 2
Rachanna grinnikte. "Nou als je het heel eerlijk wil weten. Zodra hij op de knieën ging donderde ik bijna achterover van mijn kruk af, en gelukkig net niet anders had hij behalve Kayleigh mij ook naar buiten moeten dragen!" Antwoorde ze lachend. "Het is ook een gestoorde gast ook hoor, dat hij dat durft voor zo veel mensen! Echt ik kon mijn geluk niet op.!" Bleef ze vrolijk doorpraten. Ze zuchte even diep maar gelukkig. Ze kon het nogsteeds amper geloven. Lachend gaf ze Chloë een speelse duw terug.
|
|