|
Post by CherryOnTop on Dec 21, 2007 16:58:53 GMT 2
De nacht daarvoor was er nog meer sneeuw gevallen, overal lag een dikke laag witheid. Het had ook gevroren en het ijs was dik genoeg om op te schaatsen. Een leraar had het die ochtend nog getest en had ingestemt dat het kon.
Alex trok zijn schaatsen aan, hij was warm gekleed in een jas en had een dikke sjaal om zijn nek. In de sneeuw naast hem lagen zijn handschoenen die hij aantrok toen hij zijn schaatsen aan had. Daarna stapte hij op het ijs, hij gleed er soepel over zonder enigzins er iets voor te doen.
Op het ijs schaatste al iemand, van een afstand herkende je haar nog niet zo goed, maar als je goed keek zag je dat het Shinami was die op witte schaatsen schaatste en gekleed was in een lange witte jas met een bondkraag. Ze zwaaide naar Alex want tot nu toe was ze de enige hier.
Verderop waren Bill en Tom sneeuwballen naar mekaar aan het gooien en zag Bill's haar er totaal niet meer uit. Het druipte wat van de sneeuw en het stond niet meer alle kanten op. Het hing omlaag maar op een schattige manier.
|
|
|
Post by \\ Jess' on Dec 21, 2007 21:24:08 GMT 2
Teresia rende met haar schaatsen naar het ijs. Oew, ze was hier echt goed in. Het enigste eigenlijk. Ze trok snel haar schaatsen aan terwijl ze rustig op het ijs stapte. Oew heerlijk om dit weer te voelen. ze begon rustig heen en weer te bewgen met haar voeten. En ze kwam utieindelijk snel vooruit. Ze treok haar handschoenen recht en grijnsde nog breder dan eerst.
"Terees!" Gilde Tatyanna. Die ook met schaatsen liep. Ze trok ze aan. Maar kon totaal niet goed schaatsen. Ze zette rustig haar voet op het ijs. Maar gleed snel uit. Ze kwam op haar kont. En Teresia kwam lachend aanschaatsen. Ze stak haar hand uit en Tatyanna pakte die vast. Ze kwam omhoog en hield de handen van Teresia goed vast. "Help me!" Lachtte ze.
|
|
|
Post by CherryOnTop on Dec 22, 2007 14:39:13 GMT 2
Alex keek lachend naar de twee die nu ook buiten waren op het ijs, hij kon zelf ook niet goed schaatsen maar tot nu toe lukte het hem aardig om te blijven staan. Shinami schaatste rondje om hem heen om hem op een of andere manier uit balans te halen maar tot nu toe had het weinig nut. Hij stond namelijk met zijn handen in zijn zij te grinniken. "Shinami,geef het nou maar op" Shinami zuchtte en schaatste naar de twee meiden toe. "Goedemiddag!" zei ze vrolijk.
Bill was op de een of andere manier op het ijs beland en Tom stond aan de rand te lachen. Zijn broer zat namelijk midden op het ijs en kon geen manier vinden om omhoog te komen. De sneeuwbal die hij nog vasthad raakte Tom midden in zijn gezicht.
|
|
|
Post by \\ Jess' on Dec 22, 2007 17:33:56 GMT 2
Tatyanna kreeg uit het niets een lachbui en viel weer neer. "Laat maar Terees!" Lachtte ze. Teresia schaatste een rondje om Tatyanna heen. En keek naar de andere mensen op het ijs. Ze schaatste naar iemand toe die ook best wel goed kon schaatsen. "Heey, hulp nodig" Zei ze en keek naar Alex. Als nel weer terug naar Shinami.
Tatyanna hees zich met moeite omhoog. Wat niet echt lukte omdat ze nog steeds een lachstuip had. Ze moest hartstikke har dlachen om degene die keihard ene sneeuwbal in zijn gezicht kreeg.
|
|
|
Post by CherryOnTop on Dec 22, 2007 17:38:18 GMT 2
"Ehm.. tegen wie heb je het eigenlijk?" vroeg Alex die het even niet snapte. Shinami gaf hem een mep op zijn hoofd. "Sorry, hij snapt nooit iets" legde ze uit. Ze grijnsde eventjes en keek naar Alex die over zijn pijnlijke arm wreef, Shinami kende haar eigen kracht niet.
Bill had eindelijk een manier gevonden om omhoog te komen en zag een ander meisje dat compleet niet meer bijkwam van het lachen door de sneeuwbal die Tom recht in zijn gezicht had geraakt. Met langzame pasjes probeerde hij naar de kant te lopen. Maar na drie passen gleed hij weer onderuit en bleef demonstratief met een mokkend gezicht zitten. Dol op ijs was hij op dit moment niet meer.
|
|
|
Post by \\ Jess' on Dec 22, 2007 17:40:49 GMT 2
Ze grinnikte. "Kom" Ze pakte de arm van Alex vast en begon rustig vooruit te schaatsen. "Hoe bedoel je lol" Ze wees naar Tatyanna. Tatyanna lag nu languit op het ijs te lachen. Ze had het niet meer. teresia shcudde lachend haar hoofd terwijl ze Alex losliet en naar Tatyanna toe schaatste. Daarna keek ze naar Bill en Tom. "Wat is er zo leuk?" Grinnikte ze. Ze schaatse weer terug naar Shinami en Alex.
|
|
|
Post by CherryOnTop on Dec 22, 2007 19:11:12 GMT 2
Alex grinnikte eventjes "Typisch de tweeling weer" zei hij hoofdschuddend. Shinami staarde Alex eventjes verbaast aan, alsof hij wist wat er aan de hand was. Maar ze had ongelijk. "Bill kwam terecht midden op het ijs op de een of andere manier en hij gooide vervolgens een sneeuwbal recht in Tom's gezicht" Nu pas snapte Shinami het zelf en knikte. "ow, ik ben trouwens Alex en dit is Shinami een oude vriendin" Alex stelde zich voor aan degene die weer terug naar hun schaatste.
Tom keek met een rare blik naar Tatyanna en veegde vervolgens de sneeuw van zijn gezicht. "Bill! Die krijg je nog wel terug!" riep hij naar zijn broer. Bill bleef midden op het ijs staan en keek zijn broer vanaf die 'veilige' plek aan. "Hoezo? Jij liet me op het ijs vallen!"
|
|
|
Post by \\ Jess' on Dec 22, 2007 19:28:43 GMT 2
"Ik ben Teresia, en dat is Tatyanna" Ze wees naar het meisje wat lachend op het ijs lag. Terees moest lachen. "ik wee tniet wat ze heeft..." Ze grinnikte. "LEuk jullie te ontmoeten" zei ze terwijl ze ondertussen knikte. Ze zette haar muts op haar hoofd goed. "Zin om te schaatsen Shinami/" Ze keek naar het meisje.
Tatyanna kwam weer een keer omhoog. En ditmaal lukte het haar om te staan. Ze begon lachend over het ijs te schaatsen naar Bill toe. Maar vile ondertussen weer. Wardoor ze nog harder moest lachen.
|
|
|
Post by CherryOnTop on Dec 22, 2007 20:04:13 GMT 2
Shinami knikte "ik vindt het prima hoor" zei ze vrolijk, Alex schaatste ondertussen langzaam rondjes om hun heen, althans voor zover dat hem nog lukte. "Ga je nou doen wat ik daarstraks bij je deed Alex?" Shinami hield haar handen in haar zij maar schaatste toen een stukje verder.
Bill keek naar Tatyanna die nog steeds de grootste lol had om hun. "En ik dacht dat op schoenen lopen gevaarlijk was en niet op ijs met schaatsen" zei hij grijnzend.
|
|
|
Post by \\ Jess' on Dec 22, 2007 20:57:40 GMT 2
Terees glimlachte. "Kom" ze schaatste voro Shinami uit terwijl ze een pirouette maakte. Ze zwaaide even naar Alex toen ze klaar was. "Kan hij niet schaatsen/" Grinnikte ze. Ze keek naar Shinami.
Tatyanna kwam overeind. En hield abrupt haar lach in. Nu was het niet meer grappig. Ze keek naar Bill en Tom. "I'm sorry" Zei ze met een grijns. Ze schaatste met moeite naar Tom toe en ging op de rand zitten. 'Ik ben hier slecht in" MOmpelde ze.
|
|