|
Post by CherryOnTop on May 3, 2007 15:20:50 GMT 2
Met een bezem in haar rechterhand en een klein kistje met de snaai liep Tifa het zwerkbalveld op. Eventjes weer oefenen, het was een lange tijd dat ze dat niet gedaan had. Vlug ging ze op haar bezem zitten met haar benen aan een kant. Deze manier vondt ze makkelijker om te vliegen. "It's time to fly" mompelde ze toen. Ze liet de snaai los uit het kistje en vloog erachteraan toen hij al hoog in de lucht was. Half liggend op haar bezem vloog ze de snaai achterna totdat ze dichtbij genoeg was. Nog een paar centimenter en ze zou hem al hebben. Ze werdt er steeds sneller in, maar dan alleen als ze alleen trainde. Met een team was ze iets minder snel en zeker bij een wedstrijd.
|
|
|
Post by admin. on May 3, 2007 15:25:14 GMT 2
Licht geërgerd stapte ook Jade het veld op. De dag verliep niet bepaald zoals gepland. Ze was bij toverdranken de klas uitgegeaan en had strafwerk van SNeep, en later bij een toverdrankenclub ook nog betrapt, waardoor ze wéér strafwerk had. Ze zette de rode bak, bestemt voor griffoendor's trainingen, neer, en haar er de snnaai uit. Alleen de snaai had ze nodig, hierna zou z wel verder gaan met beukers erbij. Ze liet haar bezem naast haar zweven en bekeek het merk. De oude vallende ster die ze een week terug had, was versplintert door de beukwilg. Nu had ze een prachtige blauwvuur, de op één na nieuwste bezem. Ze stapte erop en liet al gauw de snaai los. Zonder hem te volgen met haar ogen wachtte ze een minuut en sprintte erachteraan. Plots zag ze Tifa. "Hé, tifa, niet?" riep ze, want de wind spoelde een groot deel van de tekst weg. Tifa was ook zoeker, maar da van Ravenklauw, wist ze.
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 3, 2007 15:28:44 GMT 2
Tifa verloor haar concentratie op de snaai en viel bijna van haar bezem toen ze iemand haar naam hoorde roepen. De snaai had ze wel beet maar als ze zich niet vasthield aan haar bezem zou ze naar beneden vallen. Nieuwsgierig draaide Tifa zich met haar bezem en keek naar degene die haar had geroepen..jade.
"Hoi!!" riep ze terug, Jade de zoeker van Griffoendor. Dit was de eerste keer voor Tifa dat er wel iemand op het veld kwam als ze trainde. Ditmaal bewoog ze eventjes op haar bezem waardoor ze haar evenwicht verloor en met een hand aan haar bezem hing. "Naar beneden!" mompelde ze tegen de bezem, die maar bleef hangen. Door de snaai in haar andere hand kon ze zich niet omhoog hijsen,
|
|
|
Post by admin. on May 3, 2007 15:37:10 GMT 2
Jade vloog richting Tifa, die duidelijk geschrokken was. Ze stak haar hand uit om te helpen, al zou het weinig doen. Ze had gewoon niet genoeg kracht. "Sorry" grijnsde ze. Ze hield haar andere hand strak om haar bezem, en klemde ook haar benen er omheen. De snaai zoemde vrolijk om haar hoofd. Jade grijnsde nog steeds, en schudde haar hoofd. De Snaai bleef in haar haren hangen en zoemde, op een toon die je voor woedend aan konzien.
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 3, 2007 15:40:23 GMT 2
Tifa besloot de snaai los te laten om de hand van Jade te kunnen pakken. De snaai bleef bij haar bezem hangen toen ze de hand van Jade pakte. Nu kon ze zichzelf omhoog hijsen. "maakt niet uit, ik verlies niet altijd me evenwicht hoor, alleen net" zei ze tegen Jade. Ze zat weer op haar bezem en griste de snaai weer uit de lucht. Die fel met zijn doorzichtige vleugels in haar hand sloeg.
|
|
|
Post by admin. on May 3, 2007 15:51:33 GMT 2
"Au!" gilde Jade plots. De snaai had zich dieper in haar haren gebonden, en zat nu echt vast. Woest knalden zijn miniature vleugeltjes tegen haar oor en hoofd. Jade trok er voorzichtig aan, maar de Snaai gig er alleen maar vaster door zitten. Ze vloog naar beneden en gooide haar bezem neer. Kwaad probeerde ze de Snaai eruit te trekken, maar het hielp weinig.
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 3, 2007 15:55:22 GMT 2
Lachend vloog Tifa ook naar beneden, ze sprong van haar bezem en liep naar Jade. "Zal ik maar even helpen?" vroeg ze toen. Voorlopig was de snaai een keer te pakken krijgen voor een dag genoeg. Snel had ze de snaai weer opgeborgen in het kistje van Ravenklauw. "Ik moet straks nog even aan mijn strafwerk werken"
|
|
|
Post by anneloes on May 12, 2007 13:25:37 GMT 2
Alette was even gaan kijken bij de training. Ze droomde ervan om ooit in het team van van Huffelpuf te zitten. Ze hield erg van sport.
Ze ging op een bankje zitten en keek naar de vliegende leerlingen. Ze kon hier zo van genieten. Hoe prachtig het was om naar het spel te kijken. Alhoewel zwerkbal een van haar minst leuke sporten was.
Vliegles had ze gisteren gehad en het was haar zoals eigenlijk altijd wel goed bevallen. Het leukste is als ze de snaai moeten pakken, vond Alette
|
|
|
Post by greenlightning on May 12, 2007 16:19:53 GMT 2
Een niet veel voorkomend beeld: Tyra en Terry samen. Ze praatten vrolijk samen en liepen beiden met hun bezem in hun hand het veld op. Tyra stapte op haar bezem en vloog naar Tifa toe. Ze glimlachte en begroette haar opgewekt. Terry sprong op haar bezem en vloog een paar rondjes voor ze zich bij de drie meisjes voegde. 'Vinden jullie eht erg als ik mee train? Ik kan niet wachten.' Ze was in een opperbest humeur.
|
|
|
Post by CherryOnTop on May 12, 2007 16:29:03 GMT 2
"Dat vindt ik heel erg ja" zei Tifa expres, ze keek een andere kant op maar schoot toen in de lach. "Nee hoor, daar heb ik geen problemen mee" Ze liet de snaai weer los zodat ze er een soort wedstrijd van konden maken. Ze begroette Tyra nu ook vrolijk. Terry, dat was toch de beste vriendin van Hunter? Of had ze het nu mis.
|
|