|
Post by melien on Jun 14, 2007 16:40:19 GMT 2
Mara glimlachte. Ze zei verder niets. Ze boog zich echter weer over het stuk perkament en maakte haar bref af. Hij was toch al bijna af. Daarna rolde ze hem op en maakte hem met een lintje vast aan de poot van Spotje. "Je weet wat je moet doen. Zorg er wel voor dat de brief droog blijft. Doe er des noods langer over, zolang de brief maar droog blijft." zei Mara zachtjes tegen Spotje. Spotje leek te knikken en spreidde haar vleugels. Met twee krachtige vleugelslagen was Spotje in de buitenlucht verdwenen.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jun 14, 2007 22:41:44 GMT 2
Lili keek de ene uil van Mara na en glimlachde even. 'Misschien is het dan ook tijd voor jou om te gaan gek.' zei ze tegen Mi. Soms vonden mensen het raar wat ze allemaal tegen haar uil zei, maar die vond het normaal. Lili rolde het perkament voor Tiwe op en krabbelde nog enkele woorden aan de buitenkant. 'Doe de groeten aan pa en schrijf snel!' was er vaag leesbaar. Ze bond het perkament aan de poot van Mi en zei: 'Home, were I wanted to go' Een zin uit een nummer wat soort code was geworden tegenover Mi, omdat deze de woorden home of thuis alleen nooit begreep.
|
|
|
Post by melien on Jun 15, 2007 16:24:20 GMT 2
Mara glimlachte. Ze streek Veertje over haar veren. Deze hupte op haar hand. Mara stond voorzichtig op en liep naar de plek waar Veertje normaal altijd zat. Ze hield haar hand erbij zodat Veertje er weer af kon huppen. Dit deed ze dan ook meteen. Ze draaide zich weer naar Lili toe. "Mag ik vragen waarom je een zin uit een liedje gebruikt om Mi te vertellen dat ze naar je ouders' huis moet vliegen?" vroeg ze aan Lili.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jun 15, 2007 17:21:12 GMT 2
Lili volgde Mara even met haar blik. 'Tuurlijk, waarom zou je het niet mogen vragen ofzo. Ik weet niet, toen ik Mi kreeg zong mijn vader het altijd en daar is ze naar gaan luisteren. Ze vliegt trouwens naar me zus, die 2 huizen verderop woont maar dat weet ze wel. En anders vind ze die brief wel bij me vader, die ruimt namelijk bijna nooit zijn brieven op.' Lili vermeed express het feit van haar moeder.
|
|
|
Post by melien on Jun 15, 2007 17:45:44 GMT 2
"Ow, heb je een erg goede band met je zus?" vroeg MAra. Ze was weer eens nieuwsgierig aan het doen. Dat maakte haar echter neit uit. Lili zou vanzelf wel aangeven als ze te ver ging met haar vragen.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jun 15, 2007 17:49:20 GMT 2
Lili schoot om een of andere reden in de lach. 'Nieuwsgierig?' vroeg ze plagend. 'Nee, heb een erg goede band met me zus omdat ja, ze heeft me zeg maar door mijn 'jeugd' gehaald. Zonder haar wil ik niet eens weten hoe die verlopen was.' Bij het woord jeugd maakte ze een aanhalingstekensgebaar, ze bedoelde haar jaren voordat ze op Zweinstein zat.
|
|
|
Post by melien on Jun 15, 2007 17:51:05 GMT 2
"Zo ben ik nou eenmaal." zei Mara lachend. "Ze lijkt me best aardig. Zit zij niet op zweinstein?" vroeg ze. Ze vond het wel gezellig worden.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jun 15, 2007 17:58:11 GMT 2
'Nee.' zei Lili lachend. 'Ze is 5 jaar ouder dan mij. Ze 'studeerd' al. Soort van dan.' vervolgde ze lachend. 'Ze heeft hier wel gezeten, ik schrijf der daarom vaak, ze is altijd nieuwsgierig over hoe de dingen hier zijn.'
|
|
|
Post by melien on Jun 15, 2007 20:41:18 GMT 2
"Ow, wat leuk." zei Mara lachend. Ze wist zo gauw niets anders te bedenken. Ze moest aan haar broer denken. Ze probeerde zich voor te stellen hoe het zou zijn als hij van Zweinstein af was. Ze kon het zich alleen niet voorstellen.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jun 15, 2007 21:05:48 GMT 2
'Het was wel wennen, we hebben totaal 2 jaar bij elkaar gezeten, maar schreven elkaar liever dan dat we praten van wege 'vrienden' enzo. En dat hebben we buiten school eigenlijk doorgezet. Ach aan de ene kant heeft het wel iets.' zei Lili. Ze vond het eerst verschrikkelijk dat Tiwe van school ging, maar nu weet ze niet beter.
|
|