|
Post by \\ Jess' on Jul 1, 2007 17:42:47 GMT 2
Met zijn tas over zijn schouder, liep hij naar voorspellend rekenen. Hij was zoals altijd, heel vroeg. Niet dat dat wat beoide, maar hij kwam graag optijd. Hierodor had hij tijd om de les nog een keer door te nemen, en te oefenen wat hij nog niet kon. Hij ging zitten en pakte zijn boek die hij vervolgens opensloeg. Ook perkament en een veer met inkt kwam erbij kijken. Hij keek naar de leraar/lerares en zuchtte, hij was echt bezeten van Voorspellend rekenen.
|
|
|
Post by » Aline. on Jul 1, 2007 17:48:23 GMT 2
Rebecca kwam het lokaal binnenstrompelen. Ze keek even rond, en kwam tot de ontdekking dat ze een van de eersten was. De meeste leerlingen treuzelden ook eeuwen voordat ze zich naar het lokaal van Voorspellend Rekenen begaven. Het was niet Rebecca's lievelingsvak, maar ze begreep het wel aardig goed en had er niet echt een hekel aan. Vrij vooraan in het lokaal zag ze Manuel zitten. Ze liep naar hem toe en ging naast hem zitten. 'Hoi,' zei ze tegen hem, terwijl ze vriendelijk glimlachte, en de benodigde dingen voor dit vak erbij pakte.
|
|
|
Post by \\ Jess' on Jul 1, 2007 17:52:23 GMT 2
Hij hoorde een bekende stem en keek om. ''Heey'' Zei hij met een glimlach. Hij keek weer naar zijn boek. Hij begreep alles dus het had ook geen zin meer om nog meer te leren. ''Leuk je weer te zien'' Zei hij zacht terwijl hij zich naar haar toekeerde. Hij zag dat er weer een paar mensen binnenkwamen, niet zoveel maar twee. De anderen deden er altijd wel 20 jaar over voordat ze zich eindelijk eens naar het lokaal gingen. Maar dat was zijn probleem niet.
|
|
|
Post by » Aline. on Jul 1, 2007 17:57:35 GMT 2
Rebecca glimlachte even. 'Inderdaad, ik heb je lang niet meer gesproken,' zei ze, terwijl ze haar boek opensloeg en naar het hoofdstuk waar ze mee bezig waren bladerde. Ze keek even om toen ze gepraat hoorde, en het bleken een paar mopperende leerlingen te zijn die kennenlijk niet zo'n zin hadden in deze les. Ergens kon Rebecca het zich wel voorstellen. Als je het niet begreep was dit vak erg frustrerend.
|
|
|
Post by \\ Jess' on Jul 1, 2007 18:00:59 GMT 2
Hij knikte. ''Jammer, ik had je graag wat vaker willen zien. Konden we weer wat leuks doen'' Zei hij terwijl hij weer in het boek keek. Waarom vond iedereen dit vak zo, moeilijk. Nouja, niet iedereen kon alles goed. Als je het niet begreep was dit vak niet echt een goed vak om in je pakket te hebben. Maar hij had nergens moeite mee, dus had hij alle vakken gekozen. Behalve Waarzeggerij had hij niet. Hij had het namelijk druk, maar hij verdeelde alles goed. MIsschien niet echt geod, want hij liet al zijn vreinden links liggen. Hij wist ook niet waar hij tussen moest kiezen.
|
|
|
Post by » Aline. on Jul 1, 2007 18:12:15 GMT 2
Rebecca knikte. Ze zei maar niet dat ze dacht dat het waarschijnlijk kwam omdat Manuel altijd zo druk bezig was met school. 'Ja, leuk! Wanneer heb je tijd, denk je?' vroeg ze aan hem. Het leek haar leuk om samen weer eens iets te doen, ze waren immers goede vrienden. Ze dacht dat het Manuel ook wel goed zou doen om eens met iets anders dan school bezig te zijn.
|
|
|
Post by \\ Jess' on Jul 1, 2007 18:15:35 GMT 2
Hij keek haar weer aan. ''In het weekend, aar dan heel even. Bene cht druk. Zeker voor de PUISTen'' Zei hij terwijl hij naar de leraar/lerares keek en zuchtte. hij kon echt moeilijk heel veel tijd vrijmaken voor iedereen. Wat echt heel jammer was. ''Ik vind het zonde dat ik mijn tijd moet verdoen aan school. Maar dat gaat veradneren hoop ik'' Zei hij en sloeg een baldzijde om die hij doorlas.
|
|
|
Post by » Aline. on Jul 1, 2007 18:26:38 GMT 2
Rebecca keek Manuel even aan. Zo'n antwoord had ze eigenlijk al verwacht. 'Ik snap het wel. School ís natuurlijk ook belangrijk,' zei ze, maar ze klonk toch een beetje teleurgesteld. Ze vond het wel jammer dat hij altijd zo weinig tijd voor haar, en voor zijn andere vrienden, had.
|
|
|
Post by \\ Jess' on Jul 1, 2007 18:51:44 GMT 2
Hijv oelde zich nu schuldig. gewoon omdat hij geen tijd voor hun had enzo. ''Sorry'' Zei hij zacht en keek even de andere kant op. Waarom moest hij altijd iemand kwetsen omda thij het zo druk had. ''Ik, ik weet het gewoon niet meer soms. Ik heb teveel te doen. En laat jullie dan links liggen. Ik ben gewoon te slim, waardoor ik veel te veel wil en moet leren. Waardoor ik jullie links laat liggen'' Zei hij terwijl hij zijn hoofd weer naar haar draaide en haar aankeek.
|
|
|
Post by Lisa .. on Jul 1, 2007 18:53:40 GMT 2
De deur van Voorspellend Rekenen was nog steeds open en Macy wandelde als 6e leerling het lokaal binnen. Een geeuw ontsnapte uit haar mond en wreef even in haar ogen. Ze was bij Astronomie het vorige uur in slaap gevallen en keek daarom vrij moe uit haar ogen. VR, een vak wat niet haar favoriet was maar waar ze niet veel moeite mee had als ze er wat tijd instak. Laat Macy daar nou bijna nooit zin in hebben. Met haar tas liep ze richting Rebecca en Manuel. Ze gooide de tas op de bank achter hen en keek de 2 even aan. 'Goeiemorgen.' zei ze opgewekt en met een hele andere uitdrukking dan die je zou verwachten als je haar had zien geeuwen.
|
|