|
Post by Lisa .. on Oct 28, 2007 18:01:43 GMT 2
Het lokaal van Oude Runen was leeg. Aangezien het geen verplicht vak was, was het lokaal niet altijd bezet. Met zijn rugzak over een schouder bungelend liep Vic het lokaal van Oude Runen binnen. Hij verveelde zich. Rebecca had hij al een aantal dagen amper gezien en hij misde het gevoel van de vakantie. Het was zo perfect. En zijn gevoelens knaagde. Hij liep als een zombie door de school en moest gewoon even opgevrolijkt worden. Zijn tas viel hard op een tafel en liet deze onuitgepakt liggen. Hij trok zijn toverstok. Hij mikte deze op een van de boeken in de kast, voorin het lokaal. Door een snelle beweging vloog het boek door de kamer. Het was een ingewikkeldere versie van Wingardium Leviosa, die ze als bezweringen huiswerk moesten oefenen. Het enige wat hij eigenlijk nodig was, was aandacht van een bepaald persoon.
|
|
|
Post by melien on Oct 28, 2007 18:05:37 GMT 2
Jeroen liep het lokaal van oude runen in om een boek te halen. Hij zag een boek vliegen en keek waar het naar toe ging. Hij zag Vic zitten en glimlachtte. "Hoi." zei hij vriendelijk. Hij was weer eens best vrolijk en had wel even zin in een praatje. Hij liep ondertussen wel naar de boekenkast toe en zocht naar een bepaald boek.
|
|
|
Post by Lisa .. on Oct 28, 2007 18:26:19 GMT 2
Vic, die z'n energie in de spreuk aan het stoppen was, het boek vloog met razendsnelle vaart heen en weer in het lokaal, zag Jeroen vrij laat. Hij miste zijn hoofd op een haar na. Zijn stok viel uit zijn hand en Vic keek er zwijgend naar. Hij ging op de grond zitten, staarde naar zijn stok die voor hem lag. Zijn mond ging open om iets te zeggen, maar er kwam niks uit. Hij sloot zijn ogen en liet zich achterover vallen. Midden in het lokaal, terwijl Jeroen zijn boek zocht, lag hij op zijn rug met gesloten, terwijl er maar een persoon door zijn gedachte spookte.
|
|
|
Post by melien on Oct 28, 2007 18:29:15 GMT 2
Jeroen hoorde de toverstok vallen en keek om. "Gaat het wel?" vroeg hij bezorgd toen hij Vic daar zo zag liggen. Hij liet het boek maar even voor wat het was en liep naar Vic toe. Hij ging naast hem zitten, waarom wist hij ook niet echt.
|
|
|
Post by Lisa .. on Oct 28, 2007 18:39:48 GMT 2
Vic opende zijn ogen weer en ging weer rechtopzitten. 'Sorry. Het is alleen.' Hij stopte met praten. Hij slikte en raapte zijn stok van de grond terwijl hij bleef zitten. Hij kende Jeroen niet eens zo goed en dan wilde hij alles tegen hem zeggen? 'Laat maar.' Vic stond op en ging op een van de tafeltjes zitten.
|
|
|
Post by melien on Oct 28, 2007 18:41:49 GMT 2
"Je mag het best vertellen hoor. I hou het heus wel voor me." zei Jeroen. Hij snapte op zich wel dat Vic het niet wilde vertellen, maar blijkbaar moest hij het wel kwijt. Hij bleef lekker zitten waar hij zat terwijl hij zijn toverstok pakte en het boek wat op de grond lag naar zich toe liet zweven. Dat was dus toch wel het boek wat hij had gezocht. Geen wonder dat hij het niet had kunnen vinden.
|
|
|
Post by Lisa .. on Oct 29, 2007 11:04:34 GMT 2
Iets in hem zei hem dat Jeroen wel te vertrouwen was. 'Ken je Rebecca? Ietsgekleurde huid, meisje van Ravenklauw? Nouja, ik heb der sinds de vakantie bijna niet meer gezien en dat doet me gewoon wat.' Het drong niet tot hem door dat Jeroen waarschijnlijk geen idee had wie Rebecca was of wat zij hadden. Het boeide hem ook niet zoveel. Het luchtte al iets op.
|
|
|
Post by melien on Oct 29, 2007 11:47:26 GMT 2
"Rebecca ken ik wel degelijk. Misschien moet je haar opzoeken of schrijven als je haar niet kan vinden?" opperde Jeroen. Hij legde het boek naast zich en keek naar Vic. Hij zat er blijkbaar erg mee. Het boeide Jeroen niet dat hij neit echt wist wat er allemaal gebeurd was of hoe het ging tussen Vic en Rebecca.
|
|
|
Post by Merel on Oct 29, 2007 19:58:48 GMT 2
"Of we gaan haar gewoon eens zo opzoeken dat ze niet om je heen kan, of ik ga haar naar jou toe sleuren, of ik sleur jou naar haar toe.. Of ik verzin wel iets anders.. Had dat dan gewoon gezegt! Ik heb jou namenlijk anders ook in geen tijden gezien, en dat was zelfs vóór de vakantie!" Begon Tristan die in de deur opening stond.
|
|
|
Post by melien on Oct 29, 2007 20:01:34 GMT 2
Jeroen draaide zich met een ruk om en keek naar Tristan. "Leuk dat meneertje laat weten dat ie er is." zei hij met een vriendschappelijke grijns. Hij draaide zich weer terug naar Vic. "Of je laat het aan hem over, dat kan natuurlijk ook." zei hij toen terwijl hij over zijn schouder naar Tristan wees.
|
|